Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Risce
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 17:05
Ubisoft heeft dus bekend gemaakt met een free-to-play online game te komen genaamd The Mighty Quest For Epic Loot. Een game waarin je met je Hero je vesting verdedigt tegen dieven en waarin je de vestingen van andere spelers overvalt op zoek naar buit.

Deze maand zouden er Alpha Keys worden uitgedeeld. Heeft iemand die al binnen? De website van de game waar je de keys kon aanvragen lijkt offline. Deze heb ik overigens al wel aangevraagd en misschien is het ook mogelijk via Ubisofts digitale platform 'Uplay,' maar dat heb ik niet geprobeerd.

De announcement trailer:

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van verwachten en ook wat mensen die eventueel al wel hebben kunnen spelen ervan vinden.

Theorie: Ja. Praktijk...uh. Nee.

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Had het ook gezien inderdaad. Het concept lijkt me geweldig, weet alleen niet of de multiplayer executie zo interessant zal zijn. Maar kastelen verdedigen met traps en zo lijkt me geweldig. (Orcs Must Die/Evil Genius/Dungeon keeper fan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterT13
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-01 09:33
Heb eenuitnodiging om de alpha te testen, ben benieuwd! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 13:21

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Hier nog een alpha tester.
Alleen pas volgende week tijd om los te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15:26

The Chosen One

Zie signature!

Oh wat? Deze game wordt F2P/MMO? :(

Eens kijken voor een alpha key dan of zo maar me interesse is al gedaald.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18:11
Also I save a ton of castle insurance
Geweldige trailer, zal niks voor mij worden denk ik maar de humor is wel aanwezig :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rain2reign
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-07 20:57
Alpha testers erop los! Heb gisteravond mijn alpha test invite&key ontvangen :D .

Q: Heb het even getest, maar ik kan mijn hero niet upgraden van lvl 2 naar 3, althans die optie krijg ik niet na de ontelbare reminders van "You sure you dont want to upgrade your hero" en alles. Of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 26% gewijzigd door rain2reign op 24-05-2013 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Heb ook al tijden een alpha key. Is leutig, maar niet echt iets wat mij voor tijden kan boeien. Te eentonig naar mijn zin.

En ja, het is gratis. Maar een echte MMO is het niet.

Je hebt levels waarin je steeds in een kasteel tot het einde moet geraken, langs vijanden en vallen. Ook heb je een eigen kasteel waar je kamers kan maken, vallen en vijanden plaatsen. Dit kunnen andere mensen dan spelen. En zo kun jij andere mensen hun kasteel binnenvallen.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Als ik het zo hoor en zie doet het me veel aan Orcs Must Die denken, maar dan beide kanten op.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmoustache
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 16-07 20:38
Helaas kan ik niet inloggen op de site van The Mighty Quest...telkens krijg ik "internet
technology failure! 500 server error". Balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 444687

gisteren ook de alpha key ontvangen.
Moet zeggen, in het begin is het even zoeken hoe alles draaid, maar eenmaal je uw weg hebt gevonden kan je wel nog veel leuke zaken doen.

Soms ben ik wel verbaasd van hoe mensen hun defense hebben opgezet.
Het ene moment val je een level 6 kasteel aan en is het een walk-in-the-park, en het andere moment val je een level 5 kasteel aan en sterf je...

Mij doet het eerder denken aan een hero tower defense waar je langs 1 kant de defense opzet, en de andere kan de attack moet doen.

Lijkt me echt een tof concept

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Gister even in de avond gespeeld.
Het is wel een leuk spel, cartoony van opzet en speelt wel lekker weg.
Nog wel heb ik wat moeite met de interface, deze loopt niet helemaal goed. Soms kan je op bepaalde menu's niet klikken, of blijft het gewoon hangen.
Je mag maar 1 structure per keer bouwen. Maar als je snel bent, dan kan je er soms 2 tegelijk maken :P

Verder mis ik zelf een klein beetje de MMO factor. Want je speelt altijd alleen.
Je komt nooit een andere speler tegen.

Ook de skilltree is fixed. Dus als je character levelt dan unlock je automatich nieuwe skills. Hier is verder geen skilltree keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vind ik idd ook wat ambetant, dat de interface soms vast loopt.
En het is ook wel wat eenzaam, maar met 2 een castle aanvallen zou wat makkelijk zijn niet?
van de skill tree heb je wel gelijk.
het zou leuker zijn dat je wat meer kunt focussen op 1 bepaald tree.

ik zit momenteel bezig dat castle aan te vallen van de draak, maar man man man, lekker moeilijk.
Ik graag momenteel niet echt verder dan die eerste mini-boss, maar dit komt wel nog :D

gisteren ook een legendary gedropped, een chest piece voor een knight.
Jammergenoeg ben ik archer -.-
weet er soms iemand of je stukken onderling tussen je character kunt wisselen? of traden met andere spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Anoniem: 444687 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:34:
gisteren ook een legendary gedropped, een chest piece voor een knight.
Jammergenoeg ben ik archer -.-
weet er soms iemand of je stukken onderling tussen je character kunt wisselen?
Ik ben ook wel benieuwd hoe je tussen je archer en knight kan traden.
Sommige kasteelen kan ik trouwens niet looten, er staat dan een schild bij. Ik neem aan dat dat is omdat ik dan met een knight moet binnen vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

kan je je nog inschrijven voor de alpha of is die dicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k

Armageddon_2k

Volgens mij is die al dicht.
Maar in het forum worden zo nu en dan wel eens keys weggegeven.

https://www.themightyquest.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

gewoon registreren op de website, ze volgen op facebook & twitter.
Regelmatig worden er op facebook / twitter alpha keys weg gegeven.
Enigste wat je daar moet doen is je username opzetten en dan maak je kans.
Ik denk dat ze ook regelmatig random keys weggeven aan mensen die hun geregistreerd hebben op de website, want ik heb zo maandag een key ontvangen.

en als je niet kan looten, is dit denk ik omdat het schild dit beschermt.
iets voor te voor zorgen dat hij niet constant wordt geplunderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witch_dv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-12-2020
Is er iemand die zijn key niet hoeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nieuwe class erbij: Mage.

wel nog niet gevonden hoe ik deze kan kopen.
iemand die dit wel al heeft gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• witch_dv
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik heb 2 key's gekregen en ik kan er toch maar 1 gebruiken. De eerste die ervoor dm't krijgt hem.

Vergeven!

[ Voor 9% gewijzigd door witch_dv op 19-06-2013 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asdrubaul
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-06 15:12
Erg leuke game! Ik heb de goedkoopste pack gekocht voor €10,-. Ik hoop wel dat er nog iets van Coop opties in komen.

Mochten er nog mensen spelen, mijn gebruiksnaam is: Asdrubaul. Voeg me gerust toe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Maar eens aan de slag geweest in het open house event (één week open beta). Het concept is best geniaal. Aan de ene kant heb je een aRPG waar geen enkele dungeon hetzelfde is omdat ze gemaakt worden door spelers. En aan de andere kant kan je dus je eigen dungeon maken waar spelers doorheen moeten ploegen. Alleen jammer dat, geheel in de stijl van Ubisoft, er niet alles uitgehaald wordt (hoewel in deze simpele vorm het al erg vermakelijk is om te spelen).

Gelukkig is de pay2win update teruggedraaid, maar op latere/bepaalde levels gaat de kost voor dungeon/mob upgrades toch fors omhoog, waardoor het dus wel een tijdje duurt voor je weer wat sterkere mobs in je dungeon hebt (zonder je dungeon level te verhogen) en het voor andere spelers een makkelijke walkover wordt. Hoewel dat wel weer uitnodigt om wat creatiever te zijn om een uitdagende dungeon te creëren zonder op de lame alles-op-slow-down toer te gaan.
Maar zelfs al heb je toegang tot alles, is toch vrij duidelijk dat sommige mob combo's veel sterker zijn dan andere. Sowieso blaas je met een beetje gear alles al omver en dus ben je als dungeon bouwer al geneigd om voor mass healing/protection te gaan met je mobpacks. Dat in combinatie met het feit dat sommige mobs nauwelijks damage doen en je ziet dan al snel veel dezelfde soort dungeons.
Verder mis ik de cosmetische aanpassingen in dungeon. Daar kan je als Ubisoft eigenlijk gewoon je hele free2play/pay2win model in dumpen en het zorgt ook voor veel meer variatie voor het oog. Ik wil geen blauwe dungeon, ik wil een grauwe donkere Dark Souls achtige setting in mijn dungeon! Geef verschillende ambient sounds, achtergrond muziek opties, skins ect ect! :Y

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Ik heb ook in de Open House gespeeld en vond het een beetje tegenvallen.
Je kan al vrij snel zware mobs in je kasteel proppen. Zo kwam ik bij de meeste LVL5 kastelen al doodleuk LVL8 cyclops e.d. tegen. Dat is bijna onbegonnen werk.

En zelfs toen ik lvl8 was kon ik maar amper sommige lvl5 of 6 kastelen aanvallen.
En de mensen die mijn kasteel aanvielen verloren ook altijd (zelfs lvl10 characters).

Dus de game kwam voor mij over als een hoop turtlen en lagere levels aanvallen. Niet echt fun.
Combat voelde ook niet snel genoeg, maar komt misschien omdat ik op dit moment ook Torchlight 2 speel, wat erg vloeiend en snel speelt. Ook leek er een enorme vertraging te zitten op skills waardoor soms pas na veel klikken de skill activeert (te laat)
Ik hoop dat ze dus nog wat gaan doen aan de combat feeling en balans, want het heeft wel potentie. Maar zoals het nu is zou ik het niet spelen op live.

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Nu online

Gundogan

Rip and tear, until it is done

Hierkomik schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:15:
Ook leek er een enorme vertraging te zitten op skills waardoor soms pas na veel klikken de skill activeert (te laat)
Ik hoop dat ze dus nog wat gaan doen aan de combat feeling en balans, want het heeft wel potentie. Maar zoals het nu is zou ik het niet spelen op live.
De combat is minder buttonbash vriendelijk dan in andere aRPG's. Je kan maar één aanval tegelijk doen volgens mij. Dus als je een standaard left-click aanval doet, kan je niet instant een speciale aanval daarna doen (je moet wachten tot de volgende 'swing'). Zelfde met potions drinken.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firlian
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05-2021
Mensen, het is nog steeds closed beta en de game zit nog vol bugs en design flaws. Komende patch gaan ze combat meer "responsive" maken door je 1 skill te laten queuen. Een vertraging in skills heb ik verder weinig van gemerkt, behalve dat sommige skills niet gelijk damage doen omdat ze "startup frames" hebben of hoe je het ook wilt noemen.

Ik erger mij momenteel vooral aan het feit dat de game onspeelbaar wordt wanneer je 30min+ dungeon runs doet en je de game daardoor vaak opnieuw moet opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:24

Osxy

Holy crap on a cracker

Vandaag mijn closed beta invite gekregen, morgen dus een kijkje nemen of het even tof speelt als dat het eruit ziet.

Alleen nog beelden gezien van TotalBiscuit en wat ik zag was voldoende me flink nieuwsgierig te krijgen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Osxy schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 20:43:
Vandaag mijn closed beta invite gekregen, morgen dus een kijkje nemen of het even tof speelt als dat het eruit ziet.

Alleen nog beelden gezien van TotalBiscuit en wat ik zag was voldoende me flink nieuwsgierig te krijgen.
Zelfde hier, even kijken of het wat is :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-07 14:24

Dreanor

Joene

Ik heb een vraagje!

Als je in het spel zit heb je midden boven aan twee knoppen, attack en defense. Welke je naar het kasteel overview brengen (attack) en naar de binnenkant van je eigen kasteel (defense).

Nu staat er bij defense vaak een nieuwe, die verspringt. Het nummer staat in een rode circel, nu is het vier maar enkele minuten geleden nog twee en daarvoor 1.

De vraag is: Wat betekent dit nummer???

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Dreanor schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:10:
Ik heb een vraagje!

Als je in het spel zit heb je midden boven aan twee knoppen, attack en defense. Welke je naar het kasteel overview brengen (attack) en naar de binnenkant van je eigen kasteel (defense).

Nu staat er bij defense vaak een nieuwe, die verspringt. Het nummer staat in een rode circel, nu is het vier maar enkele minuten geleden nog twee en daarvoor 1.

De vraag is: Wat betekent dit nummer???
Dan zijn je Life Wells / Gold Mines vol en moet je die harvesten :).

Tot nu toe wel een grappig spelletje, maar helaas zijn de mensen die geld spenderen sterker in het begin zodat je moeite hebt om hun kasteel te doen. Zo was er iemand die 3x geupgrade ogres gelijk bij het begin had staan als lvl 5 zijnde :X.

[ Voor 16% gewijzigd door Jerry op 21-08-2013 12:28 ]

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Klopt, en dat terwijl deze game perfect free2play kan zijn zonder geld te verdienen aan upgrades of gameplay voordelen!!

Waarom niet een hat-store voor je minions, of een skin store, of zelfs andere skins voor je kasteel/gebouwen. En dan alle bullshit met bling weghalen uit dingen als instant upgrades of minions kopen met bling, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maldred
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-04-2023
Jerry schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Tot nu toe wel een grappig spelletje, maar helaas zijn de mensen die geld spenderen sterker in het begin zodat je moeite hebt om hun kasteel te doen. Zo was er iemand die 3x geupgrade ogres gelijk bij het begin had staan als lvl 5 zijnde :X.
Zit nu ook in de beta voor een aantal dagen. Ook al een aantal keer gezien, maar stoor mij er niet aan. Je kan dit heel makkelijk herkennen. Hun kasteel is veel groter dan de andere, en je krijgt er 5 keer meer life/gold/exp voor. Dus die kan je goed ontwijken.

Vind het ook wel een voordeel hebben. Ben lvl 9, was er een kerel met een dik kasteel, maar die was lvl 7. Ik dacht, probeer het ff. Hij had veel, maar ze waren niet echt zo sterk. Dus alles mooi kunnen afronden binnen de tijd. Kreeg er toen 15k gold van ;) . Schatkist was echter te klein... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hierkomik
  • Laatst online: 04-06 20:39

Hierkomik

Zo dan...

Jerry schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 12:25:
[...]

Het kunnen ook corpses zijn van heroes die in je kasteel gestorven zijn.
Basically geeft het getal aan hoeveel 'clickables' er zijn in je kasteel die resources op leveren (dus mines/wells/corpses)

Ik ergerde me tijdens de open beta juist wel aan het feit dat upgraden op laag level zo'n enorm verschil oplevert. Ik heb het volgens mij al eerder in het topic gezegd, maar hierdoor kan je vaak alleen lagere kastelen aanvallen (en dat was bij mij ook, alleen heroes die 3 levels of meer hoger dan mij waren konden mijn kasteel halen). Wat voor mij de fun echt weg haalde.
Ik heb nu ook een closed beta key, maar ga het niet meer spelen (heb tijdens de steam sale zoveel games gekocht dat ik mijn tijd liever besteed aan andere games),

Dus als er nog iemand een closed beta key wil, DM me maar (geen idee of die key overigens ook voor andere accounts gebruikt kan worden dan waar de e-mail naar verstuurd is, ik ga er vanuit van wel).

Alleen gekken en dwazen, schrijven iets bij een signature...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CorVus
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 14:15

CorVus

Aka Thumbass

@Hierkomik

Nogmaals bedankt voor de beta key, werkt perfect, en ik heb weer een kasteeltje er bij om loot te krijgen >:) en kan eindelijk achievements halen betreft het looten van vrienden, toch leuk en ook weer extra geld.

I'm making a note here: "HUGE SUCCESS!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

Jesus, wat is deze game slecht uitgewerkt, slecht gebalanceerd en overall flawed ...

Ik heb dit spel de laatste paar dagen serieus gespeeld en ben erachter gekomen dat er veel, zeer veel mis is met deze game zeg. :S

Om te beginnen, pay2win dat is al genoeg fout en hiermee zou ik mijn post al mee kunnen afronden. Niet Pay2Win zeg je? Probeer eens iets te kopen als je niet genoeg geld/life force hebt ... juist dan krijg je de suggestie om met echt geld het te kopen. ;)

Daarnaast, gear/loot balance is gewoon totaal fail. Het beste gear kan je gewoon kopen is is vaak beter dan alles wat je vind tot wel 5 levels later. Ik heb een level 6 item dat ik gekocht heb welke beter is als een level 15 item van hetzelfde loot kwaliteit (geel) en het is zelfs beter als een level 12 super rare (oranje).

Deze gear kan je kopen met echt geld dus het Pay2Win is nog sterk aanwezig!

Dan is de algemene goud balance totaal verkeerd. Gemiddeld krijg ik nu per kasteel (kastelen level 10 tot 12) 500 tot 800 goud binnen, echter heal pots kopen kost 1200 goud op mijn level en gezien de defense vele malen beter is dan mijn poppetje ben ik meer geld kwijt aan heal pots dan dat ik daadwerkelijk binnen krijg.

Dit komt weer omdat ik te laat een beter wapen gekocht heb waardoor de balans van aanvaller vs defense voor mij totaal weg is. Met een level 12 Knight kan ik kastelen boven level 8 gewoon niet winnen omdat mijn wapen pas level 6 is.

Ja, dit is een foutje van mijn kant maar laat wel zien hoe snel de balans totaal weg is! Gezien een beter wapen niet te vinden is (zie hierboven) moet ik er één kopen met echt geld, helaas kost klein beetje beter wapen al snel 4.500 goud en een wapen van mijn level 9.100 goud. Zoals ik zei kan ik health pots al bijna niet betalen laat staan dit betere wapen.

Helaas zit sparen er ook niet in, want als iemand mijn kasteel aanvalt en wint dan halen ze al snel 900+ goud weg waardoor ik weer 2 extra kastelen moet aanvallen ...

Dan is er de tijd limiet om een kasteel te clearen. Deze wordt bepaald met je kasteel level. Het kasteel level wordt weer bepaald door je hoogste rang defense upgrade en niet door kasteel grote of aantal mobs/traps.

Hierdoor heeft men voor mijn kasteel (lvl 13) 4.30 minuten de tijd om te clearen. Ik heb maar 5 kamers en 175 defense rating. Echter, kastelen in mijn buurt hebben een limiet van 3.30 terwijl ze 9 kamers hebben en een defense rating van 350 ...

Oftewel, meer mobs, meer kamers, meer tijd kwijt aan lopen en vechten en toch ruim een minuut minder op de tijd limiet. Waarschijnlijk heb ik 1 mob teveel geupgrade waardoor deze tijd balance dus ook compleet kapot is en het spel verpest ...

Daarnaast heb je nog kleine dingen zoals de belachelijk hoge kosten voor het upgraden (in verhouding met wat je binnen krijgt) van alles en het feit dat er gewoon gold/life force farm kastelen zijn (mensen die veel low level mobs met hoge gold drop in hun kasteel hebben).

Het concept en idee is leuk, de eerste paar levels ook omdat je dan zelf nog niet goed weet hoe het werkt en ook je tegenstanders niet maar vanaf level 10 (ongeveer) zie je hoe totaal kapot dit spel is en hoe slecht de balans is.

Om nog niet eens te spreken over bugs zoals het vast zitten in een aanval animaties waardoor je niet meer kan lopen bijvoorbeeld ...

Dit spel, deze beta, laat ik links liggen totdat al bovenstaande punten gefixt zijn want dit is zeer, ZEER slecht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rejer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 17-07 16:50
WHRJGTRHCPYYYHTK

key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thaerel
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22-07-2024

Thaerel

|Waar Logica Stopt..|

Iemand die nog een Key voor me heeft? Zou het graag willen proberen!! :o

• JEROENrgfgf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 15:42
Spel is sinds gisteren in open beta!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
JEROENrgfgf schreef op donderdag 27 februari 2014 @ 09:24:
Spel is sinds gisteren in open beta!
klopt en ik vind het echt een aanrader! kruising tussen Hack n Slash en dungeonkeeper. Dus je eigen dungeon creeeren op een slimme manier en andermans dungeons raiden ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Gaaf spel. Heb het nu 20 uur gespeeld en ik sta nu rank 30 van Nederland :+ . Hero is level 15 en Castle is level 14. Mijn kasteel heeft zojuist 50 spelers verslagen 8) .

Gameplay zit erg goed in elkaar. Je kunt heerlijk kiten en stunnen, met elke class. Elke class is ook heel divers. De knight gaat head on met veel stuns en self heal. De Archer is juist de meester van kiten (quick rolls) en pullen met debuffen (Arrow rain). De mage is meer van de dikke AoE.

Los daarvan is het concept geniaal. Het is een combinatie van Evil Genius (defences bouwen) en Dungeon siege (action rpg). Bovendien hoeven de ontwerpers geen levels te bouwen, dat doen de spelers zelf... Ik ben elke keer weer verbaasd over de originaliteit van sommige spelers!

@Dreanor
Wat een rant... Er klopt zo veel niet dat ik niet alles individueel ga quoten. Kan ook best dat nu 6 maanden later de game veel beter is geworden... In ieder geval hier de correctie:

Samenvatting resources

-Ik val alleen een kasteel aan als ik minstens 2000 gold en 2000 life krijg. Dit doe je door iemand aan te vallen die NIET geschield is.
-Een shielded kasteel en een AI level leveren slechts ZEER beperkte gold en life loot op
-Niet shielded targets vindt je door in de region map de knop new castles te drukken. Kost gold afhankelijk van je region (100,250,enz) maar is het altijd waard...
-Het is de bedoeling dat je geen potions gebruikt, het gebruiken van een potion is een beetje een afgang. Daarom staat in je battlelog ook hoe veel potions je aanvaller heeft gebruikt.

Samenvatting timer en stars

-De tijd limiet wordt niet door het kasteel level bepaald maar door de speler die hem valideert. Versla je de bouwer van het kasteel dan verdien je één star... Deze star heeft GEEN invloed op je gold en life loot.[/b]
-Je krijgt ook een star voor het vinden van alle mines, en het niet dood gaan. Bij 3 stars krijg je 100% van de potionele crowns, bij 2 50%, enz.
-Je kunt prima sparen (niet dat het nodig is aangezien ik in 2 attacks over de limit zit steeds), je krijgt namelijk een shield zodra je verslagen bent. Daarna kunnen anderen voor x uur geen resources meer stelen alleen crowns.
-Doodgaan kost je crowns
-Goede spelers gaan dus zelden voor de time limit, dat is het risico niet waard. Van alle mines+niet dood gaan krijg je 50% van de crowns en alle loot. De bouwer van het kasteel kent zijn eigen kasteel en is in het voordeel. Alleen als je een target aanvalt dat lager/veel slechter gegeared is kun je de timelimit verslaan.

Samenvatting pay 2 win en gear

-Ik heb geen euro uitgegeven en ik sta nu rank 30 van Nederland na 20 uur spelen...
-De gear die je koopt is heel slecht. De beste gear is paars niet oranje en oranje items uit Castles zijn vele malen beter dan de gear van de Blacksmith.
-Je krijgt van achievements relatief veel payed points (na 20 uur had ik er 500=5 euro).
-Currency is te besteden aan: Costmetic pets, Castle Skins, Hero Skins, Class slots, Premium Class (runeaway), inventory space en evt bij de Blacksmith (geen aanrader).

[ Voor 28% gewijzigd door sdk1985 op 06-03-2014 17:14 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siebsel
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-07 15:41
Speel het sinds vandaag en vind het wel een tof spel. Alleen is nergens uitgelegd waar crows goed voor zijn, iemand die me dat uit kan leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 18:07
Nu het is Open beta is, hier ook een weekendje half gespeeld, het idee erachter is echt leuk en blijf ernaar terug komen. Geen 1 level is hetzelfde omdat iedereen het zelf (naar beste idee) opzet.

Eigenlijk maakt iedereen zijn eigen spellevel, en je gaat vooruit door die van anderen te verslaan (en andersom, zorgen dat ze bij jou neergaan).

Valt wel op dat de meeste mensen voor dezelfde tactiek gaan:
-plek zoeken met slecht overzicht
-volproppen met traps om je aandacht op te eisen en zorgen dat terug kiten (bijna) niet mogelijk is
-na de traps lading monsters neergooien (al dan niet met meer traps).

Met name spring en glue traps worden veel gebruikt. Lanceren je middenin de monsters en om terug te komen moet je dan langs glue traps welke niet af zijn gegaan omdat je eroverheen vloog.

Andere (iets minder voorkomende, maar ook succesvolle) tactiek is direct na het spawn punt alle monsters neergooien (met name summon types) en geheel geen traps gebruiken. Je kunt dan amper terugkiten (spawnpoint immers) waardoor je letterlijk met je rug tegen de muur staat.

Enige minpunt, en daardoor ook slechtste tactiek, is dat door de health globes die monsters laten vallen (en bijvoorbeeld de mage kan zichzelf ook healen) het geen nut heeft om echt een dungeon te maken met her en der monsters of vallen. Het komt vooral neer op spike damage om anderen te laten verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreanor

Dreanor

Joene

sdk1985 schreef op donderdag 06 maart 2014 @ 16:59:
Net zo'n lang verhaal als die van mij ... :+
Je snapt wel dat mijn ervaring 6 maanden oud is (geplaatst op 10 sept. 2013) en dat er dus behoorlijk veel verandert is, of verandert kan zijn? :+

Op moment dat ik mijn ervaring deelde zaten Castle Themes bijv. er pas net in!

Ook was toen de balans totaal zoek en was dat een bekent probleem. Ik heb toen een guide opgezocht om mijn defense op te bouwen en toen ik dezelfde OP combo's gebruikte kon ook bijna niemand meer door mijn defense ...

Vijanden die echt 5 of meer levels hoger waren kwamen niet, of met moeite door mijn defense bijvoorbeeld.

Dus het kan zeer goed kloppen dat mijn closed beta ervaringen nu niet meer kloppen en het lijkt dan wel een rant, maar is wel op de ervaring en feiten van toen gebasseerd!

TotalBisquit zei bijvoorbeeld hetzelfde over het pay2win en gear probleem dus ik ben niet de enigste, "in a closed beta long long ago". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
Siebsel schreef op zondag 09 maart 2014 @ 16:26:
Speel het sinds vandaag en vind het wel een tof spel. Alleen is nergens uitgelegd waar crows goed voor zijn, iemand die me dat uit kan leggen?
Crowns bepalen je rank op het loaderboard en je division. Division is extra loot, maar vooral eer. Het is een incentive om spelers aan te vallen in plaats van AI castles.

@Draenor.
Dat zat er dik in ja (stond er ook al bij), daarom bestaan er dus closed beta's met een nda. Een goede closed beta gooit dingen op de schop. Dat bekende "beta's" als battlefield dit 4 weken voor launch doen en vervolgens niks willen aanpassen betekent niet dat dit is hoe het hoort :+ . Het is niet echt de bedoelingen dingen af te branden tijdens een closed beta ;).

Vandaar dus ook mijn correctie.

Zelf ondertussen wat minder te spreken over de game. Ik verlies namelijk bergen crowns door spelers die de eerste keer verlezien, +1 crown geven, vervolgens 3x verliezen met +0 crowns, en dan winnen met -31 crowns. Zo ga je heel hard omlaag terwijl het heel erg unfair is.

Daarnaast heb ik voor de knight gekozen en met deze class wordt het vanaf level 14 erg lasting. Dan bouwt iedereen namelijk een combinatie van Zeke's (archers) en robots (slowen). Deze Zeke's doen dermate veel damage dat je ze moet kiten. Een kitende Knight heeft echter geen mana.

[ Voor 25% gewijzigd door sdk1985 op 10-03-2014 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
sdk1985 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:22:
[...]

Crowns bepalen je rank op het loaderboard en je division. Division is extra loot, maar vooral eer. Het is een incentive om spelers aan te vallen in plaats van AI castles.

@Draenor.
Dat zat er dik in ja (stond er ook al bij), daarom bestaan er dus closed beta's met een nda. Een goede closed beta gooit dingen op de schop. Dat bekende "beta's" als battlefield dit 4 weken voor launch doen en vervolgens niks willen aanpassen betekent niet dat dit is hoe het hoort :+ . Het is niet echt de bedoelingen dingen af te branden tijdens een closed beta ;).

Vandaar dus ook mijn correctie.

Zelf ondertussen wat minder te spreken over de game. Ik verlies namelijk bergen crowns door spelers die de eerste keer verlezien, +1 crown geven, vervolgens 3x verliezen met +0 crowns, en dan winnen met -31 crowns. Zo ga je heel hard omlaag terwijl het heel erg unfair is.

Daarnaast heb ik voor de knight gekozen en met deze class wordt het vanaf level 14 erg lasting. Dan bouwt iedereen namelijk een combinatie van Zeke's (archers) en robots (slowen). Deze Zeke's doen dermate veel damage dat je ze moet kiten. Een kitende Knight heeft echter geen mana.
Loop dan je gear eens langs, misschien heb je ergens wat upgrades gemist. Ik zie zelf vrij veel mensen juist klagen dat ze knights niet kunnen tegenhouden, omdat ze 'gevaarlijke' monsters als zekes gewoon facetanken zonder echt moeite te doen. Heb zelf nog geen knights in mn dungeon gehad om dat te checken.

Crowns is inderdaad soms wat lastig, dat sommige geen crowns geven en maar blijven komen. Er zijn er echter ook genoeg die wel crowns geven - ik moet nog meemaken dat ik crowns verlies over een dag gemeten. Maar dat lijkt me nog een typisch beta onderdeel - immers is 'resurrect' nu ook nutteloos. Kost je geld, maar je kunt gratis op leave rammen en opnieuw gaan. Verwacht op dat vlak nog wel een verandering leaven (en dus opnieuw vechten) niet zo simpel wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chiIIed
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
sdk1985 schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:22:
[...]

Speel zelf knight lvl 17 630+ crowns atm. Pull de hele kamer. Meeste mobs rennen toch weg (waaronder de zeke's) omdat je aan de softcap zit. Je hunt als eerste de healende shamans. De shamans die ressen kan je negeren. Vervolgens hunt je alle zeke's en doordat ze voor je vluchten zijn het easy kills. De mobs die op jou geaggroed zijn moet je lekker tanken totdat alle zeke's dood zijn. Daarna is het vaak easymode :P

Skills die ik gebruik zijn
- healing strike
- charge
- grappling hook
- fire aoe dinges

Kom zelf nu alleen maar cheesy trap kastelen tegen (Heb er zelf ook één ;( )
Kamer vol met die kanon traps + puddingmuren, ben je of 50+ % health kwijt op een potion moeten gebruiken. Na die pudding muren heb je 3 traps, <-spring trap, springtrap ->, springtrap ->, en dan vervolgens 20+ explosieve traps. Omringt met 2 gelatine muren. :r
Xanaroth schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:56:
[...]

Crowns is inderdaad soms wat lastig, dat sommige geen crowns geven en maar blijven komen. Er zijn er echter ook genoeg die wel crowns geven - ik moet nog meemaken dat ik crowns verlies over een dag gemeten. Maar dat lijkt me nog een typisch beta onderdeel - immers is 'resurrect' nu ook nutteloos. Kost je geld, maar je kunt gratis op leave rammen en opnieuw gaan. Verwacht op dat vlak nog wel een verandering leaven (en dus opnieuw vechten) niet zo simpel wordt.
Als je resurrect dan behoud je je opgeraapte gear. Ingeval van epic's en legendaries is dat zeer zeker de moeite waard.

[ Voor 21% gewijzigd door chiIIed op 10-03-2014 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xanaroth
Inderdaad, softcap valt goed te misbruiken.

Maar softcaps gelden enkel voor monsters, niet voor traps, wees daar voorzichtig mee (of misbruiken als kasteel eigenaar). Dus domweg erin rennen is nog altijd geen handig idee, want er kan dan ineens meer op je afkomen dan je zou verwachten op basis van de cap. Heb zelf ook een kamer vol met kanonnen (volgen je rond, grote kans dus dat ze nuttig zijn en de hero raken) en wat monsters, en dan kan 1 stun al heel vervelend uitpakken voor je gezondheid. Vooral als je vluchtroutes afsluit met iets leuks als spring traps.

Snap alleen niet waarom nergens in het spel dit aangegeven staat of wordt uitgelegd. Je moet er toevallig zelf op het forum langs gaan of iemand erover horen praten. Als je replays kijkt (of knight bent) kan het je opvallen dat monsters wegrennen waardoor je gaat zoeken.

Maar voor menige nieuwkomer heb je 1 bossroom vol met traps ervoor. Dan lure je de monsters zijn eigen traps in, lag je je suf met je aoe, en versla je de timer met 1-2 minuten marge.

[ Voor 40% gewijzigd door Xanaroth op 10-03-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Nu online
@chilled
Bedankt voor de tips, zal het eens proberen.

Die cap is mij inderdaad opgevallen, had zelf eerst een robot baas die vrolijk weg liep. Heb ik mijn eigen castle daarom ook uitsluitend dure units. Sinds ik fire traps heb slechts een stuk of 19.

Mijn gear zal vast te slecht zijn.. Krijg vreemd genoeg ook geen paarse items meer. Wellicht omdat ik eerst castle's 3 levels boven mijn eigen level aan kon en nu niet meer? In ieder geval duurt het nu veel te lang voor een Zeke neer gaat. Hij kan me in die tijd makkelijk 1 a 2x raken. Als er nog meer zijn dan wordt het problematisch, want niet bewegen=geraakt worden, en wegrennen=geen mana.

Tot level 12 had ik geen problemen met de knight. Speelde zeer aggrief door gebruik te maken van de charge, kick, smite (1shot 1 kill) en de fire aoe. Healing Strike heb ik geprobeerd maar dan mis ik steeds één van de andere spells. Kick is best handig om bijvoorbeeld zo'n robot uit te schakelen, en met smite kan ik een Zeke in 1 of 2 shots killen.

ps
Had 511 crowns, logde in en er waren er nog 433 over. Aardig probleem die -31.

[ Voor 6% gewijzigd door sdk1985 op 11-03-2014 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArgantosNL
  • Laatst online: 15-07 13:59
chiIIed schreef op maandag 10 maart 2014 @ 16:12:
[...]

Speel zelf knight lvl 17 630+ crowns atm. Pull de hele kamer. Meeste mobs rennen toch weg (waaronder de zeke's) omdat je aan de softcap zit. Je hunt als eerste de healende shamans. De shamans die ressen kan je negeren. Vervolgens hunt je alle zeke's en doordat ze voor je vluchten zijn het easy kills. De mobs die op jou geaggroed zijn moet je lekker tanken totdat alle zeke's dood zijn. Daarna is het vaak easymode :P

Skills die ik gebruik zijn
- healing strike
- charge
- grappling hook
- fire aoe dinges

Kom zelf nu alleen maar cheesy trap kastelen tegen (Heb er zelf ook één ;( )
Kamer vol met die kanon traps + puddingmuren, ben je of 50+ % health kwijt op een potion moeten gebruiken. Na die pudding muren heb je 3 traps, <-spring trap, springtrap ->, springtrap ->, en dan vervolgens 20+ explosieve traps. Omringt met 2 gelatine muren. :r

[...]

Als je resurrect dan behoud je je opgeraapte gear. Ingeval van epic's en legendaries is dat zeer zeker de moeite waard.
Ik ben gisteren ook maar eens begonnen aan dit spel. Ik vroeg me ook al af waarom de helft van de mobs wegrennen al ik er in vlieg, maar dat heeft dus met die softcap te maken, goed om te weten dan kan ik mij castle er op aanpassen. Ik heb nu een uurtje of 2 3 gespeeld (ben nu lvl 9 in beide)en heel moeilijk is het nog niet. ik heb de knight gekozen en als ik een beetje een uitdaging wil hebben dan ga ik meestal van een castle die 2 levels hoger is. Alle same level castles zijn zo simple daar is niet zo veel aan, ik gebruik trouwens alleen wide cleave wapens, deze maken grote groepen clearen zo makkelijk. Als je normale atttacks al cleave hebben dan heb je heel die cleave ability niet eens nodig. Ik zit soms wel met het geen mana probleem als ik weer eens moet lopen kiten omdat het even teveel is. Meestal maak ik ook eerst de raize dead mobs af omdat die nogal vervelend zijn als je loopt te kiten over een gebied waar nog lijken liggen.
Pagina: 1