Toon posts:

KPN 40mbit beloven 15 krijgen.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• Nightw1ng
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 09-06 15:41
Hallo allemaal.

Even gelijk wat info voor ik het probleem ga vertellen.
We zijn voorzien van een KPN all in one pakket met:

- 8mbit internet (+4 voor interactieve tv)
- onbeperkt bellen naar vast en mobiel (voip)
- interactieve tv (via onze internet lijn)

De afgelopen tijd hadden wij regelmatig last van traag internet. Nou kwam ik een paar dagen geleden er achter dat dit veroorzaakt werd door de HD uitzendingen die we de laatste tijd krijgen. 1 Opnemen en 1 tegelijk kijken blijkt namelijk te veel voor onze 8mbit lijn. Gisteren gebeld met de infolijn van KPN en gevraagd voor eventuele oplossingen. "Nou meneer de beste oplossing is misschien toch wel om over te stappen op 40mbit" Bla bla heel verkoop verhaal over wat ik er bij krijg.

Nog gevraagd of die 40 mogelijk is, geen probleem allemaal. Even thuis overleggen, allemaal prima. Daarna op de site van KPN aangepast van 8 naar 40.

Toen begon het allemaal: In de bevestigings mail stond namelijk: geschatte maximum snelheid: 15mbit. Jaa 15 mbit, niet de 40 die me belooft is!

Vandaag dus bellen. Krijg een onvriendelijke helpdesk-medewerker aan de lijn die me doodleuk vertelt: maar we zijn niet verplicht die 40 te leveren: Maximaal 40, maar het mag ook 10 zijn. Dit terwijl ze collega me gisteren nog vertelde dat het allemaal mogelijk is. Vandaag dus opeens: "Nee meneer dat is met VDSL en ik kan niet vertellen of dat mogelijk is want er is een storing in het systeem, maar gezien de snelheden van andere mensen in de buurt moet u er niet op rekenen" Waarna ik nog het mooie verkoop praatje kreeg dat ik er Spotify premium er bij kreeg.

Nou is mijn vraag aan jullie. Kunnen ze dit zomaar doen?!

Alvast bedankt allemaal.

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:39

Fiber

Beaches are for storming.

Opzeggen en glasvezel of kabel (Ziggo) nemen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:25

carpebios

-1 social credit

Ja, want bij het omschakelen van 8 naar 40 zal vast een vakje hebben gestaan met algemene voorwaarden denk ik. Helaas, maar waar. Het is de max snelheid die je in theorie zou kunnen halen.

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Bij VDSL kun je idd 40Mbit halen, mits je een geschikt modem hebt en niet tever weg van de centrale zit. (of er in je buurt vdsl uit de straatkast geleverd wordt)

'normaal' ADSL2+ is tot 24Mbit.

Bij alle DSL technieken kun je geen snelheid beloven, omdat je simpelweg nooit de kabellengtes en toestand van de kabel op voorhand kan beoordelen, laat staan garanderen.

De snelheden zijn dan ook altijd 'tot' 40Mbit, niet 40Mbit. Wel kunnen ze op voorhand schatten of je VDSL kunt gaan benutten. Als dat al niet kan, en je op ADSL2+ blijft, dan is het tot 24Mbit, en is 40Mbit gewoon een leugen. Daar heb je echt vdsl voor nodig.

PM eens je PC+huisnr?

Als je een hogere snelheid wilt zul je toch naar kabel of glasvezel moeten gaan. (Of VDSL bonding, maar dat is maar beperkt leverbaar).
Bijkomend voordeel van kabel is dat de tv kwaliteit ook een stuk hoger is.

[Voor 14% gewijzigd door DJSmiley op 25-09-2012 14:46]

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:39
Zolang je internet via de telefoonlijn hebt zal de snelheid altijd afhankelijk zijn van je afstand tot de centrale. Dus ja zo werkt het nu eenmaal.

• Gravit0n
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Het blijft een xDSL techniek...

• Nightw1ng
@Fiber. Helaas hebben me ouders thuis heel het pakket van KPN incl. de toentertijd 3 a 400 euro HDD recorder. Die zijn dus niet van plan over te stappen.

@Carpebios, jup zoals gewoonlijk de voorwaarden.

@DJSmiley, klopt het is TOT 40mbit, maarja als ze collega me belooft dat ik wel rond die 40mbit haal en dat uiteindelijk bij lange na niet mogelijk is is dat niet netjes. Zie je PM!

I want to buy a fog machine and put it in a data center, so when I open the door, fog spills out, I can say "Welcome to the cloud!"

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19:25

carpebios

-1 social credit

Ow, is dit trouwens geen koop op afstand? Of telt dit hier niet? Anders kan je het binnen 7 dagen opzeggen dacht ik. (annuleren)

Nu extra prikkelend en minder stuurbaar

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:39
Hij beloofd je niks hij zegt dat het mogelijk is. Dus dat "mogelijk" kan halen.
Pech gehad dus. Volgende keer beter inlezen in de techniek. Zo verkom je dat je als leek dit soort foutjes maakt.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
Als die collega je inderdaad letterlijk verteld heeft dat je "Hoogstwaarschijnlijk die 40Mbit wel gaat halen" zou ik aangifte doen voor misleiding.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
D4NG3R schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:58:
Als die collega je inderdaad letterlijk verteld heeft dat je "Hoogstwaarschijnlijk die 40Mbit wel gaat halen" zou ik aangifte doen voor misleiding.
|:(
Lekker zinvol, daar schiet je echt totaal niets mee op; wellicht een coulance regeling van KPN dat ze je kostenloos opzeggen / downgraden maar veel meer ook niet.
Beste advies is inderdaad KPN vaarwel zeggen en voor de kabel kiezen en IPTV/xDSL heel snel vergeten.

• Nightw1ng
@White_Collar

Heb gelezen en ik ken de regels maar als meneer A zegt ja dat ga je halen en daarna doodleuk word gezegd van niet door meneer B... Kan je er weinig mee.

Aanklagen kan je niks mee, nergens bewijs. Gaat het me ook niet om, kan het zo opzeggen. Maar vind het maar slordig van ze en ben benieuwd hoe jullie het ervaren. Of dat dit hun goed recht is?

Edit: Met dank aan DJSmiley wat extra info gehad en de snelheid zal inderdaad maar rond de 15Mbit liggen. Dat word dus sowieso cancellen.

[Voor 16% gewijzigd door Nightw1ng op 25-09-2012 15:26]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:33
Mental schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 14:59:
[...]

|:(
Lekker zinvol, daar schiet je echt totaal niets mee op; wellicht een coulance regeling van KPN dat ze je kostenloos opzeggen / downgraden maar veel meer ook niet.
Zinvol dus. Opmakend uit de TS is dit dan ook wat er minimaal gebeuren moet, aangezien overschakelen op kabel/glas blijkbaar geen optie is IVM bokkende ouders?
Nightw1ng schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:21:
Aanklagen kan je niks mee, nergens bewijs.
Kijk je nog raar van op, ook telefonische beloften mag je aannemen als realistisch/werkelijkheid.

Laat iig het abonnement kosteloos overzetten naar een tragere (bijv eentje van 20Mbit) omdat er valse beloften zijn gemaakt. "Gegarandeerd zo rond de 40Mbit" is toch wat anders dan "Tot 40Mbit".

[Voor 32% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2012 15:35]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
PM me even je postcode en huisnummer, dan kijk ik even of ik wat voor je kan doen.
Wellicht is pairbonding een optie (het koppelen van een 2e aderpaar), waardoor je snelheid wat toeneemt.

Geen garanties ofc :)

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
Maar is je probleem opgelost? Ik snap dat je 40Mbit zou willen halen, maar je bent dus van 8 naar 15 gegaan. Is daarmee het probleem opgelost? Bedoel, je kan wel weer gaan downgraden, maar dan zit je nog steeds met je originele probleem.

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | Kingston KC2000 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | Fractal Define C TG | Scythe Mugen 5 | Seasonic Focus Plus Gold 650 | HTC Vive

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Snelheden van DSL zijn altijd 'tot'. Je bent dus waarschijnlijk wel op VDSL over gegaan, maar dan nog geld de snelheid tot 40Mb. Blijkbaar is er bij jou in de buurt nog geen straatkast (FttC) en heb je dus gewoon van huis tot wijkcentrale VDSL over koper en is er dus niet meer dan 15Mb mogelijk.

[Voor 7% gewijzigd door Dj-sannieboy op 25-09-2012 15:39]

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-04 01:54
Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ik had al sinds 2010 internet van kpn, toen nog 20mbit, waarvan 16mbit gehaald werd, niks mis mee. Mij is door kpn nooit iets vermeld over snelheidsverhogingen (van 20 >> 30, van 30 >> 40). Dus ik bellen naar de KPN, 3 kwartier in de wacht gehangen, vervolgens gevraagd of overzetten naar VDSL mogelijk was, dit was niet mogelijk omdat KPN de infrastructuur in onze stad nog niet op orde had. Ik had dus gewoon pech. Ze konden ook niet zeggen wanneer dit wel was, kon wel 2 jaar duren.

Daar ga ik dus niet op wachten, volgende dag opgezegd en Ziggo genomen.
Ik ga toch geen 2 jaar betalen voor iets wat ik niet krijg omdat zij hun zaakjes niet op orde hebben.

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
internetinfo schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:31:
PM me even je postcode en huisnummer, dan kijk ik even of ik wat voor je kan doen.
Wellicht is pairbonding een optie (het koppelen van een 2e aderpaar), waardoor je snelheid wat toeneemt.

Geen garanties ofc :)
ts heeft idd nog een 2e aderpaar vrij, alleen met 1700m afstand naar de centrale zal vdsl gewoon lastig worden. Op die centrale is alleen VDSL-CO mogelijk, geen FttC.

• Nightw1ng
@D4NG3R

Nouja altijd te proberen. We hebben nu alles van KPN en aangezien ik thuis woon en me ouders daar dus nog over gaan is overstappen geen optie.

@Internetinfo Zie PM, bedankt alvast.

@Luuk1983, De snelheid is hoger, maar als er HD word opgenomen en gekeken tegelijk zal het er niet mee opgelost zijn (volgens medewerker KPN)

@DJ-sannieboy, nouja je ziet het al aan de post van DJSmiley, geen FttC alleen via centrale.

@Navlim, ik heb het inderdaad vaker gehoord en gelezen (volgens mij zelfs nog op Tros Radar geweest)

@DJSmiley en Internetinfo. Beide bedankt voor jullie hulp. Stel pairbonding is een optie en de snelheid word er hoger door hoe en wat gaat dat in ze werk?

Iedereen bedankt!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
heeft de kpn geen colanceregeling als er onder de 60% van de beoogde snelheid wordt gehaald?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Los van welke coulanceregeling dan ook: dit is het algemene nadeel van xDSL verbindingen dat al tijden bestaat. @TS: je bent de zoveelste in rij die er in tuint. Als je een snelle en stabiele verbinding wilt zijn de kabelaars simpelweg de beste optie.

Sowieso: bij de meeste kabelaars (UPC, Ziggo) krijg je voor je geld veel meer snelheid en mogelijkheden als bij welke xDSL provider dan ook.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
The Eagle schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:10:
Los van welke coulanceregeling dan ook: dit is het algemene nadeel van xDSL verbindingen dat al tijden bestaat. @TS: je bent de zoveelste in rij die er in tuint. Als je een snelle en stabiele verbinding wilt zijn de kabelaars simpelweg de beste optie.

Sowieso: bij de meeste kabelaars (UPC, Ziggo) krijg je voor je geld veel meer snelheid en mogelijkheden als bij welke xDSL provider dan ook.
Want de opgegeven snelheden worden bij de kabelaars altijd gehaald? Internet via de kabel is altijd stabiel?

Ja bij (A)DSL ben je afhankelijk van de afstand tot de centrale, maar in steeds meer gebieden is FttC beschikbaar en kun je makkelijk 50Mbit halen via VDSL. Je doet net alsof snelle en stabiele verbindingen niet mogelijk zijn via DSL.

• internetinfo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:47
Wat ik hier vanuit huis kan zien op basis van jouw PC/huisnr is de geschatte snelheid idd 15mbit en is er geen pairbonding mogelijk. Maar dat is vanuit huis, ik kan hier niet overal bij.
Ik zal morgen eens kijken of ik iets voor je kan doen. DJSmiley gaf al aan dat je een 2e ader vrij hebt, maar 1700m van de centrale woont; dat is voor ADSL al een beste afstand. Check bijv ook deze grafiek:

Zelfs met VDSL2 kom je dus hooguit op de ±30 Mb.

Laat idd alvast even weten of je oorspronkelijke probleem is opgelost met de upgrade, ookal is het maar naar 15Mbit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Over het algemeen halen de kabelaars wel de snelheid die ze je verkopen ja :)
En zo niet, kun je de klantenservice bellen en dan regelen ze het alsnog voor je ipv je af te schepen met wat merketingtermen.

FttC / FttH is idd steds vaker mogelijk, maar let wel: voor televisie zijn de kabelaars nog steeds superieur. Dat is namelijk hun core buisiness, en hoe je het ook wend of keert, daar hebben ze meer kennis en ervaring in als welke fiber- of xDSL boer dan ook. Bovendien hebben de kabelaars over het algemeen een groter aanbod qua (HD) zenders als de xDSL boeren, simpelweg omdat ze meer en betere contracten afgesloten hebben met de leveranciers :)

Neemt overigens niet weg dat een fiberaansluiting natuurlijk wel ideaal is als je een snelle internetverbinding wilt. Maar qua dual / triple play paketten zijn de kabelaars nog steeds het meeste bang for buck, en met de 100+ Mbit pakketten concurreren ze zwaar met de fiber aanbieders - die het soms ook nog steeds afleggen omdat er wel kabel ligt, maar er voor fiber gegraven moet worden.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Nightw1ng
@ Internetinfo, bedankt voor het opzoeken. Van de 12mbit (8mbit internet en 4 voor tv) die we nu horen te hebben krijgen we maar 10mbit binnen. Als we naar 15mbit gaan zal dit maar weinig veranderen. Dus maar terug naar de 8mbit (aangezien ik voor die 3 a 5 mbit geen 10 euro ga betalen)

Helaas houd het voor mij hier even op aangezien overstap op kabel nu echt even geen optie is. Iedereen bedankt voor de hulp! Ik ga zo nog even bellen. Als er nog wat verandert laat ik dat weten.

[Voor 3% gewijzigd door Nightw1ng op 26-09-2012 09:27]

• Nightw1ng
Sorry voor het schopje omhoog, maar er lijkt wat te gebeuren. Meerdere malen aan de telefoon gehangen, uiteindelijk een goede regeling getroffen met één van de medewerkers. (aangezien we niet in snelheid omhoog gaan ook niet meer gaan betalen)

Ik heb echter zelf ook met iemand van de technische afdeling gesproken, deze vertelde mij dat hij niet kon zien of pairbonding mogelijk was. Waarop ik 'm vertelde dat ik wel wist dat het mogelijk is. Als antwoord kreeg ik: Schrijf maar een aangetekende klachtenbrief. Ik heb er echter niet zo'n zin in om zo achter dit soort zaken aan te lopen terwijl ze het zelf moeten regelen.

Is het echt zo dat ik voor dit soort dingen een aangetekende klachtenbrief moet schrijven?!

Bij een vraag over het opnemen pakket dat we nog niet hebben mogen ontvangen kregen we te horen dat die 2 november pas kwam vanwege een landelijke storing, echter kregen we ook te horen dat dan onze internetverbinding verbeterd word. Wat daarmee bedoelt word geen flauw idee, maar ik heb een vermoeden dat ze toch wat gaan veranderen.

Ik houd jullie op de hoogte!

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee