Meerdere Externe HDD vraagje

Pagina: 1
Acties:

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 09:15
Hoi,

ik heb gezocht maar kom er niet echt uit.
Ik heb 3 externe HDD (usb aansluiting) (met eigen voeding)

Kan ik deze aansluiten doormiddel van bijvoorbeeld een USB hub aan 1 USB (2.0) aansluiting op mijn PC?
Kan dit dan door middel van een standaard USB hub of moet het echt een special stuk hardware zijn?

of

is er een soort van optie om deze op een thuis netwerk te plaatsen?

Echt ik heb gezocht maar kom er gewoon weg niet uit :'( (misschien kies ik de verkeerde zoek woorden)

Willem

• barry457
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:16
Je kan dit aansluiten op een hub. Hou rekening ermee dat dit niet ten goede komt aan je snelheid. Je gebruikt nu maar 1 usb poort i.p.v. 3.

Als je een router/modem hebt die USB ondersteunt kan je deze ook nog aan het netwerk hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door barry457 op 25-09-2012 08:31 ]

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:52
Ik weet niet wat je ermee van plan bent? Als je de schijven wil delen over een netwerk, en je hebt geld over. Kijk dan is naar een NAS. Haal je schijven uit hun behuizingen en stop ze erin. Meer werk, maar het levert wel prestatie winst op.

Verder zou ik 3 aparte usb poorten gebruiken. Over 1 kan wel.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03

D4NG3R

kiwi

:)

Dit kan gewoon via een USB Hubje, maar zoals Barry al aangaf hang je 4 schijven samen aan 1 USB poort. En houd je dus maar 480Mbit/s over voor 4 schijven.

1 schijf trekt de USB2 standaard al tot haar limiet. Kan je begrijpen wat 3 schijven zullen doen.
mr.wjca schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:27:
is er een soort van optie om deze op een thuis netwerk te plaatsen?

Echt ik heb gezocht maar kom er gewoon weg niet uit :'( (misschien kies ik de verkeerde zoek woorden)
Je gebruikt waarschijnlijk de verkeerde zoektermen: http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a (1e link bied het antwoord al).
Mwhah, zoiets kan ook nog he? pricewatch: Konig 4-Poorts USB Netwerk Server

Nvm, dit ding is slechts 100Mbit/s.. Nog steeds genoeg als je er bijv films van af wilt streamen, maar gigantische kopieeracties oid zou ik er niet mee willen doen.

[ Voor 33% gewijzigd door D4NG3R op 25-09-2012 08:37 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
barry457 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 08:30:
[...]
Als je een router/modem hebt die USB ondersteunt kan je deze ook nog aan het netwerk hangen.
Hoewel dat meestal ook geen snelheidsmonsters zijn...
Dan is drie schijven op een USB2-poort op een rustig netwerk waarschijnlijk sneller.

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 25-09-2012 08:35 ]

Nou ja! Check dan gelijk ff mijn V&A! 🛒
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• mr.wjca
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23-01 09:15
@D4NG3R, "share" dat was het dat geeft gelijk veel meer antwoorden |:(

De schijven bevatten foto's/filmpjes van kleine man en reisjes/tripjes, verder nog wat kleine projectjes, back-up troep en een muziek collectie.
Het moet allemaal bereikbaar zijn, voor de PS3, laptop, telefoontjes en natuurlijk een pc (in de zeer korte toekomst komt er nog 1 pc bij en misschien in de verder toekomst nog 1)

Ik begrijp dat het dus niet slim is om de schijven te koppelen op 1 USB poort.
Daarom kan ik ze better allemaal afzonderlijk in een usb plaatsen.

Maar het idee NAS ga ik eens verder bekijken. tips en hulp is altijd welkom :$

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:03

D4NG3R

kiwi

:)

Doorzoek de Pricewatch: NAS Behuizingen eens ;) . Kijk of je ze alle 3 in een enkele behuizing wilt steken of dat je het slimmer wilt aanpakken. Bijv 2 HDD's in een NAS, en de 3e los aan een PC hangen en deze voor backups van belangrijke (onherstelbare) data te gebruiken? Mocht je NAS in de fik vliegen (Bij wijze van spreken) heb je de 3e HDD nog met bijv foto's en filmpjes.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
D4NG3R schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 09:08:
Doorzoek de Pricewatch: NAS Behuizingen eens ;) . Kijk of je ze alle 3 in een enkele behuizing wilt steken of dat je het slimmer wilt aanpakken. Bijv 2 HDD's in een NAS, en de 3e los aan een PC hangen en deze voor backups van belangrijke (onherstelbare) data te gebruiken? Mocht je NAS in de fik vliegen (Bij wijze van spreken) heb je de 3e HDD nog met bijv foto's en filmpjes.
Ligt er ook aan of het intern SATA of PATA schijven zijn. Een NAS heeft imo weinig meerwaarde als er toch al ergens in huis een PC is die minimaal 10-12 uur per dag aanstaat (met integrated graphics, losse videokaarten vreten stroom al weet ik niet hoe dat tegenwoordig in idle zit).

En ja backups. Harde schijven zijn nog steeds veel te duur (een tijd terug kreeg je 2TB voor 70 euro), dus als het even kan een van de schijven als backup van de onvervangbare data gaan gebruiken, en dat ding offsite, of op z'n minst in t tuinhuisje/garage ofzo leggen. En regelmatig de backup maken.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
lolcode schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:10:
[...]

Ligt er ook aan of het intern SATA of PATA schijven zijn. Een NAS heeft imo weinig meerwaarde als er toch al ergens in huis een PC is die minimaal 10-12 uur per dag aanstaat (met integrated graphics, losse videokaarten vreten stroom al weet ik niet hoe dat tegenwoordig in idle zit).

En ja backups. Harde schijven zijn nog steeds veel te duur (een tijd terug kreeg je 2TB voor 70 euro), dus als het even kan een van de schijven als backup van de onvervangbare data gaan gebruiken, en dat ding offsite, of op z'n minst in t tuinhuisje/garage ofzo leggen. En regelmatig de backup maken.
Precies, ik heb mn eigen NAS / downloadbak gebouwt, AMD E350 cputje er in, en 4 WD greens in een ZFS pool, en gaan met die banaan :)

CPU doet idle een wattje of 3 :)

verder zou de TS nog kunnen overwegen om evt 2 kleine schijven te vervangen voor 1 grotere :-)

404 Signature not found

Pagina: 1