Schijven blijven read only

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310264

Topicstarter
Ik weet niet in hoeverre dit ooit al eens voorbij is gekomen, maar ik zit met het volgende:

Ik heb een Data server met 3 schijven, (2x 2TB en 1x 3TB) en ik heb het probleem dat deze schijven allemaal op read only blijven staan in Windows 7 x64
Dit is een probleem omdat mijn media server hier de films van streamed en ik geen automatische subtitles meer kan downloaden in XBMC. (met lokaal aangesloten schijf lukte dit wel altijd prima. maar ik moest uitbreiden omdat er maar 1 E-SATA poort op mn Media center zit)

Ik heb echt alles geprobeerd, (inclusief de attrib commando's in CMD prompt) maar de schijven blijven terug springen op read only.

Bordje is een Gigabyte H61m-D2H-USB3, met 2GB geheugen, en een Core2Duo processortje. (volgens mij :P) OS: Win7 x64

Dit is erg frusterend omdat ik nu handmatig ondertitels moet gaan downloaden en het vroeger met lokale opslag wel altijd gewerkt heeft.

Enig idee hoe het komt dat Windows 7 x64 de schijven op read only blijft zetten? (ook individuele mappen blijven read only)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-07 20:45
Virusje?

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Wat bedoel je precies met read-only? Als je in explorer je schijf (D: ?) opent, en je wilt een nieuwe map aanmaken. Wat krijg je dan te zien?

Heb je al geboot in Ubuntu livecd? Wat heb je verder geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Ben je wel eigenaar van de schijven volgens Windows? M.a.w. kijk eens welke gebruikers welke rechten hebben op deze schijven.

Rechtermuisklik op de schijf > optie Properties > tabje Security > knop Advanced > tabje Owner: wat staat er in het veld Current Owner?
Dat kan System zijn of Afdministrators of iets als S-1-5-21.....
Die laatste is een gebruiker. Als die gebruiker onbekend is bij Windows kan Windows de rechten niet goed regelen. je kunt dan het ownership aan een ander toewijzen, bijvoorbeeld de groep administrators.

[ Voor 62% gewijzigd door Kalief op 25-09-2012 13:29 ]

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nou ik heb bij deze advanced settings iedereen volledig beheer gegeven. (ook administrators en system)
Eigelijk zijn alle mappen op de 3 schijven allemaal read only.
Zodra ik read only uitzet, en op apply druk, zodra ik weer kijk met properties staat de read only weer aan.

<edit> ik zie nu het volgende eigenlijk. Windows 7 maakt verschil in een blokje en een vinkje.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img100/9840/vinkje.png

Alles staat op dat blokje zegmaar, dus niet helemaal read only. ik vraag me af of dit altijd zo is? want op mijn eigen computer met Win7 x64 is dat ook namelijk. :$

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:56
Dat is normaal, folders zijn altijd read only.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wil nog even melden,probleem opgelost :) lag aan een ondertitel addon fout in XBMC.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 310264 op 11-10-2012 16:33 ]

Pagina: 1