Pageviews belangrijker dan kwaliteit? - schaf modsysteem af

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:37

botoo

💀 too old to die young

Topicstarter
Vroegâh had Tweakers.net de insteek om userreacties die een toegevoegde waarde hadden een hogere score te geven om ze daarmee wat meer op te laten vallen in het gros van de reacties of om ze een mindere score toe te kennen waardoor de flutreacties uit het eerste gezicht verdwenen.

Inmiddels lijkt bovengenoemde insteek niet meer van toepassing, maar lijkt de hoeveelheid pageviews belangrijker dan kwaliteit. Ik begrijp dat de schoorsteen moet roken en dat met nieuwsitems waar Apple/Samsung en meer van dergelijke emotie-gevoelige onderwerpen hardlopers zijn waar het pageviews aangaat, maar kwaliteit niet meer bestaat en waar omgangsgedrag tot het niveau van Fok/GS afgedwaald is.
Als deze manier van pageviews genereren de goedkeuring van het management draagt dan is het imho beter om de orginele insteek van modereren af te schaffen of er een like/dislike syteem van te maken (like/dislike zal ook clicks genereren).

Wmb is het treurig om te zien hoe Tweakers.net ondergaat in het populaire flame/troll/bash gedrag van een groot deel van de hedendaagse internetbevolking.

ps: Ik ben serieus als ik stel dat het moderatiesysteem afgeschaft mag worden, het werkt al jaar en dag totaal niet meer. Een verandering het naar like/dislike vergt slechts het hernoemen van de score's en de modfaq en T.net's oude moderatiesyteem is klaar voor 2012 en later.

edit:

titelfoutje

[ Voor 1% gewijzigd door botoo op 25-09-2012 14:51 . Reden: titel moet natuurlijk zijn - schaf modsysteem af (ipv uit) ]

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Als deze manier van pageviews genereren de goedkeuring van het management draagt dan is het imho beter om de orginele insteek van modereren af te schaffen of er een like/dislike syteem van te maken (like/dislike zal ook clicks genereren
Een 'like/dislike'-systeem IS een vorm van moderatie, alleen met minder niveaus (Disliked, Unrated, Liked vs -1, 0, +1, +2, +3) en een andere telling (Like/Dislike rating, waarbij de reactie groen wordt bij een 3.0 rating oid, en verborgen bij een negatieve rating).

Wat hebben het aantal pageviews en de gevoeligheid van een artikel met het moderatiesysteem te maken? De reacties staan los van het aantal pageviews, een reactie omhoogmodden verhoogt niet het aantal pageviews van een artikel. Promods en ervaren moderators die de moderatieregels netjes volgen kunnen de moderatie beïnvloeden waar nodig.
ps: Ik ben serieus als ik stel dat het moderatiesysteem afgeschaft mag worden, het werkt al jaar en dag totaal niet meer. Een verandering het naar like/dislike vergt slechts het hernoemen van de score's en de modfaq en T.net's oude moderatiesyteem is klaar voor 2012 en later.
Nee, je wil een uitgekleed moderatiesysteem, wat niet gaat werken en voor meer verwarring zorgt.

En vergeet niet het 'missed the like button'-syndroom.

[ Voor 5% gewijzigd door donny007 op 25-09-2012 16:51 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
botoo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:47:

Wmb is het treurig om te zien hoe Tweakers.net ondergaat in het populaire flame/troll/bash gedrag van een groot deel van de hedendaagse internetbevolking.
Dat ben ik met je eens. Maar ik snap niet helemaal wat dit met het genereren van pageviews te maken heeft? De redactie maakt zijn eigen nieuwsafwegingen, en dat users zich dan niet kunnen gedragen in hun reacties... tsja. Het gaat te ver om dan maar geen nieuws over inflammatoire onderwerpen te schrijven. Het is beter om notoire relschoppers aan te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev-anche
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 15:55
Je kunt momenteel alles posten, het probleem wmb is dat dat daadwerkelijk gebeurd, trolls en flames worden gewoon als ontopic gewaardeerd waardoor je binnen de kortste keren door je boosts heen bent en door het nieuwe (democratische) systeem minder modboosts te besteden krijgt, gooi het hele systeem overboord en stel gewoon een paar proffesionals aan wat mij betreft!

‘Eén dode is een tragedie, een miljoen doden een statistiek.’

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Die zijn er al, ProMods, maar die hebben helaas ook niet de hele dag de tijd. Misschien dat het anders een idee is om ProMods op de een of andere manier te notificeren wanneer er een - waarschijnlijk - gevoelig onderwerp op de FP zal verschijnen.

Alhoewel ik het zeer eens ben met de stellingen van de TS, vind ik het huidige modsysteem nog steeds wel functie hebben. Het grote probleem wat mijn inziens nu aanwezig is, is threads. Alhoewel ze erg handig zijn, is het wel lastig om de juiste +2 en +3 reacties naar boven te filteren zonder de context te moeten missen.

Misschien zou het daarom handig zijn om een platter modsysteem te ontwerpen waarbij threads niet meer bestaan, maar gebruikers elkaar wel kunnen citeren. Zodat de context ook minder snel zoek raakt. Het lijkt mij daarom handig om er ook voor te zorgen dat gebruikers dan citaten niet direct kunnen aanpassen qua tekst.

Maar toch denk ik dat een implementatie van een ander modsysteem erg lastig gaat zijn met de huidige opzet van Tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeef
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:08
Topictitel fixed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met een goed modsysteem, blijft de frontpage een ramp op te lezen. In de meeste gevallen komt er bij de reacties eerst een bijna-fipo. Daarop reageren mensen dan volop... NIET omdat ze daadwerkelijk op de reactie reageren, maar omdat ze op die manier ook bijna bovenaan staan. Dit levert een ongelooflijke vervuiling op.
Mensen die normaal reageren, met een goede inhoudelijke post, komen vrijwel automatisch helemaal onderaan te staan, waar niemand de post nog leest. En zelfs als die dan een +2 krijgen, dan ziet alsnog niemand ze.

Vele jaren geleden hebben we al voorstellen gedaan om threads op moderatie score te sorteren. Dat zorgt er niet alleen voor dat het makkelijker is om goede posts terug te vinden, maar veel belangrijker: Het stimuleerd ook om goede posts te schrijven, en geeft een negatieve impuls aan de inhoudsloze posts. Het maakt het ook minder aantrekkelijk om op inhoudsloze posts te reageren.

Maar dit soort voorstellen komt er nooit door... Geen dev tijd bla bla bla bla.... Terwijl het helemaal niet moeilijk is. Gewoon een kwestie van willen.
De realiteit is dat het niemand daadwerkelijk interesseert wat er in de reacties gebeurd. Men is niet serieus bezig om te proberen hoogstaande reacties en discussies te krijgen.

Moderatie scores zijn hooguit nog een ego-boost, maar voor de rest is het volkomen nutteloos geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 11:34:
Zelfs met een goed modsysteem, blijft de frontpage een ramp op te lezen. In de meeste gevallen komt er bij de reacties eerst een bijna-fipo. Daarop reageren mensen dan volop... NIET omdat ze daadwerkelijk op de reactie reageren, maar omdat ze op die manier ook bijna bovenaan staan. Dit levert een ongelooflijke vervuiling op.
Mensen die normaal reageren, met een goede inhoudelijke post, komen vrijwel automatisch helemaal onderaan te staan, waar niemand de post nog leest. En zelfs als die dan een +2 krijgen, dan ziet alsnog niemand ze.

Vele jaren geleden hebben we al voorstellen gedaan om threads op moderatie score te sorteren. Dat zorgt er niet alleen voor dat het makkelijker is om goede posts terug te vinden, maar veel belangrijker: Het stimuleerd ook om goede posts te schrijven, en geeft een negatieve impuls aan de inhoudsloze posts. Het maakt het ook minder aantrekkelijk om op inhoudsloze posts te reageren.
Je haalt hier een mooi systeem aan. Maar:
Maar dit soort voorstellen komt er nooit door... Geen dev tijd bla bla bla bla.... Terwijl het helemaal niet moeilijk is. Gewoon een kwestie van willen.
De realiteit is dat het niemand daadwerkelijk interesseert wat er in de reacties gebeurd. Men is niet serieus bezig om te proberen hoogstaande reacties en discussies te krijgen.
Dit soort boe-geroep nodigt nu niet echt uit tot actie. Er is beperkte dev tijd, door er "bla bla bal bla" achter te zetten is het niet in eens minder waard. Je post is voornamelijk een beetje schoppen tegen de gevestigde orde en toont weinig respect naar Tweakers.

Maar goed, het idee om threads te sorteren op beoordeling klinkt inderdaad erg aantrekkelijk en zou ook een mooie oplossing zijn voor een deel van het probleem.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is geen schoppen tegen de gevestigde orde... dit is gewoon een constatering, die gebaseerd is op de ervaring van de afgelopen jaren. Ik heb in het verleden verschrikkelijk veel tijd gestoken in moderaties, en discussies over methoden om het systeem te verbeteren.

Het idee van sortering op moderatie stamt al uit mei 2007 (Verwijderd in "Vreemde moderaties") Dat is meer dan vijf jaar geleden!
Toen zijn alle voors en tegen, en mogelijke sorteer algorithmen al in den treuren behandeld. In de daarop volgende jaren is dit idee constant nieuw leven ingeblazen, en de grote meerderheid op TMF is er voor. Maar er gebeurd gewoon niets.

De oude argumenten wat betreft gebrek aan dev-tijd gaan er bij mij echt niet meer in. Het simpele feit is gewoon dat er bij de beheerders geen behoefte bestaat om dit soort ideeen te implementeren. Men vind dat het allemaal wel ok loopt, en dat er niets hoeft te veranderen. En zolang dat verschil van mening bestaat tussen het management en TMF, zijn dit soort discussies hier verspilde tijd.

Ik heb het gevoel dat men simpelweg geen zin meer heeft om iets aan het moderatie systeem te veranderen. In de praktijk is het moderatie systeem een soort wapenwetloop. Je moet constant het systeem bijstellen, om het misbruik tegen te gaan. (ook omdat men verkeerde zaken wijzigt, en constant weer dingen introduceert die misbruik aanmoedigen, zoals boostpunten e.d.) Het lijkt er op dat men de wetloop heeft opgegeven, en het nu maar zijn beloop laat gaan.

En misschien is dat inderdaad het beste... het schijnt in de praktijk onmogelijk te zijn om Apple en Brein discussies orderlijk te laten verlopen. En niet-controversiele onderwerpen hebben met of zonder moderatie sowieso geen probleem. Dan kun je je afvragen waarvoor je dan alle moeite doet...

Ik ben er al jaren van overtuigd dat een moderatie opzichzelf niets nuttigs doet. Als je daadwerkelijk wilt dat de discussies op de lange termijn van hogere kwaliteit worden, dan moet er een zwaardere stimulans zijn. Gebruik van de moderatie, om goede reacties hoger te plaatsen, maar nog veel belangrijker, inhoudsloze offtopic reacties lager te plaatsen, zou zo'n stimulans kunnen zijn om mensen aan te sporen meer zinvolle reacties te schrijven.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2012 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 13:54:
Dit is geen schoppen tegen de gevestigde orde... dit is gewoon een constatering, die gebaseerd is op de ervaring van de afgelopen jaren. Ik heb in het verleden verschrikkelijk veel tijd gestoken in moderaties, en discussies over methoden om het systeem te verbeteren.

Het idee van sortering op moderatie stamt al uit mei 2007 (Verwijderd in "Vreemde moderaties") Dat is meer dan vijf jaar geleden!
Toen zijn alle voors en tegen, en mogelijke sorteer algorithmen al in den treuren behandeld. In de daarop volgende jaren is dit idee constant nieuw leven ingeblazen, en de grote meerderheid op TMF is er voor. Maar er gebeurd gewoon niets.

De oude argumenten wat betreft gebrek aan dev-tijd gaan er bij mij echt niet meer in. Het simpele feit is gewoon dat er bij de beheerders geen behoefte bestaat om dit soort ideeen te implementeren. Men vind dat het allemaal wel ok loopt, en dat er niets hoeft te veranderen. En zolang dat verschil van mening bestaat tussen het management en TMF, zijn dit soort discussies hier verspilde tijd.

Ik heb het gevoel dat men simpelweg geen zin meer heeft om iets aan het moderatie systeem te veranderen. In de praktijk is het moderatie systeem een soort wapenwetloop. Je moet constant het systeem bijstellen, om het misbruik tegen te gaan. (ook omdat men verkeerde zaken wijzigt, en constant weer dingen introduceert die misbruik aanmoedigen, zoals boostpunten e.d.) Het lijkt er op dat men de wetloop heeft opgegeven, en het nu maar zijn beloop laat gaan.

En misschien is dat inderdaad het beste... het schijnt in de praktijk onmogelijk te zijn om Apple en Brein discussies orderlijk te laten verlopen. En niet-controversiele onderwerpen hebben met of zonder moderatie sowieso geen probleem. Dan kun je je afvragen waarvoor je dan alle moeite doet...

Ik ben er al jaren van overtuigd dat een moderatie opzichzelf niets nuttigs doet. Als je daadwerkelijk wilt dat de discussies op de lange termijn van hogere kwaliteit worden, dan moet er een zwaardere stimulans zijn. Gebruik van de moderatie, om goede reacties hoger te plaatsen, maar nog veel belangrijker, inhoudsloze offtopic reacties lager te plaatsen, zou zo'n stimulans kunnen zijn om mensen aan te sporen meer zinvolle reacties te schrijven.
Ik heb nooit begrepen dat er een mogelijkheid is om mensen te laten bepalen welke reacties goed zijn +1/+2/+3 maar dat tweakers precies voorschrijft welke reacties hoe moeten worden beoordeeld. Dan heeft het ook geen nut om mensen( je community) dat te laten doen. Kan je net zo goed de huidige power mods alle reacties laten modereren, want het is vooraf al bepaald hoe goed een reactie beoordeeld gaat worden. Het zijn niet de gebruikers die bepalen of een reactie +1 +2 +3 is. Dat doet tweakers zelf, dus schaf dat hele mod systeem af want het werkt toch niet. Aan de reactie zelf kan je meteen al inzien of tweakers wilt dat dit een +1/2/3 wordt (of een -1). Dus waarom dan de community vragen om reacties te beoordelen als deze geen noodzaak hebben aan de tweakers richtlijn voor reacties.

Het hele gedeelte spreekt elkaar tegen. Je doet net alsof je community mag bepalen welke posts hun belangerijk en interesant vinden of van toegevoege waarde. Maar dat mogen ze niet, wordt er gestemd in de richting die tweakers niet vind dat het hoort dan komen power mods in acties om de mensen te corrigeren op hun stemgedrag. Tweakers bepaald immers welke reacties interesant en de moeite waard zijn en niet de community. Dus waarom kan de community uberhaubt +1/2/3 uitdelen als je aan de reactie al kan zien of het een +1/2/3 is en als er verkeerd wordt gemod in de ogen van tweakers wordt het weer gecorrigeeerd.

Erg vreemd systeem. Je wilt een bepaalde uitkomst hebben, je stelt een grote groep willekeurige mensen aan die allemaal eigen ideeen erover hebben maar die negeer je allemaal als het niet voldoet en de vooropgestelde uitkomst die tweakers wilt (het niveau van de reactie).

Maak of een echt community systeem (dat is dit niet, verre van. Waarbij gebruikers gewoon +1/2/3/ mogen uitdelen zoals zij inzien.) of maak het echt gesloten (dit is een soort gesloten systeem alleen veel wanordelijker om de boven genoemde reden), en dat alleen powermods nog +/1/2/3 etc kunnen uitdelen.

Maar je geeft nu mensen een zooi potloden in verschillende kleurtjes en laat ze alle hokjes precies kleuren zoals jullie dat willen. Dan heeft het hele systeem geen nut.

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Postius schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 13:34:
[...]

Ik heb nooit begrepen dat er een mogelijkheid is om mensen te laten bepalen welke reacties goed zijn +1/+2/+3 maar dat tweakers precies voorschrijft welke reacties hoe moeten worden beoordeeld. Dan heeft het ook geen nut om mensen( je community) dat te laten doen. Kan je net zo goed de huidige power mods alle reacties laten modereren, want het is vooraf al bepaald hoe goed een reactie beoordeeld gaat worden. Het zijn niet de gebruikers die bepalen of een reactie +1 +2 +3 is. Dat doet tweakers zelf, dus schaf dat hele mod systeem af want het werkt toch niet. Aan de reactie zelf kan je meteen al inzien of tweakers wilt dat dit een +1/2/3 wordt (of een -1). Dus waarom dan de community vragen om reacties te beoordelen als deze geen noodzaak hebben aan de tweakers richtlijn voor reacties.
Er zijn richtlijnen, geen voorschriften. De Mod FAQ zegt op wat voor wijze reacties beoordeeld moeten worden (namelijk, op kwaliteit en inhoud), maar daar kunnen wel degelijk interpretatieverschillen bij zijn. Sterker nog, zelfs de Power/Pro-mods modereren onderling gewoon verschillend. Verder is er de capaciteit niet om beoordelingen door een select gezelschap te laten doen en daarnaast moeten we dat uberhaubt niet willen.

Je hangt teveel waarde aan de richtlijnen. Die zijn min of meer gezond verstand mbt argumentatie en inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
En als je je er herhaaldelijk niet aan houdt mag je niet meer meedoen. En als de score teveel afwijkt is er een kans dat ie alsnog gecorrigeerd wordt middels het mismod-topic, netjes volgens de richtlijnen. Daar wordt inderdaad regelmatig op nuance van mening verschild maar uiteindelijk is er vaak consensus en wordt de moderatiescore alsnog het "goede" vakje ingedrukt. Volledig eens met Postius: als het zo moet, laat modden dan over aan een beperkt aantal handpicked mods (met een betaalde kracht om gegarandeerd iemand bovenop de hot topics te hebben zitten). Dan wordt de crap er in ieder geval echt effectief uitgefilterd in plaats van door meningmodders in een groen veldje gezet.

Nadeel: er gaat heel hard "censuur!" geroepen worden, met alle klachten, DMs en mails van dien (die beantwoord moeten worden, kost tijd). Tweakers wordt dan direct aangesproken, niet zoals nu "de modjes". De -1 is dan niet vanuit de community gegeven maar (in ieder geval volgens de perceptie van de user) door een directe vertegenwoordiger van tweakers. Nadeel 2: gegarandeerde presence in kritieke topics kost geld. Je gaat geen vrijwilliger vinden die ieder samsung/apple/ms topic vrijwillig een paar uur fulltime gaat zitten modden.

ideeën doorgeschoven naar het "revisie"-topic

[ Voor 31% gewijzigd door Bundin op 19-10-2012 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Ja dus conclusie: leuk een select groepje mods, maar niet haalbaar. Ik snap het sowieso niet, als je het systeem niets vindt kijk je er toch niet naar? Tuurlijk zijn er wel eens momenten dat de fanboys voor brand X aan de slag gaan, maar goed, die topics weet je er toch ook uit te halen? Daarnaast is het mismod topic er.

Je hebt het over een betaalde kracht. Ik zou als Tweakers echt zo min mogelijk uitgeven voor de taak van het aangeven welke posts ontopic en interessant zijn of niet, wat een belachelijke eis voor iets als Tweakers. Een meldsysteem (mismod topic) aangevuld dan met een user moderated systeem is een kosten-efficiënte oplossing en in mijn ogen gewoon daadkrachtig genoeg om het werkbaar te houden. Dat er nog e.e.a. aan het moderatiesysteem kan worden getweaked daarbuiten gelaten dan.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
We zijn het grotendeels eens hoor, ik postte de nadelen omdat ik denk dat dat een deel van de redenen is om user-modding aan te houden. Maar een betaalde kracht is denk ik helemaal niet zo belachelijk als je het doet voorkomen. Een site als deze draait voor een groot deel op de community en die komt terug vanwege goede content. Nieuwsberichten zijn daar een belangrijk onderdeel van, net als de Pricewatch, maar de user-generated content (practisch heel GoT, alle replies op nieuws, tweakblogs, user reviews, etc.) is ook ernstig belangrijk. Zonder GoT of reviews in de PW is de site minder waardevol. Het is ook die content waar mensen voor terugkomen en dat moet dus zo goed mogelijk gefaciliteerd worden. Vervuiling van je pagina's kan mensen doen afhaken omdat ze niet gemakkelijk bij die gewenste goede content uitkomen. Je wil dat je hele site uitnodigend en interessant is, niet dat een langskomende lezer meteen geconfronteerd wordt met een niet-aflatende flamewar over een merk of product.

Maargoed, dit is allemaal licht off-topic.

[ Voor 3% gewijzigd door Bundin op 19-10-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Misschien is het een idee om mensen die het idee van de moderaties steeds niet begrijpen er gewoon uit te gooien. Bijvoorbeeld een grap +3 geven is niet conform het moderatie systeem, als iemand daar voor een waarschuwing zou krijgen en met genoeg waarschuwingen toegang tot moderaties zal verliezen ik denk dat het niveau dan toch gouw weer goed zal komen. Natuurlijk vergt dat veel rapporteren en veel werk maar met wat meer actie zal het aantal slechte modders toch goed terug kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:57

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Helaas, dat gebeurd nu al. We waarschuwen nu al en na 1 waarschuwing schakelen we de modrechten uit als ze doorgaan met mismodden. We hebben ook de tools om dat vrij efficiënt te doen.

Helaas komen er alleen continu weer nieuwe mensen bij die beginnen met modden, zonder enig idee waar ze mee bezig zijn.

[ Voor 25% gewijzigd door Dirk op 27-10-2012 23:46 ]

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qlum
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 13:53
Ah, misschien een geval van te weinig mensen die naar mods kijken ten opzichten van het aantal mensen met mod status.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oh, een ander probleem is dat heel veel mensen maar een paar moderaties per maand doen, als je dan een mailtje wil sturen met een paar voorbeelden van foutieve moderaties, dan zou je er voorbeelden bij moeten doen van 2 of 3 maanden terug, dat is ook niet echt een optie. Dat soort figuren zijn er veel en ze doen nog een aanzienlijk deel van de mismoderaties.

De grote vissen zijn simpel, die worden meestal snel gezien en aangeschreven, maar de kleintjes, die willen er nog wel eens tussendoor glippen.

Het is dus niet echt dat we te weinig mensen hebben, maar dat er gewoon heel veel kleine mismodders zijn. En de reden daar achter is weer de heel lage drempel van het modsysteem, je kunt heel gemakkelijk even een puntje geven zonder te weten waar je mee bezig bent.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:02

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Heeft een active modstatus voor mensne die maar een paar moderaties per maand doen uberhaubt zin? De nadelen haal je hier al aan en voordelen lijken er niet echt te zijn.

De default 'aan' instelling van het systeem pakt niet in alle gevallen even goed uit helaas.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Oh, er zijn er ook zat die de paar moderatie per maand die ze doen wel goed doen, maar die vallen natuurlijk al helemaal niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Dirk schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:57:
Het is dus niet echt dat we te weinig mensen hebben, maar dat er gewoon heel veel kleine mismodders zijn. En de reden daar achter is weer de heel lage drempel van het modsysteem, je kunt heel gemakkelijk even een puntje geven zonder te weten waar je mee bezig bent.
Net weer even gekeken op de FP. Maar het enige wat ik zie wat me zou vertellen "waar ik mee bezig ben" is een eenregelig zinnetje onder de te geven score.

Voor de rest zie ik niets wat mij als gebruiker moet vertellen dat het systeem anders werkt als youtube/FB oid.
Dus eigenlijk ben ik verbaasd dat er zo weinig mismodders zijn.

Als nieuwe bezoeker zou ik gewoon zoiets hebben :
dislike = -1
neutral = 0
like = +1
extreme like = +3
Dat is namelijk hoe het op de rest van het internet werkt als er geen additionele info gegeven wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Ik ben het eigenlijk best eens met Botoo, het huidige modsysteem werkt gewoon niet zoals ooit de intentie was en echte oplossingen zijn er ook niet voor. En eerlijk ik doe ook nauwelijks meer een moderatie sinds het huidige systeem zijn invoering heeft gehad. Mensen modrechten afnemen is symptoombestrijding maar geen genezing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

LiquidT_NL schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 10:17:
Ja dus conclusie: leuk een select groepje mods, maar niet haalbaar. Ik snap het sowieso niet, als je het systeem niets vindt kijk je er toch niet naar? Tuurlijk zijn er wel eens momenten dat de fanboys voor brand X aan de slag gaan, maar goed, die topics weet je er toch ook uit te halen? Daarnaast is het mismod topic er.
Er niet naar kijken is nou ook niet alles. Ik lees toch wel zeker minimaal 50% van alle artikelen die op de frontpage voorbij komen en kom daar met regelmaat terug voor nieuwe reacties. Daarnaast kun je dus gebruik maken van het filter voor waardering om de nuttigere posts eruit te vissen. Het is alleen zo jammer dat er dan of posts tussen zitten die het eigenlijk niet verdienen of dat er posts uit ontbreken die gewoon niet of slecht gemodereerd zijn. Ik scroll liever efficiënt door de reacties heen om de nuttige te vinden en wil daarvoor liever niet een reactie mislopen omdat deze verkeerd gemodereerd is. Alle reacties lezen is ook zo'n k*werk. Het is niet perfect, nee. Maar dat is dan ook vrij lastig te realiseren. Ik zou zelf meer users aanwijzen voor een ProMods titel en hun oordeel zwaarder laten wegen dan de gemiddelde user.

* Fid3lity is trouwens ook slachtoffer van het kwijtraken van modrechten.. Geen idee waarom overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Door Tweakers7 zie ik weer hoe reacties worden gewaardeerd.
Die werden eerder door 'n CSS onzichtbaar gemaakt.

Wat ik nu wel merk is dat je op de dag van verschijnen van het artikel moet reageren anders is het te laat voor een waardering.
Als voorbeeld neem ik
NL-Alert gaat volgende week van start
Door Jan Kazemier, zaterdag 3 november 2012 13:03, views: 37.898

Reacties die op zondag zijn geplaatst hebben een zwarte 0.

Hier maak ik ook uit op dat het geen zin heeft om met een goed reactie te komen want ze worden niet meer gelezen. Daar kan ik mij ook wel iets bij voorstellen onder de nieuwe lay-out. Zo'n groot wit vlak nodigt niet echt uit om dat te doen.

Tweakers7 is dus een mooie start om het, in mijn ogen nog steeds oneerlijke, moderatiesysteem af te schaffen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Dat heeft uiteraard geen zier te maken met de nieuwe interface.

Er word sowieso al heel weinig gemod. Als je dan een reactie de volgende dag geeft, heb je al weinig kans dat iemand er nog op reageerd. En als het dan ook nog eens op een zondag is dan kun je het al helemaal op je buik schrijven.

Dat was voor Tweakers7 ook al heel lang het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Inderdaad, dat is zeker niet nieuw met T7. Reacties van meer dan een paar uur oud worden vaak niet meer gemodereerd, bij reacties van >1 dag oud is dat nog veel minder vaak het geval.

Maar ik neem aan dat men op de achtergrond inmiddels al heel druk aan het programmeren is aan het nieuwe modsysteem. Daar zou men immers mee beginnen na invoering van T7, zoals eerder gecommuniceerd.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjtdevries
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09 15:33
Als je sarcastische opmerkingen maakt, dan is het wel handig er een smiley bij te zetten. Anders denken mensen nog dat je het echt gelooft.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
wildhagen schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:35:
Inderdaad, dat is zeker niet nieuw met T7. Reacties van meer dan een paar uur oud worden vaak niet meer gemodereerd, bij reacties van >1 dag oud is dat nog veel minder vaak het geval.

Maar ik neem aan dat men op de achtergrond inmiddels al heel druk aan het programmeren is aan het nieuwe modsysteem. Daar zou men immers mee beginnen na invoering van T7, zoals eerder gecommuniceerd.
2025 is ook nog steeds na invoering T7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02

Ircghost

Honeybadger doesn't care!

Ik probeer altijd redelijk wat te modereren, ik scroll als ik weinig tijd heb alleen door naar de ongemodereerde posts (en indien nodig de nests waar ze in zitten).. en als ik tijd heb probeer ik alle reacties af te gaan. Het is echter wel een pokke werk vooral als er mismoderaties tussen zitten dan moet je wel boosten om de boel een normale score te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker2010
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-08 12:07

tweaker2010

FP ProMod

@ Samsung S23+

wildhagen schreef op maandag 05 november 2012 @ 12:35:
Anders is dit misschien een idee: Tijd voor community keuzes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Mjah, maar dat heeft toch geen toegevoegde waarde? Ze zijn toch al druk bezig met het aanpassen van het modsysteem, conform de uitspraken van de crew in het evaluatietopic zou men daar na invoering van T7 immers aan beginnen.

Nu nog zo'n community-keuze indienen heeft dan weinig zin lijkt me? Bezig is bezig, met nog een extra verzoek zal dat niet sneller gaan vermoed ik zo.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Volgens mij is dat niet het geval. Bij implementatie & invoering van T7 was er geen tijd, dus ik verwacht inderdaad dat we nu een tijdsslot kunnen krijgen. Ik weet zo niet zo zeker dat er aangegeven is dat ze meteen beginnen met acties omtrend het moderatiessyteem.

☻/
/▌
/ \

Pagina: 1