Toon posts:

Computer krijgt geen DHCP / Switch / Modem/router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi Tweakers,

Ik zit met een naar probleem waar ik onderhand hoofdpijn van krijg. Zojuist heb ik een TP-LINK Switch gekocht ( Gigabit switch ).

Ik zal eerst uitleggen hoe het netwerk in elkaar steekt. Beneden in de woonkamer staat een Cisco WRT160Nv3 router ( waar rechtstreekt de kabel van ziggo in gaat ). In deze router zitten 3 kabels die naar verschillende computers lopen. 1 kabel komt dus uit in mijn kamer die vervolgens in mijn computer zit.

Echter heb ik sinds een paar dagen een NAS in mijn bezit, en ontvang ik vanavond mijn bestelde mediaspeler. Dus moest er een switch komen die ik in mijn kamer moet neer planten.

Nu heb ik de switch in mijn kamer aangesloten op de kabel die vanuit de router naar mijn kamer loopt. Op deze TP-LINK Switch heb ik dan ook de kabel van mijn computer zitten, die van de NAS, en de mediaspeler die vanavond komt die ga ik er ook in prikken.

Enfin, de NAS krijgt wel een IP toegewezen die in mijn kamer staat maar mijn PC niet ??? 8)7

Ik snap er niks van!! }:O

PS: Alle kabels heb ik met mijn tester getest, aan de kabels ligt het dus niet. De router heb ik wel op NAT staan ( zowel NAT als niet NAT mocht niet baten ) misschien een andere instelling?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 12:17 ]

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist een herstart gedaan bij alle apparaten, dit mocht niet baten.

het lampje op de switch knipperd wel waar de kabel van de computer zit.. echter krijg de computer geen IP toegewezen

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 12:31 ]

Verwijderd

Hey Unflux,

Heb je al geprobeerd een IP te verkrijgen door middel van ipconfig /release, /renew ? En his het een Managable Switch of Unmanagable? :)

Verwijderd

Topicstarter
Quintus, dit heb ik al geprobeerd :) Het is een TP-LINK TL-SG1005D zover ik kan zien een unmanagable denk ik. ik heb de stekker die uit de cisco router komt dus op poort 1 zitten in de switch.

de switch kostte overigens 25 euro dus managable lijkt me denk niet

Verwijderd

Lijkt me ook niet dan, raar probleem.. het lampje betekend dat de UTP-signaal van de switch naar de computer en visa versa goed is, dan is het meer een instelling van je router. Heb je nog meer computers op de switch/router aangesloten en hebben die IP's/Internet?

Verwijderd

Topicstarter
Shizz ik heb nu me laptop aan de switch hangen en die krijgt wel verbinding ... .wtffff het zou toch niet dat zojuist me netwerkkaart gesneuveld is in me kast.. of kan het zijn dat die geen gigabit accepteerd en dus ook niet werkt?

want ik denk dat er nog een 100mbit kaartje in me pc zit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 12:40 ]

Verwijderd

Dat moet niet uitmaken, de switch kan de poorten managen en identificeren wat voor snelheid de netwerkkaart ontvangt/verzend, ik zou opnieuw netwerk drivers installeren als ik jou was.

Verwijderd

Topicstarter
je bedoeld de drivers op me pc?

Verwijderd

Ja, kan je altijd proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Oke thanks Quintus :) ik ga dit nu gelijk proberen, anders haal ik zo een nieuw kaartje in de winkel hehe

Verwijderd

Ok, succes!

Laat het even weten als 't allemaal weer werkt!

Verwijderd

Topicstarter
De kaart die erin zat is zo oud dat er alleen Windows 98.... ( AARHH ) en windows XP drivers voor waren. Dus het werd echt tijd voor een nieuwe, ik heb dus gelijk een gigabit kaart besteld en die kan ik straks monteren :) ik laat het je nog weten, thanks in ieder geval voor alles

EDIT; de oplossing -> een nieuwe netwerkkaart. deze was blijkbaar te oud/slecht voor de nieuwe switch :9~

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 17:43 ]

Pagina: 1