[Netbook] Start niet meer op na Windows Update

Pagina: 1
Acties:

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-10 19:08
Hallo,

Mijn Samsung netbookje start niet meer op na een Windows Update. Nu heb ik wel recovery CDs, maar uiteraard geen CD speler in dat ding. Wat is wijsheid om te doen? Externe DVD speler kopen op USB en bidden dat ik vanaf daar kan booten? Of kan ik van die CDs een bootable USB stick maken en zo ja hoe?

Of moet ik de harddisk eruit halen (met als keerzijde de garantie laten vervallen) en deze in m'n PC stoppen terwijl ik alle bestaande harddrives losmaak en daarop recoveren?

Alvast bedankt voor tips & tricks!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-11 18:30

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Start windows ook niet in veilige modus en waar gaat het precies fout ?

• PageFault
Als hij nu opstart, krijg ik een ander scherm dan eerst. Hij komt met Startup repair.

Als ik diagnostics and repair details bekijk, is het enige wat gebeurd is, een corrupte registry en die zou hij gefixt hebben. Kies ik vervolgens "View advanced options for system recovery and support". Dan kan ik Startup repair doen (Windows 7 on E: local disk). En dan gaat ie weer van voor af aan zonder reboot.

Na deze actie besluit ik te rebooten en krijg ik "A disk read error occurred. Press ctrl+alt+del to restart" :(

F4 voor recovery van de Samsung of F8 van safe mode van Windows kom ik ook niet meer bij.

Ideeen om Windows opnieuw te installeren?

Verwijderd

Harde schijf eruit, in je PC pleuren, formatteren en dan de hardeschijf van je PC disconnecten en windows installeren?

Verwijderd

PageFault schreef op donderdag 27 september 2012 @ 17:13:
Ideeen om Windows opnieuw te installeren?
dit
Externe DVD speler kopen op USB en bidden dat ik vanaf daar kan booten?
of dit
Of kan ik van die CDs een bootable USB stick maken en zo ja hoe?
Windows 7?
nieuws: Microsoft-tool laat Windows 7 vanaf usb-stick installeren

• PageFault
Thanks voor de tips. Met F4 was ik toch wat te ongeduldig, niet ingedrukt houden of 1x indrukken bij het opstarten, gewoon als een auto-trigger op F4 drukken en ik kwam in het Samsung gedeelte. Na 12 minuten voor de Full repair en een reboot en een hoop wachten lijkt het erop dat ie het weer doet.

Bedankt voor de tips in elk egval. Die Windows 7 stick ga ik es maken en proberen.

Had gisteren trouwens de dongle voor het Logitech Wifi keyboard eruit gehaald, maybe hielp dat iets. Ben benieuwd naar de Windows updates...
Pagina: 1