Toon posts:

Geen HDMI signaal bij aansluiten laptop op Samsung LCD TV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb altijd mijn laptop aan kunnen sluiten op mijn Samsung LCD tv (Model LE32R71B) om zo films te kijken op de tv. De videokaart in mn laptop is een ATI mobility radeon hd 3670.
Echter is het zo dat sinds een paar dagen de tv geen beeld toont en aangeeft dat er geen signaal is.
Wanneer ik de laptop op de tv aansluit, wordt de tv wel herkend door de laptop. Onder de instellingen van de videokaart, wordt de tv getoond en kan ik de resolutie ervan instellen e.d. Echter leidt helemaal niets tot beeld op de tv. Wanneer ik iets anders dan de laptop aansluit, is er ineens geen probleem. De XBOX 360 bijv doet het gewoon op de tv. Aan de HDMI kabel kan het ook niet liggen aangezien ik die nieuw gekocht heb. Aan de laptop kan het ook niet liggen; wanneer ik mijn laptop aansluit op de LCD tv van een vriend van me, krijg ik wel gewoon beeld.
Wanneer ik toegang krijg tot het service menu van tv en kies voor de optie 'calibration' zie ik dat alle poorten goed zijn behalve HDMI. Daarachter staat namelijk 'failure'.
Ik heb uiteraard het nodige zoekwerk verricht op google, maar zonder passende oplossing te hebben gevonden. Er worden wel enkele calibratie-oplossingen geboden. Echter vereisen al die oplossing dat je op z'n minst beeld krijgt; iets wat mij niet lukt.

Verder vind ik dat het probleem iets met EDID te maken kan hebben. Echter vraag ik me daarbij af of dat wel iets is dat gaandeweg het gebruik ineens mis kan gaan.
Ik heb al contact gehad met de Samsung technische helpdesk, maar voor hen was dit probleem helemaal abracadabra.
Ik hoop dan ook ECHT dat hier iemand zit die me hiermee kan helpen; geen films meer op m'n tv kunnen kijken vind ik namelijk best wel een big deal.

Alvast bedankt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:33

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Probeer toch even een andere HDMI-kabel, desnoods eentje van 1.59 bij Action. Die kabels kunnen afhankelijk van het apparaat wel/niet werken.

Je zou niet de eerste zijn op dit forum met een hdmi-kabel die wisselend wel/niet werkt. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A