Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag notepad++ plugin

Pagina: 1
Acties:

• thorgal21
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-11 18:29

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Goedendag.

Ik beheer een klein websiteje van onze buurtvereniging, en nou komt er elke week een nieuwsbrief uit, en die moet ik op de site zetten. Deze nieuwsbrief word mij gemailt in een word bestand, dus incl. opmaak (vet, cursief, onderstreept etc). Is er een plugin / bestandje die het word bestand + opmaak automatisch inzet in HTML taal? Dus dat vet en onderstreept etc. automatisch erbij komt in html taal? Want nu moet ik alles kopiëren en zelf de opmaak doen, maar is er software dat dat automatisch gebeurt zodat dat niet met de hand hoeft?

Gr. thorgal21!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:00
Je kunt vanuit word gewoon opslaan als HTML Het is wel aan te raden de html zelf even na te lopen. Vroegah was de HTML vanuit word gewoon erg slecht.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Dan moet je denk ik op zoek naar een WYSIWYG-editor en niet een source editor zoals notepad++.

Edit, bovenstaande optie zou ik niet aanraden omdat Word (volgens mij) nog steeds "ranzige" html uitspuugt zoals storeman aangeeft.

[ Voor 42% gewijzigd door bartbh op 25-09-2012 08:59 ]

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Hmm, ik heb het even met word gedaan, en het ziet er wel redelijk uit, maar heb wel heel veel regels waardeloze zooi idd weg moeten halen (id's en classes die nergens op sloegen). Maar het is nu redelijk voor elkaar maar als iemand nog betere suggestie's heeft, graag! En ik ga zo eerst even die editor die bartbh aanraadde en dreamweaver testen.

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52

Rmg

CKEditor heeft een paste from word functie. Tis een WYSIWYG html/textarea editor.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Volgens mij heeft fckeditor oid wel een functie die word-troep deels opschoont als je het erin plakt.

• HuHu
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
fckeditor bestaat niet meer, dat heet tegenwoordig CKEditor.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
thorgal21 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:37:
Hmm, ik heb het even met word gedaan, en het ziet er wel redelijk uit, maar heb wel heel veel regels waardeloze zooi idd weg moeten halen (id's en classes die nergens op sloegen). Maar het is nu redelijk voor elkaar maar als iemand nog betere suggestie's heeft, graag! En ik ga zo eerst even die editor die bartbh aanraadde en dreamweaver testen.
WYSIWYG is geen editor an sich, het is een type editor. WYSIWYG = What You See Is What You Get ;) Er zijn diverse gratis te vinden, zul je even moeten zoeken.

Of je zou inderdaad CKEditor kunnen gebruiken om eenvoudig Word-opmaak om te zetten naar (schone) html.

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-11 15:31

TheNephilim

Wtfuzzle

Ik zou de nieuwsbrief gewoon omzetten naar PDF en die op de website plaatsen om te downloaden/bekijken.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:49

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Programming >> Client Software Algemeen

Dit heeft weinig met programming te maken.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• thorgal21

thorgal21

Forum Noob

Topicstarter
Excuses, ik krijg CKEditor momenteel niet werkend, maar kom er wel uit. Sorry dat het topic verkeerd stond :0

• Kalief
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-11 19:23
Je moet vanuit Word (2007) het bestand opslaan via Save As > Other Formats > Save as type: Web page, Filtered. Het wordt dan opgeslagen als een enkele html-pagina zonder de 'waardeloze zooi' die je wel krijgt als je het opslaat als 'gewoon html'. Bovendien krijg je in dat laatste geval meestal een extra folder waar de scripts en plaatjes e.d. inzitten.

Niemand wordt Kalief in plaats van de Kalief!

Pagina: 1