Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Fan Controller kabel kapot, waar nieuwe bestellen?

Pagina: 1
Acties:

• Flokman
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-11 14:46
Hallo,

Mijn fanlichten deden al een tijdje een beetje raar, soms knipperde ze of gingen ze alleen aan als ik mijn fancontroller (ingebouwd in pricewatch: Corsair Graphite 600T Special Edition) op zn hoogste stand draaide. Maar nu gingen ze helemaal niet aan en ging ik op onderzoek. De fans waren allemaal gestopt met draaien en toen ik de stroomtoevoer kabel bekeek zag ik dat die een of andere plastic uitsteeksel had. Dit is dus denk ik de oorzaak, en mijn vraag is dus waar kan ik zn nieuwe kabel kopen?

Hier is een foto van de kabel met het uitsteeksel:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/B7zT6.jpg

Alvast bedankt!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Het ziet er raar uit, lijkt op een druppel lijm ofzo. Maar het komt niet uit de kabel denk ik, dus ik denk niet dat dit de veroorzaker van je probleem is.

• powerflux
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-11 21:22

powerflux

Edit zich kapot@375fsb

volgens mij is die kabel inderdaad prima in orde.
ik zou het eerder in iets anders zoeken.

if computergames really affect us, we would be running around in dark rooms and eating magic pills.

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 25-11 13:19
als je het plaatje vergoot kun je zien dat de "lijmdruppel" wel uit de kabel lijkt te "groeien", wat het is geen idee maar het lijkt mij geen lijm te zijn....

• Flokman
Ik heb hem er nu met een beetje druk eraf geknakt. De kabel lijkt oke, enige idee wat dan het probleem kan veroorzaken?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Deze kabel zat tussen de controller en de fan neem ik aan ? Hoeveel fans heb je op de controller aangesloten ?

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 20:15
Met een multimetertje kun je de kabel toch ff doormeten ? of mis ik nu iets ?

• Hippocampus

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Zo te zien op t web ben je niet de enige met een kapotte fancontroller in deze kast, dus als je nog garantie hebt kan je een nieuwe krijgen bij Corsair.

• Flokman
Ik had de kast hier op tweakers gekocht dus gelijk even een dm gestuurd voor de garantie papieren! Ik denk dat het dat dan zal zijn, bedankt voor al jullie reacties! Hopelijk kan ik op 1 of andere manier de fancontroller eruit halen en opsturen zodat ik niet mijn hele pc uit elkaar hoef te halen, daar zit ik echt niet op te wachten. Maar voor mijn gevoel is Corsair altijd wel een goed merk, die zullen vast niet heel moeilijk doen zeker als het al een bekend probleem is.

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Aan de kabel zit gewoon een druppeltje lijm, zoals hierboven al gezegd werd. Er kan met het dichtlijmen van de verpakking nog weleens een restje lijm in de verpakking sijpelen door druk van buitenaf, als toevallig je kabel even erlangs heeft gestreken is dit eraan blijven hangen. Ik denk ook dat je fancontroller gewoon kapot is, zo'n kabeltje gaat 99% van de tijd niet zomaar kapot.

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb dezelfde kast en ook een kapotte fancontroller. Hoe is bij jou de rma verlopen?

(Edit)
Ter info:
Ik heb op het forum van Corsair navraag gedaan. Daar is geadviseerd om een RMA aan te maken via de site. Dat heb ik gedaan en ze hebben een nieuwe fancontroller opgestuurd (geheel gratis, oude hoeft niet retour).
Het inbouwen is wel wat werk, omdat alle kunststof panelen van je kast af moeten (behalve de onderkant).
En je moet al je kabels loshalen en opnieuw vastmaken.

Linkjes:
Behuizing openmaken.
Youtube 1
Youtube 2

[ Voor 94% gewijzigd door BounceMeister op 16-01-2013 21:03 . Reden: aangevuld met RMA info waar anderen wellicht iets aan hebben. ]

Pagina: 1