Toon posts:

Advies gevraagd aankoop nieuwe componenten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Mijn naam is Dennis en ben op zoek naar een aantal nieuwe componenten voor mijn PC.
Ik ben al jaren niet meer op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van hardware en daarom vraag ik jullie hulp.

Gebruik:

Ik wil mijn pc voornamelijk gebruiken om te gamen, en films te kijken (Een goede videokaart heb ik hier al voor)

Welke componenten wil ik nieuw hebben:

Moederbord
CPU
Ram
SSD harddisk

Wat wil ik uitgeven:

Ongeveer 600€

Graag zou ik van jullie willen weten wat jullie mij adviseren met dit budget.

Bij voorbaat dank,

Dennis

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Beetje weinig info?Dan zit je op 100+210+36+28+90 = €465

Heb je een goede voeding / behuizing? HDD voor opslag? Videokaart heb je al, wat voor model is dat? (om teleurstelling te voorkomen...)

Geld over? Oftewel wil je de 600 opmaken en heb je alle andere hardware al? Mooi, dan kan je een 256GB variant van de SSD nemen, of de i7 variant van de CPU (de 3770K). Meer ram kan ook altijd natuurlijk, maar goed, 8GB is voor de meeste mensen al veel. (vaak zal het niet vol zitten, in ieder geval niet met film / games)

Als je niet wilt gaan overclocken en de ingebouwde GPU in de processor je niets doet, kan je ook wat geld besparen en de non-K versies aanschaffen. Het prijsverschil is alleen wel klein, vandaar dat ik het niet aanraad.

Verwijderd

Topicstarter
Djunicron bedankt voor je reactie!

Ik heb een 600 watt voeding van coolmaster.

Mijn behuizing betreft een Thermaltake Armorv V8: http://computercases.prod...thermaltake-armor-series/ ik weet trouwens zo niet of er SSD schijven in kunnen, ik heb die kast alweer een tijdje namelijk.

Mijn videokaart betreft een ATI Radeon HD 5850 wat na mijn mening er nog wel meer door kan. Graag hoor ik je advies hier over.

Tevens mag de 600 euro compleet gebruikt worden.

Al vast bedankt voor de informatie.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18:07
Het setje wat djunicron heeft geplaatst is een prima upgrade... als de volle 600 benut mag worden dan zou ik de 128GB ssd inruilen voor een 256GB... zelfs met niet al teveel geïnstalleerd zit een 128GB naar mijn mening toch iets te snel vol wat weer nadelig is voor de snelheid. En je zou nog eventueel de stock-koeler kunnen gebruiken ipv de CM Hyper 212 EVO, dan heb je denk ik nog wel wat over om er bijvoorbeeld een extra 1 TB hdd bij te prikken.

• Freakiebeakie
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-12-2025

Freakiebeakie

ÿøµr §ïgñ况r€

een hd 5850 vind ik nou niet echt een videokaart waarvan ik zeg top ding , ik had zelf de 5870 en die heb ik al een beste tijd geleden uit me pc getrokken omdat het niet alle games meer lekker speelt
ik zou zeggen spaar even 250 euro door dan hoef je niet binen een jaar je videokaart te vervangen

[ Voor 20% gewijzigd door Freakiebeakie op 26-09-2012 09:38 ]

YO! fucknuts! It's Probing time!

• ZeroTwo
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 17-01 17:06
Ik ben het met Freakiebeakie eens ik zou ook nog even doorsparen of meer geld vrij maken zodat je meteen een goede videokaart erbij koopt dan ben je meteen klaar ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oke zijn er nog tips voor videokaarten? Ik wil er niet zoals vroeger 500/600 euro voor lappen :)

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Als je beetje wil overclocken raad ik je wel aan om andere koeler te kopen dan die EVO, heb zelf een Enermax en die doet het echt perfect.

Ik heb zelf upgrade set gekocht bij alternate + xtra geheugen. Kijk daar eens naar.

Videokaart: Sapphire HD7950 3GB OC (300 euro)

[ Voor 9% gewijzigd door WeAreLegion op 26-09-2012 09:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal ook nog even een andere videokaart halen dan.

Ik heb totaal geen verstand van videokaarten maar welke kan ik het beste nemen?

De HD7950 3g of de GTX 660 TI

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 29-08-2025

djunicron

*click-swoosh-thud*

Binnen de €600 mét een videokaart die werkelijk sneller is dan je 5850 wordt toch wel lastig. Die kaart is namelijk naar mijn mening nog steeds niet veel mis mee, hoewel een 7950 en 660TI wel echt een behoorlijke stap verder gaan. Mijn voorkeur zou uitgaan naar de 660TI, maar als je nou op heel hoge resoluties speelt (multimonitor) of AA graag op MSAA 8x of hoger zet, heeft de 3GB van de AMD kaart voordelen.
Hier wordt bijzonder veel voer gespeculeert hier op T.net, je vind vast wel een paar draadjes voor de beeldvorming van deze keuze (lol, phunned).

Die 212 Evo is best aardig, zeker voor de prijs. Als je stiller wil, is zo'n Gelid Tranquilo ook een mooie optie.
Zelf heb ik OC evaring met pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition
pricewatch: Thermalright HR-02 Macho
(deze + een aardige fan: pricewatch: Thermalright HR-02)
pricewatch: Prolimatech Megahalems CPU-Cooler Rev B.

Allen koelen prima, hebben veel warmtecapaciteit in het blok zitten, maar worden meteen Ivy toch warm, simpelweg omdat de Ivy Bridges erg geconcentreerd warmte afgeven! Als je hoe dan ook voor de 4.5+ ghz wilt gaan, kan je misschien beter de 2550K of 2700K oppikken. Dat wil niet zeggen dat deze CPU's ook altijd sneller zijn, maar sommige mensen zijn wel eens teleurgesteld als ik ze een systeem bouw, HR-02 erop, 3570K naar 4.4 Ghz 1.15V -> 70 graden load (1uurtje), omdat ze hadden gehoopt de 5Ghz te halen. Dat lukt simpelweg niet op een 3570K op lucht.

Ik zie trouwens het probleem niet met nu wat goedkoper upgraden en dan over een maand of wat (geen idee wat je maandelijks overhoud) een mooie nieuwe videokaart te halen. Buiten dat je je drivers bij een merkswitch even netjes moet verwijderen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Djunicron!

Ik zit momenteel te denken om dit te gaan kopen:

pricewatch: Asrock Z77 PRO4
pricewatch: Intel Core i5 3570K Boxed
pricewatch: Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9
pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
pricewatch: Samsung 830 series 256GB
pricewatch: Sapphire HD 7950 OC 3GB GDDR5 950 MHz Edition
pricewatch: Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB

Met als total kosten iets over de 900 euro.

Ik kies tevens niet voor de I7 aangezien het verschil met de I5 minimaal is.
Ook ga ik voor de HD7950 aangezien ik op mijn tv computer van 50 inch waar de resolutie wel hoog kan.

Als er nog meerdere tips zijn hoor ik het graag.

• WeAreLegion
  • Niet online
Verder niks mis mee met dat systeem ongeveer zelfde wat ik aangeschaft heb 5 dagen geleden heb alleen een ander moeder bord en wat meer geheugen en andere koeler :) maar de rest is het zelfde.

Verwijderd

Topicstarter
wel moederbord heb jij gehaald?

• WeAreLegion
  • Niet online
Ik heb een Gigabyte Z77X-D3H (die is ongeveer 128 euro), vooral omdat er 3 videokaarten op kunnen en veel extra mogelijkheden heeft. Mijn eerste keus was die jij nu heb geslecteerd maar ben toch voor de Gigabyte gegaan ook omdat mijn vorige mobo dat ook was.
Pagina: 1