Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry18
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-03 18:03
Beste tweakers,

Ik heb onlangs een canon 60d gekocht voor video. Hiervoor had ik een 600d waar ik mee filmde en dit ging perfect. Ik heb de video instellingen van Shane Hurlbut, Vincent Laforet en Philip Bloom gebruikt om mijn camera in te stellen en ik kreeg een geweldige clean image uit me camera.

Nu heb ik het probleem dat ik dezelfde settings gebruikt op mijn 60D en ik krijg me een partij ruis. Ik heb overal op internet gekeken naar een oplossing, me camera geupdate naar de nieuwste firmware en de settings gereset en opnieuw ingesteld.

Nog steeds hetzelfde probleem.

Kan iemand me hiermee helpen? of zijn er tips om de ruis er in Post uit te halen? ik gebruik Premiere 6 en soms 5.5 om te monteren.

Alvast bedankt,

Ferry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Gebruik je Magic Lantern om te filmen? Is het de ruis die je ziet op je schermpje op de camera of zit het ook in de output aangezien die twee los van elkaar werken in Magic Lantern ;)

Ook vrij belangrijk ... wat voor ISO gebruik je?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry18
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-03 18:03
Ik gebruik magic latern niet. Ik was van plan om het te gebruiken maar nog niet aan begonnen.

Ik zie ruis als ik het open op me computer met bijvoorbeeld VLC. Ik gebruik ISO's 100 tot en met 1000, ik vermijd de verdubbelingen van iso 125. Met me 600D kon ik alleen in stappen van 100, 200 etc filmen.

Zelfs als ik iso 160 of 320 gebruik dan krijg ik ruis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:14

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Wat voor instellingen heb je verder gedaan dan? Instellingen van "Shane Hurlbut, Vincent Laforet en Philip Bloom" zeggen me niks ;)

Het lijkt me dat je somehow ergens de exposure een gigantische boost geeft ofzo. Kun je een voorbeeld filmpje plaatsen?

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vhough
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-07 11:31
Kijk anders eerst of op foto's ook ruis aanwezig is? Misschien is je sensor kapot.
Eventueel kan je 'm ook restoren naar fabrieksinstellingen en dan filmen, heb je dan nog steeds ruis dan zou ik even langs de winkel gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-07 00:37

Twhomp

Stayin' Alive

Ik heb zelf een 60D en er mee gefilmd en geen noemenswaardige ruis bij de lagere ISO's opgemerkt.

Reset dat ding eens, hou de instellingen op factory default en schiet buiten eens in genoeg licht op ISO 160 of 200. Als je dan ruis hebt: sensor kaduk, sorry. Want op die ISO's heb ik nauwelijks ruis.

En achteraf ruis weghalen wordt het beeld niet mooier van: informatieverlies door ruis blijft lelijk.

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Pagina: 1