full hd 40" of meer voor onder de 500€

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
Beste forumbezoekers,

ik ben van plan een tv te kopen maar er zijn mij nog een aantal zaken niet duidelijk.

1) wat is het beste een lcd of een led tv?

2) 50hz of 100hz? ik wil ook op deze tv streamen en eventueel online gamen :-) en als er wifi in zit is dit ook wel handig maar hoeft niet. wat ik echt niet wil is een hangend beeld, zoals bijv. als ik voetbal kijk dat er een wazige lijn achter de bal is als er een pas wordt gegeven.

ik heb er 2 gevonden, als u er nog betere hebt kun je deze uiteraard ook altijd posten en gelieve de pro's en contra's erbij te vermelden.

A. samsung UE40EH5000 deze is 50hz (weet niet of deze wifi heeft)
B. samsung UE40S5500 deze is 100hz (weet niet of deze wifi heeft)

ik heb er nog eentje nu in een folder gevonden voor amper 350€

[ Voor 6% gewijzigd door thunderball10 op 25-09-2012 17:57 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:57

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dit valt onder aankoopadvies. Ik zet je even in het juiste subforum! :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:27
thunderball10 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 11:30:
Beste forumbezoekers,

ik ben van plan een tv te kopen maar er zijn mij nog een aantal zaken niet duidelijk.

1) wat is het beste een lcd of een led tv?
Er van uitgaande dat je geen OLED of andere exotische type bedoeld is een 'LED-tv' ook gewoon een LCD. Enige verschil is de achterverlichting, en LED hoeft niet automatisch beter te betekeken.
2) 50hz of 100hz? ik wil ook op deze tv streamen en eventueel online gamen :-)
Dat boeit niet want bij gamen schakel je bij voorkeur alle beeldverbeteraars uit omdat deze vaak extra lag geven.
ik heb er 2 gevonden, als u er nog betere hebt kun je deze uiteraard ook altijd posten en gelieve de pro's en contra's erbij te vermelden.
2 maar, je kent de Pricewatch nog niet? http://tweakers.net/price...xQiMhFTKpZPIavcj2utYwpJS-

[ Voor 14% gewijzigd door Nielson op 25-09-2012 21:42 ]

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Als je geen wazig beeld wilt hebben op het moment van bewegende beelden, moet je geen 50Hz nemen maar minimaal 100Hz bij LCD. En dan niet 100Hz CMR zoals Samsung daarmee adverteert maar een 100Hz paneel. Dan ben je meteen een stuk duurder uit aangezien je dan een 400Hz CMR zou moeten nemen wil je ook een 100Hz paneel krijgen.

Beide modellen die jij opnoemt hebben geen Wifi. Alleen de 5500 heeft smartTV voor internettoepassingen maar dit is ook maar mager en werkt slecht (lees traag).

Als je geen last wilt hebben van strepen of judder (stotterend beeld), kun je beter kijken naar een goedkope plasma televisie. Die hebben vrijwel geen last van wanneer je een goed model neemt. En zelfs de goedkope modellen zijn in staat om een redelijk vloeiend beeld te weergeven zonder vervagingen.

• thunderball10
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-04-2023
dank voor al je antwoorden, ik zal er wat werk van maken en trachten de juiste keuze te maken. ik denk ik wrs voor deze zal gaan. ik moet er wel 100€ bovenop leggen maar dan heb ik ook 3D erbij, wifi, ik denk ook goede game kwaliteit, smart tv, iets groter scherm,... hij is wel 400Hz dat is goed he? dus geen haperingen in het beeld denk ik dan, ben ik juist? en hij is heel besparend :) dus kan ik hele dag voor tv zitten haha

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
De LG 42LM620S heeft geen 400Hz paneel, die bestaan niet eens. LCD gaat tot 200Hz en het paneel in de LM620S is een 50Hz paneel.

Dat wil niet zeggen dat de televisie slecht is, want dat is het niet. Prijs/kwaliteit is bij deze televisie erg goed en de beeldkwaliteit is voor zo'n goedkope LCD echt uitstekend. Echter moet je niet verbaasd zijn met vervagingen tijdens uitzendingen. De LM620S is en blijft een 50Hz LCD televisie en dat betekent dat ghosting/vervaging mogelijk is.
Pagina: 1