Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

MS SQL Server 2012 Express / 4 CPU cores

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik ben wat aan het spelen met SQL 2012 Express en het gebruiken van vier CPU cores.
Tot nu toe lukt het me niet om meer dan één core aan te spreken. De (VMware) server heeft één socket met vier cores. In de SQL management studio zijn ook vier cores te zien. (CoresPerSocket settings ESXi)
Zware queries en stored procedures weigeren echter om meer dan één core te benutten! Eén core is altijd vol belast terwijl de andere drie niets doen.
Het aanpassen van de CPU affinity heeft geen effect.

Enig idee waar ik dit kan zoeken?

Gr. Erik

• chembee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:58
SQL Server 2008 Express kan maximaal 1 core gebruiken, ga er maar van uit dat dat ook zo is voor de 2012 Express versie. Wil je meer cores kunnen gebruiken dan heb je een andere versie nodig waar je in een produtieomgeving een licentie zal voor moeten aanschaffen.

Panasonic DMC-LX3

Verwijderd

Topicstarter
Nee sinds 2012 worden mag je in de Express editie 4 cores van 1 fysieke CPU benutten.

• .Gertjan.
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-02 21:20

.Gertjan.

Owl!

Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:23:
Hi all,

Ik ben wat aan het spelen met SQL 2012 Express en het gebruiken van vier CPU cores.
Tot nu toe lukt het me niet om meer dan één core aan te spreken. De (VMware) server heeft één socket met vier cores. In de SQL management studio zijn ook vier cores te zien. (CoresPerSocket settings ESXi)
Zware queries en stored procedures weigeren echter om meer dan één core te benutten! Eén core is altijd vol belast terwijl de andere drie niets doen.
Het aanpassen van de CPU affinity heeft geen effect.

Enig idee waar ik dit kan zoeken?

Gr. Erik
Is er geen mogelijkheid dat je query zo is opgezet dat deze niet over meerdere cores kan worden verdeeld? Als het goed is moet je wanneer je de query meerdere keren uitvoert wel gaan zien dat hij zo nu en dan een andere core gebruikt.

Ik weet zo uit mijn hoofd niet of SQL binnen een query/stored procedure meerdere cores gebruikt, maar wanneer je de query een aantal keer naast elkaar uitvoert zou je moeten zien dat SQL meerdere cores aanspreekt.

Open maar eens 4 tabjes in SQL Management studio en voer op al die tabjes maar eens een zware procedure uit. Dan zou je als het goed is meerdere cores aan het werk moeten zien.
Verwijderd schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:31:
Nee sinds 2012 worden mag je in de Express editie 4 cores van 1 fysieke CPU benutten.
Inderdaad, dat klopt.

The #1 programmer excuse for legitimately slacking off: "My code's compiling"
Firesphere: Sommige mensen verdienen gewoon een High Five. In the Face. With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
.Gertjan. schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:38:
[...]

Open maar eens 4 tabjes in SQL Management studio en voer op al die tabjes maar eens een zware procedure uit. Dan zou je als het goed is meerdere cores aan het werk moeten zien.
Dank u!
Werkt inderdaad prima. _/-\o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er moet natuurlijk wel iets te parallelliseren zijn. Het is niet alsof SQL alles maar over 4 cores verdeeld omdat ze er zijn. Je kunt ook nog even checken of SQL goed geconfigureerd is.

[ Voor 17% gewijzigd door RobIII op 25-09-2012 10:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Pagina: 1