USB over ethernet: wie weet raad?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-02-2021
In een poging mij PC op een andere plek in het huis te bedienen heb ik via Ebay een USB extender over ethernet gekocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.tvcables.co.uk/images//items/usb-extender-ethernet.jpg

Het idee is dus dat deze twee kastjes verbonden worden met een cat5e kabel van het punt waar mijn PC staat naar de andere kamer.

code:
1
PC -- USB extender male ------------- ethernet/cat5e kabel ------------ USB extender female -- USB apparaat

Helaas blijkt het nog niet helemaal naar behoren te werken: als ik het systeem met de ene kant op een front USB-poort van mijn PC aansluit en in de andere kant een USB-stick plaats gebeurt er niets.
Als ik een USB poort aan de achterzijde van m'n PC pak krijg ik toegang tot de inhoud van de USB stick (het lampje op de stick gaat ook branden), het openen van bestanden lukt echter niet.
Ik vermoed dat het iets met stroomvoorziening van de USB stick te maken heeft. Wat kan ik proberen? Op internet is hier heeeel weinig over te vinden.

Gewenste situatie: ik kan een USB HUB aansluiten met daarop muis, keyboard en misschien nog meer. Heb ik een powered USB hub nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zit er geen power aansluiting op die kastjes?
Powered usb hub kan je proberen dan ja.

[ Voor 31% gewijzigd door Soldaatje op 25-09-2012 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274613

Zoals ik het zie laat deze de USB stroom via de netwerkkabel gaan.
Dat kan, maar zal waarschijnlijk niet goed werken.
Een powerd USb hub kan dit oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:07
Is dit niet andersom? Om een ethernetverbinding te maken met je PC aan een netwerk?

Nevermind.

[ Voor 17% gewijzigd door storeman op 25-09-2012 13:14 ]

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
Nope, geen stroom op de kastjes.

@storeman: ik hoop het niet.. :|
haha dat zou wel heel stom zijn van me. Maar het heet "USB extender", dus bedoeld om USB te verlengen.

[ Voor 68% gewijzigd door tbenschop2 op 25-09-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Ik gebruik zo'n extender om m'n laserprinter opdrachten te geven, dat werkt probleemloos.

Je zou eens kunnen proberen een powered device aan te sluiten op het eindpunt v/d extender, dan weet je in ieder geval dat het ding werkt.

Waarschijnlijk dat de conversie chip in de extender wat spanning nodig heeft om te werken en zodoende niet het vermogen kan leveren om meerdere passieve USB apparaten van prik te voorzien.

Een powered USB hub lijkt me zeker een oplossing, maar eerst kijken of die extender goed werkt dmv een powered USB device.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Beetje enge dingen, zijn ze wel power over ethernet compliant?
Kan je daar gewoon een switch tussen hangen?

[ Voor 27% gewijzigd door Soldaatje op 25-09-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

een USB extender
Merk en type zouden wel fijn zijn. Zit de ethernetkabel wel direct aangesloten, geen switch of router ertussen? Hoe lang is de kabel?

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 13:18 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@ fridgeman: dat is inderdaad een goed idee. Ik heb een powered externe harde schijf. Die zou ik even kunnen proberen. Ik zou het overig wel jammjer vinden als er een powered HUB bij moet. Vond het juist zo'n mooie oplossing zo. Moet die alleen wel werken :)

@Codecaster:
merkloos, goedkope meuk uit China. Ethernetkabel gaat inderdaad direct in de ene en dan in de andere (zie "beschrijving" in de OP). De kabel is 30m.

Hoe komt het dat de front USB poort van m'n PC niks doet en de back poort wel?

[ Voor 32% gewijzigd door tbenschop2 op 25-09-2012 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Stomme vraag maar doet de poort zelf het wel?
Misschien dat de backport betere voeding heeft ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Da's best lang:
Cabling

The USB 1.1 Standard specifies that a standard cable can have a maximum length of 3 meters with devices operating at Low Speed (1.5 Mbit/s), and a maximum length of 5 meters with devices operating at Full Speed (12 Mbit/s). USB 2.0 provides for a maximum cable length of 5 meters for devices running at Hi Speed (480 Mbit/s).

[ Voor 7% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 13:33 ]

Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
@Codecaster: Da's nou juist het idee van de USB extender: om hem te kunnen verlengen!

@Soldaatje: De poorten doen het allemaal.

Nou, iemand nog een goede tip voor een powered USB HUB dan?

[ Voor 39% gewijzigd door tbenschop2 op 25-09-2012 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Door er een netwerkkabel in plaats van een USB-kabel tussen te proppen mag 'ie niet ineens langer worden. Die limieten hebben een reden:
The primary reason for this limit is the maximum allowed round-trip delay of about 1.5 μs. If USB host commands are unanswered by the USB device within the allowed time, the host considers the command lost. When adding USB device response time, delays from the maximum number of hubs added to the delays from connecting cables, the maximum acceptable delay per cable amounts to 26 ns.[40] The USB 2.0 specification requires cable delay to be less than 5.2 ns per meter (192,000 km/s, which is close to the maximum achievable transmission speed for standard copper wire).
Probeer het eens met een kabel van een meter of anderhalf. Een powered hub eraan hangen zou kunnen werken, als daarmee het signaal genoeg opgekrikt kan worden (als dat het euvel is), maar daarmee zorg je niet dat de bitjes sneller aankomen.

[ Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 25-09-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reiniero
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:45
Na 30 meter kabel is er gewoon te weinig stroom over om een usb stick normaal te laten werken.
Net als de rest al zei: een powered usb hub zal misschien wel werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

Een kortere kabel is een idee, maar ik gebruik een UTP kabel (CAT5e) van 20 meter.

Op http://www.ebay.nl/itm/150909946758 word gesproken over een max lengte van 45 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21:15
tbenschop2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:33:
@Codecaster: Da's nou juist het idee van de USB extender: om hem te kunnen verlengen!
Daar zit dan ook het gevaar in. USB is gevoelig voor de latency; dat kan hier dus spelen door te lange/slechte UTP kabel.

Daarnaast zijn er binnen de USB standaard verschillende geleverde vermogens mogelijk. Een apparaat en de poort moeten met elkaar onderhandelen over de hoeveelheid stroom die geleverd/gevraagd kan worden. Per versie van USB zijn hier verschillende maximum vermogens mogelijk.

Daarnaast moet je kabel ook nog het vermogen kunnen transporteren (dat geldt ook voor USB kabels trouwens). Een kabel moet (uit mijn hoofd) minimaal 2 20AWG voedingsaders hebben voor 5 meter USB 2.0 bij maximum vermogen. En een goedkope UTP kabel komt meestal net aan de 28AWG.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dit topic al gelezen...? :z
c70070540 in "USB verlengen via netwerk"

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
CodeCaster schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 13:35:
Door er een netwerkkabel in plaats van een USB-kabel tussen te proppen mag 'ie niet ineens langer worden. Die limieten hebben een reden:

[...]

Probeer het eens met een kabel van een meter of anderhalf. Een powered hub eraan hangen zou kunnen werken, als daarmee het signaal genoeg opgekrikt kan worden (als dat het euvel is), maar daarmee zorg je niet dat de bitjes sneller aankomen.
Hmm dat zou betekenen dat ik onzinproduct heb gekocht.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Nee, het kán werken. Dertig meter lijkt mij alleen wat veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analog_
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
In linux zit overigens een netwerk usb deamon en er is een windows driver voor. Getest met een webcam en werkte redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
tbenschop2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 15:15:
[...]
Hmm dat zou betekenen dat ik onzinproduct heb gekocht.. :/
Niet persé, zolang er aan buffering wordt gedaan. Maar de implementatie hiervan in goedkope producten valt nogal eens tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbenschop2
update: mijn muis doet het! :) (Logitech optical geval). Keyboard dan weer niet (Logitech G11, vraagt denk ik weer teveel stroom).
Met een USB HUB ertussen werkt de muis niet (rode lampje flikkert een beetje).

Ik ga het morgen eens proberen met een geleende draadloze set. Ben benieuwd!

• The Lord
tbenschop2 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 18:59:
Met een USB HUB ertussen werkt de muis niet (rode lampje flikkert een beetje).
Is dit een HUB met eigen voeding?

Pagina: 1