Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Alledaags gebruik; Office, internet, en een beetje gamen. Zal weer eens beginnen met WOW. Heb de laatste tijd niet iets nieuwers gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua prijs/prestatie verhouding het beste wat er te krijgen is en waarmee ik een tijdje vooruit kan, ik zit aan een budget van 800-1000 euro te denken voor het computer gedeelte. Zaken als scherm, keyboard/muis, speakers zitten daar nog niet bij
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog het 8GB geheugen liggen, dat wil ik gaan hergebruiken (tenzij dat niet is aan te raden)
Verder heb ik nog een 1TB SATA schijf liggen die ik op termijn er in ga zetten als de SSD niet voldoende ruimte biedt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, niet echt, ik heb ook een i5 server op intel, altijd handig als ik nog iets wil omruilen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil vrij lang met dit systeem kunnen doen, mijn vorige heeft het ook 8 jaar uitgehouden.
Ik heb nog niet besloten of ik wil gaan overclocken, maar wil de mogelijkheid open houden.
Heb verder de beschikking over een NAS voor downloaden en opslag van audio/video etc dus storage op de PC hoeft neit groot te zijn
Ik heb zelf een aantal DAA topics gelezen en de BBG van juli en september en ben tot het volgende gekomen
Hiebij komt dan nog het volgende wat ik heb liggen, geheugen en hardeschijf
Processor, een I5 is voldoende, weet nog niet of ik ga overclocken, maar omdat ik er lang mee wil doen, ga ik daar maar vanuit.
Cooler, ter vervanging van de stock cooler, wordt alom warm aanbevolen
Moederbord, een z77 voor eventule overclocking, biedt voldoende PCIe sloten
Geheugen, heb ik liggen (dwz trek ik uit mijn server zodat die er 16GB bij kan krijgen)
Voeding, denk dat het voldoende is en wordt alom aanbevolen
Kast, een goede kast zonder franje, wel met USB 3.
SSD, 256Gb lijkt me eerst wel voldoende (en betaalbaar), kan eventueel uitwijken naar de hardeschijf voor minder gebruikte zaken, wordt alom warm aanbevolen
harddisk, heb ik liggen (dwz trek ik uit mijn sateliet decoder, die voortaan naar mijn NAS opneemt), 1TB is voorlopig voldoende
Grafische kaart, ik wil niet een heel dure kaart, deze lijkt mij ruim voldoende
DVD-brander, tja je kan zonder, maar voor 14 euro, is het toch wel handig
Os, windows 7 Home Permium OEM (UK), de goedkoopste die ik kan upgraden naar Windows 8 Pro via het update programma van Microsoft. Misschien dat ik ooit nog een linux ga draaien.
Verder zit ik nog de volgende accessoires te overwegen
Mijn vragen:
Alledaags gebruik; Office, internet, en een beetje gamen. Zal weer eens beginnen met WOW. Heb de laatste tijd niet iets nieuwers gespeeld.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Qua prijs/prestatie verhouding het beste wat er te krijgen is en waarmee ik een tijdje vooruit kan, ik zit aan een budget van 800-1000 euro te denken voor het computer gedeelte. Zaken als scherm, keyboard/muis, speakers zitten daar nog niet bij
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog het 8GB geheugen liggen, dat wil ik gaan hergebruiken (tenzij dat niet is aan te raden)
Verder heb ik nog een 1TB SATA schijf liggen die ik op termijn er in ga zetten als de SSD niet voldoende ruimte biedt
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Intel processor, niet echt, ik heb ook een i5 server op intel, altijd handig als ik nog iets wil omruilen
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil vrij lang met dit systeem kunnen doen, mijn vorige heeft het ook 8 jaar uitgehouden.
Ik heb nog niet besloten of ik wil gaan overclocken, maar wil de mogelijkheid open houden.
Heb verder de beschikking over een NAS voor downloaden en opslag van audio/video etc dus storage op de PC hoeft neit groot te zijn
Ik heb zelf een aantal DAA topics gelezen en de BBG van juli en september en ben tot het volgende gekomen
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Sapphire HD 7870 GHz Edition OC 2GB GDDR5 | € 222,99 | € 222,99 |
| 1 | LG GH24NS90 Zwart | € 14,- | € 14,- |
| 1 | Microsoft Windows 7 Home Premium SP1 (UK, OEM, 64-Bit) | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Antec One | € 45,- | € 45,- |
| 1 | Cooler Master Hyper 212 EVO | € 25,90 | € 25,90 |
| 1 | Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram | € 5,50 | € 5,50 |
| 1 | Intel Core i5 3570K Boxed | € 201,- | € 201,- |
| 1 | XFX Pro 550W | € 55,- | € 55,- |
| 1 | Samsung 830 series 256GB | € 159,30 | € 159,30 |
| 1 | MSI Z77A-G45 | € 99,- | € 99,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 912,59 | |
Hiebij komt dan nog het volgende wat ik heb liggen, geheugen en hardeschijf
| 1 | Western Digital Green WD10EADX, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G | € 33,47 | € 33,47 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 33,47 | |
Processor, een I5 is voldoende, weet nog niet of ik ga overclocken, maar omdat ik er lang mee wil doen, ga ik daar maar vanuit.
Cooler, ter vervanging van de stock cooler, wordt alom warm aanbevolen
Moederbord, een z77 voor eventule overclocking, biedt voldoende PCIe sloten
Geheugen, heb ik liggen (dwz trek ik uit mijn server zodat die er 16GB bij kan krijgen)
Voeding, denk dat het voldoende is en wordt alom aanbevolen
Kast, een goede kast zonder franje, wel met USB 3.
SSD, 256Gb lijkt me eerst wel voldoende (en betaalbaar), kan eventueel uitwijken naar de hardeschijf voor minder gebruikte zaken, wordt alom warm aanbevolen
harddisk, heb ik liggen (dwz trek ik uit mijn sateliet decoder, die voortaan naar mijn NAS opneemt), 1TB is voorlopig voldoende
Grafische kaart, ik wil niet een heel dure kaart, deze lijkt mij ruim voldoende
DVD-brander, tja je kan zonder, maar voor 14 euro, is het toch wel handig
Os, windows 7 Home Permium OEM (UK), de goedkoopste die ik kan upgraden naar Windows 8 Pro via het update programma van Microsoft. Misschien dat ik ooit nog een linux ga draaien.
Verder zit ik nog de volgende accessoires te overwegen
| 2 | Dell Ultrasharp U2312HM Zwart | € 179,90 | € 359,80 |
| 1 | Logitech Z323 | € 26,45 | € 26,45 |
| 1 | Logitech G110 Gaming Keyboard (Qwerty) | € 55,03 | € 55,03 |
| 1 | Logitech G400 Gaming Mouse | € 28,90 | € 28,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 470,18 | |
Mijn vragen:
- Ik wil graag weten waar eventuele verbeteringen zitten en waarom. Ander tips zijn ook welkom
- Ik ga hem zelf in elkaar zetten denk ik (ik heb dit 1 keer eerder gedaan mijn ESX server), zijn er nog zaken waar ik op moet letten qua aanschaf of qua inbouw? Ik wil hem in het weekend bouwen en niet zo frustrerend als ik iets mis.
- Ik vind de 24" dell te duur en zou dus voor de 23" Dell met IPS gaan. Maar ga ik dat merken, 23" ipv 24".
Verder zou ik graag een een HDMI aansluting op mijn scherm willen alleen die DELL heeft dat niet. - Is er een 24" in de zelfde prijs range of lager met een vergelijkbare kwaliteit die ik ook kan nemen
Everything is better with Bluetooth