Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-07 11:27
Na een aantal jaren iphones wilde ik toch graag eens iets nieuws proberen, derhalve een xperia T besteld. Deze komt volgende week binnen als het goed is en voor die tijd zou ik graag willen uitvinden hoe ik het efficienst de contacten kan overzetten. Ik heb al gegoogled en op het forum gezocht maar wat ik vind lijkt vaak niet relevant of betreft hele oude versies van IOS en Android.

Opzich vind ik overtypen ook geen probleem aangezien ik de boel dan gelijk even goed opschoon, maar wellicht toch makkelijker om alles over te zetten. Ik heb geen idee of de gegevens nu op de sim kaart staan en eerlijk gezegd heb ik het vermoeden dat er een ander soort sim kaart in de xperia moet. Dus volgens mij gaat dat niet werken.

In de oude topics las ik over synchroniseren via outlook, maar dat gebruik ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:24

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb ooit met mijn iPhone mijn contacts gesynchroniseerd met een gmail account(apart gmail acc voor alleen contacts sync). Deze heb ik later op mijn android toegevoegd en daarop ook alleen de contacts gesynced.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Android haalt je contacts gewoon uit Gmail, dus zolang je ze daarin weet te krijgen ben je klaar. En ik kan me haast niet voorstellen dat er een eenvoudige manier is om iPhone -> Gmail te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ik heb geen gmail maar wel hotmail. Hier heb ik volgens mij niet mijn contacten instaan, alleen de email adressen. Ben laatst wel zo handig geweest te synchroniseren met hotmail waardoor nu sommige contacten 4x in mijn telefoon staan, echt dramatisch slecht. Ook bijzonder onhandig dat IOS dan niet dezelfde namen herkent en de verschillende emailadressen onder 1 naam zet. Misschien moet ik dat maar eens gaan managen of wellicht daarvoor een gmail account aanmaken om voortaan mijn contacten bij te houden.

Bestaan er geen apps die gebruik maken van de cloud waardoor je op meerdere platformen je contacten kan sharen? Misschien is dit nog wel een idee voor de echte tweakers hier :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireSonus
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-07 11:36
Ik heb het als volgt gedaan:

iPhone aangesloten op computer. iTunes opgestart en contacten geexporteerd naar mijn pc (via een van die tabbladen 'contacten synchroniseren' of iets dergelijks). Vervolgens naar gmail.com gegaan, gmail account aangemaakt en daar de contacten in geladen. Toen bij het instellen van mijn HTC One X dat gmail account ingevoerd en contacten laten synchroniseren. Werkt goed, het is alleen even opletten bij het synchroniseren van de iPhone naar de computer, je moet ze in een bepaald formaat laten exporteren, weet even niet meer welke het is uit mijn hoofd, maar je krijgt een soort zip file met al je contacten (.csv is het of iets dergelijks).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Gmail kan je contacten volgens mij ook direct importeren vanuit Hotmail, of in ieder geval ik meen me daar ooit ergens een knopje voor hebben te gezien. Dat zou je dus ook nog kunnen proberen als (bijna) alle contacten toch al in Hotmail staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:37

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Exporteren als .csv is het makkelijkst en dan een Gmail account aanmaken en deze daarin importeren.
kan je alle gegevens via gmail aanpassen qua naam, tel, adres, etc.
Als je in de Xperia dan dit gmail account toevoegt en de contacten laat syncen met dit account heb je zo ineens al je contacten gewoon 1 op 1 over.

Hierna kan je volgens mij door middel van apps wel je contacten ergens anders opslaan (misschien zelfs op hotmail)

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07 10:43
Gmail account aanmaken. Exchange sync voor gmail aanzetten op je IOS device en laten syncen. Ik heb een iPhone en een Android ICS tablet en zo sync ik tussen beide devices.

http://support.google.com...er.py?hl=en&answer=138740

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Ok, ik zal tegen de tijd dat de nieuwe telefoon binnen is eens aan de slag gaan. Stond sowieso in de planning om eens de boel goed op te schonen. Blijf me verwonderen hoe er ooit zoveel contacten in zijn gekomen, bij sommige namen heb ik geen idee meer wie het zijn :-)

Ben verder zeer benieuwd hoe android gaat bevallen, vond ios gewoon een beetje saai worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitashi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-07 07:50
Een Gmail account is sowieso nodig voor Android en ook superhandig, ik heb alles gesynchroniseerd, Contacten, mailadressen, agenda, bookmars, enz, enz..
Pagina: 1