[W7] Valt uit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:13
*Let op* Dit is een samensmelting van twee topics. De TS uit het eerste topic is hierdoor vervangen door de TS uit z'n tweede topic. TheVM

Ik heb een ASUS N53SV-SZ404V laptop. Deze is gekocht op 30-07-2011. De specificaties zijn hier te vinden: pricewatch: Asus N53SV-SZ404V

Het probleem: Na een format C en een verse installatie vanaf de recovery schijf, die asus standaard op deze laptop had staan is het mis gegaan. In het begin waren er nog geen problemen, alles werkte naar behoren, tot ik 2 weken later ongeveer de computer aan had staan en deze ineens was uitgevallen door een blue screen of death. Nadat de computer opnieuw probeerde op te starten stond er “Druk op een toets als u de computer van cd-rom wilt opstarten”. Toevallig had ik de cd thuis liggen en heb deze er in gedaan, zonder succes want de laptop wilde alsnog niet starten. Ik vond dit erg vreemd en heb uiteindelijk ervoor gekozen om windows er opnieuw op te zetten.

Nadat ik de computer opnieuw had geformatteerd en windows opnieuw had geïnstalleerd deed de laptop het weer prima... tot weer een week of zo later. De computer viel wéér uit, dit maal kwam de foutmelding “Missing operating system”. Dit was de druppel, ik besloot de laptop terug te brengen voor reparatie... het valt immers nog onder de garantietermijn toch? Eenmaal aangekomen in de winkel wil ik de’verkoper’ laten zien hoe de foutmelding er nou uit ziet. Nadat ik op de knop heb gedrukt om de laptop op te starten, start deze gewoon op. Ik heb de verkoper gezegd dat ik wil dat ze er alsnog naar kijken, omdat het de tweede keer was en ik niet terug naar huis wil rijden en dat blijkt dat hij het niet doet.

Ik heb toen een reparatieformulier ondertekend waarop het volgende staat:
“LET OP!
Indien de omschreven klacht niet wordt geconstateerd, of indien de klacht wordt veroorzaakt door een softwarefout of gebruikersfout, zal het incident buiten de garantie vallen!
Op alle reparaties zijn onze standaarvoorwaarden van toepassing! (Deze kunt u terug vinden op .....)
Op alle onderzoeken die buiten onze garantie vallen, wordt een minimum administratie bedrag van 39 euro in rekening gebracht. “

Nu heb ik gebeld over de voortgang van mij laptop en zij vertelden mij het volgende:
“De laptop crasht vanwege de fouten die zijn ontstaan tijdens het formatteren. De memorietest was goed en de hardeschijf bleek ook in goede conditie te zijn. Wel zijn we nog bezig met de fouten eruit aan het halen omdat de laptop nog faalde tijdens een stresstest.”
Wat ik persoonlijk erg vreemd vind is dat een computer 2x windows gewoon compleet lijkt te verwijderen en dat een verse installatie nodig blijkt of dat zoals de laatste keer hij het in een keer gewoon weer doet. Verder vind ik het ontzettend vreemd dat dit probleem onstaat na een format C en een verse installatie, ik heb daar persoonlijk nog nooit over gehoord. Daarnaast vind het erg raar dat er blijkbaar echte monteurs er nog lang mee bezig zijn om een systeem stabiel te krijgen terwijl dit blijkbaar gewoon een software matige fout zou zijn... En het allervreemdste dat de laptop faalt onder stress omstandigheden vanwege software matige fouten? Dat klinkt mij als lulverhaal in de oren.

De service kosten van 60 euro wat ik gister hoorde willen ze aan mij gaan voorschotelen, vanwege ‘software matige fouten’. Maar ik heb daar mijn twijfels over of het wel echt softwarematig is. Daarnaast twijfel ik aan mijn recht, zij zeggen een harddisk check te hebben uitgevoerd en een geheugencheck. De geheugencheck was oke en de hardeschijf was nog in goede conditie. Morgen ga ik hier nogmaals om bellen en te vragen hoe of wat qua kosten. Als zij mij die in rekening willen brengen kijk ik naar een rechtsbijstandverzekering.

Iemand enige tips of dingen die niet kunnen kloppen of wat dan ook? Het is voor mij natuurlijk moeilijk om dingen te gaan beweren tegenover een ICT'er en ook omdat software niet onder de garantie valt en dit toch een apart geval zou zijn in min ogen. Het is moeilijk om hier tegenin te gaan al ga ik dat zeker doen en ben ik het niet eens met de kosten die op mij verhaald zullen worden.

[ Voor 78% gewijzigd door TheVMaster op 25-09-2012 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je rechtsbijstand hebt, nu is een goed moment om deze in te lichten.

Verder vind ik het een onzinverhaal v/d computerwinkel, tijdens het opnieuw installeren van Windows onherstelbare schade toegedaan aan de computer? lijkt me erg sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:00:
Als je rechtsbijstand hebt, nu is een goed moment om deze in te lichten.

Verder vind ik het een onzinverhaal v/d computerwinkel, tijdens het opnieuw installeren van Windows onherstelbare schade toegedaan aan de computer? lijkt me erg sterk.
Ik weet niet of ik dat heb. Maar wat zij vertellen is dat door het opnieuw installeren en het niet 'volledig' formatteren van de schijf er fouten ontstaan en die dus dit probleem hebben veroorzaakt. Maar dat vind ik een erg raar verhaal. Ik heb nog nooit gehoord van zulke fouten na het opnieuw installeren van windows vanaf de recovery schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:16

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Het is de reinste onzin wat ze daar verkondigen. Bovendien heb je met Windows 7 niet echt meer een optie voor een full format zoals je dat met XP en eerder wel had. Je moet het dan via een command prompt doen, en daar ga je niet standaard heen tijdens installatie.

Er is duidelijk iets mis met dat ding. Vraag anders eens waarom de laptop nu 2e hands is, waarom de laptop terug gebracht was. Ik zou persoonlijk m'n geld terug eisen (ja, eisen, niet vragen, daadwerkelijk eisen) en niet meer naar die winkel gaan.
Als de winkel hier in de PW bekend is, maak je een shop review en vertel je dit verhaal, wel wat duidelijker want het mist een beetje aan informatie voor een review.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antonl91
Hero Of Time schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:10:
Het is de reinste onzin wat ze daar verkondigen. Bovendien heb je met Windows 7 niet echt meer een optie voor een full format zoals je dat met XP en eerder wel had. Je moet het dan via een command prompt doen, en daar ga je niet standaard heen tijdens installatie.

Er is duidelijk iets mis met dat ding. Vraag anders eens waarom de laptop nu 2e hands is, waarom de laptop terug gebracht was. Ik zou persoonlijk m'n geld terug eisen (ja, eisen, niet vragen, daadwerkelijk eisen) en niet meer naar die winkel gaan.
Als de winkel hier in de PW bekend is, maak je een shop review en vertel je dit verhaal, wel wat duidelijker want het mist een beetje aan informatie voor een review.
Ik ben geen expert, maar dat waren dus ook mijn gedachten.

De laptop heb ik zelfs nog gekocht van een medewerker van die zaak, 2e hands omdat hij op vakantie ging. Ik heb zijn nummer nog steeds en ga hem wellicht hierover ook nog even opbellen.

De desbetreffende winkel is daar inderdaad bekend. http://tweakers.net/shopreview/4271/de-computerwinkel.html

EDIT: We hebben inderdaad een rechtsbijstand verzekering en morgen zal ik eens nagaan over wat we kunnen gaan doen.

Topic mag gesloten worden, ik heb een nieuw topic geopend waarin ik alles duidelijker heb proberen te verwoorden.

[ Voor 8% gewijzigd door Antonl91 op 25-09-2012 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Kaas
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-07 17:17
Klinkt niet als een softwareprobleem. Als het een softwareprobleem zou zijn, dan zou dit probleem niet meer voor mogen komen na een verse installatie van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12-09 17:36

Eagle Creek

Breathing security

Daarnaast vind het erg raar dat er blijkbaar echte monteurs er nog lang mee bezig zijn om een systeem stabiel te krijgen terwijl dit blijkbaar gewoon een software matige fout zou zijn
Neemt de winkel de reparatie in behandeling of de fabrikant? Medewerkers van de gemiddelde pc-winkel beschikken dikwijls ook maar over een gemiddelde hardwarekennis dus daar zou ik niet te warm van lopen.

Puur afgaande op je bericht zou ik toch denken aan een probleem met de HDD, dan wel de communicatie naar de HDD toe. Denk hierbij aan een defecte controller, losse kabel, etc. Ik heb bij een desktop ooit eens problemen gehad die lijken op wat jij beschrijft en na het vervangen van de SATA-kabel nooit meer last van gehad.

Indien de pc na de herinstallatie direct (of zeer snel daarna) weer problemen is gaan vertonen ligt de verdenking al snel op hardwarevlak. Hoewel dit geen exacte wetenschap is (drivers / updates / etc. kunnen ook voor verstoring zorgen) duidt "Missing operating system" in mijn ervaring op hw-defect.

[ Voor 8% gewijzigd door Eagle Creek op 25-09-2012 02:51 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Pagina: 1