Jesus, wat is deze game slecht uitgewerkt, slecht gebalanceerd en overall flawed ...
Ik heb dit spel de laatste paar dagen serieus gespeeld en ben erachter gekomen dat er veel, zeer veel mis is met deze game zeg.
Om te beginnen, pay2win dat is al genoeg fout en hiermee zou ik mijn post al mee kunnen afronden. Niet Pay2Win zeg je? Probeer eens iets te kopen als je niet genoeg geld/life force hebt ... juist dan krijg je de suggestie om met echt geld het te kopen.
Daarnaast, gear/loot balance is gewoon totaal fail. Het beste gear kan je gewoon kopen is is vaak beter dan alles wat je vind tot wel 5 levels later. Ik heb een level 6 item dat ik gekocht heb welke beter is als een level 15 item van hetzelfde loot kwaliteit (geel) en het is zelfs beter als een level 12 super rare (oranje).
Deze gear kan je kopen met echt geld dus het Pay2Win is nog sterk aanwezig!
Dan is de algemene goud balance totaal verkeerd. Gemiddeld krijg ik nu per kasteel (kastelen level 10 tot 12) 500 tot 800 goud binnen, echter heal pots kopen kost 1200 goud op mijn level en gezien de defense vele malen beter is dan mijn poppetje ben ik meer geld kwijt aan heal pots dan dat ik daadwerkelijk binnen krijg.
Dit komt weer omdat ik te laat een beter wapen gekocht heb waardoor de balans van aanvaller vs defense voor mij totaal weg is. Met een level 12 Knight kan ik kastelen boven level 8 gewoon niet winnen omdat mijn wapen pas level 6 is.
Ja, dit is een foutje van mijn kant maar laat wel zien hoe snel de balans totaal weg is! Gezien een beter wapen niet te vinden is (zie hierboven) moet ik er één kopen met echt geld, helaas kost klein beetje beter wapen al snel 4.500 goud en een wapen van mijn level 9.100 goud. Zoals ik zei kan ik health pots al bijna niet betalen laat staan dit betere wapen.
Helaas zit sparen er ook niet in, want als iemand mijn kasteel aanvalt en wint dan halen ze al snel 900+ goud weg waardoor ik weer 2 extra kastelen moet aanvallen ...
Dan is er de tijd limiet om een kasteel te clearen. Deze wordt bepaald met je kasteel level. Het kasteel level wordt weer bepaald door je hoogste rang defense upgrade en niet door kasteel grote of aantal mobs/traps.
Hierdoor heeft men voor mijn kasteel (lvl 13) 4.30 minuten de tijd om te clearen. Ik heb maar 5 kamers en 175 defense rating. Echter, kastelen in mijn buurt hebben een limiet van 3.30 terwijl ze 9 kamers hebben en een defense rating van 350 ...
Oftewel, meer mobs, meer kamers, meer tijd kwijt aan lopen en vechten en toch ruim een minuut minder op de tijd limiet. Waarschijnlijk heb ik 1 mob teveel geupgrade waardoor deze tijd balance dus ook compleet kapot is en het spel verpest ...
Daarnaast heb je nog kleine dingen zoals de belachelijk hoge kosten voor het upgraden (in verhouding met wat je binnen krijgt) van alles en het feit dat er gewoon gold/life force farm kastelen zijn (mensen die veel low level mobs met hoge gold drop in hun kasteel hebben).
Het concept en idee is leuk, de eerste paar levels ook omdat je dan zelf nog niet goed weet hoe het werkt en ook je tegenstanders niet maar vanaf level 10 (ongeveer) zie je hoe totaal kapot dit spel is en hoe slecht de balans is.
Om nog niet eens te spreken over bugs zoals het vast zitten in een aanval animaties waardoor je niet meer kan lopen bijvoorbeeld ...
Dit spel, deze beta, laat ik links liggen totdat al bovenstaande punten gefixt zijn want dit is zeer, ZEER slecht!