Netbook/Tablet gezocht (€400)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475225

Topicstarter
Hallo allemaal,

sinds 2,5 jaar heb ik een hp pavilion dv6 1320-sd waarvan de accu al redelijk lange tijd kapot is.
De laptop opzich ben ik echt super tevreden mee en voldoet aan al m'n eisen!
Nou zit ik door m'n studie toch een redelijk aantal uur per week in de trein waar ik dus geen gebruik
kan maken van deze laptop vanwege de accu (en het ding weegt zo'n 10 kilo voor mijn gevoel).
Nu was ik dus van plan een netbook aan te schaffen maar ik heb echt geen flauw idee wat goed
genoeg is voor mijn doeleinden.. Daarbij lees ik hier vaak dat netbooks toch niet zo heel fijn zijn vaak door
traagheid, daardoor overweeg ik nu ook een tablet.

Wat ga je met je laptop doen (welke programma's wil je gebruiken)?
Wat mag je laptop gaan kosten?
Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?

Ik ben dus op zoek naar een kleine (max 13 inch), lichte en degelijke netbook die voor casual gebruik
als internet, POWERPOINTS (niet maken, leren voor studie), andere office dingen, muziekje en af en toe
een filmpje (usb). De netbook moet dus wel een beetje aankunnen en niet vastlopen bij 2 internetpagina's of 5 minuten doen over word opstarten. Ook zal ik hem dus meenemen in de trein maar ben altijd wel voorzichtig en het zal niet dagelijks zijn. Heb goede ervaring met HP en matig met ASUS, maar sta overal open voor.

OFFF

Een tablet die deze dingen kan (met toetsenbord). Mijn ouders hebben thuis een ipad waar ik ook wel vaak op zit maar ik vind het openen van powerpoints hierop niet ideaal maar nu weet ik ook niet of dit anders kan dan via internet openen.

Mijn maximum budget is ongeveer €400. Als jullie de netbook qua prestaties een beetje zouden kunnen vergelijken met mijn huidige laptop zou dat fijn zijn als indicatie (qua office/internet).

Zelf dacht ik dat pricewatch: Acer Aspire One AO756-877B2kk (ACER) dit de beste optie was (of: pricewatch: HP Pavilion dm1 4110SD (B1M43EA) (HP)) maar toen las ik allerlei verhalen dat Acer niet zo goed was en misschien een tablet een idee was dus ik ben nu een beetje de weg kwijt.

Ik hoop dat jullie mij een beetje goede raad kunnen geven!

Groetjes

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 475225 op 24-09-2012 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474156

Tablet wordt lastiger met typen/schoolwerk imo. Ik zit ook nog na te denken over een netbook die acer leek me wel leuk, maar de batterylife van 4 uur vind ik meh. Met dit budget zul je nooit een super perfect systeem hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Windows 8 tablet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee heb denk ik besloten geen tablet te nemen (tenzij iemand me kan overtuigen van wel).
Zelf neig ik nu toch naar de HP omdat ik denk dat die beter/sneller is, of is dit niet zo?
Dan nog welke; 4139sd of 4110sd (5400rpm of 7200rpm en 640gb/500gb)..
http://www.laptopshop.nl/...ml#product_specifications -> is de 4139sd, krijg je wat gratis dingen bij
of dan toch de 4110sd zelfde prijs zonder die gratis dingen..
De acer kan ook nog maar qua wat ik ervan begrijp ziet de hp er beter uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
Laatst heb ik een tweedehands Acer Aspire One ZG5 A110Ab (Linux) gekocht voor 65 euro op Marktplaats. Ik had zelf al een eigen, deze is voor een kennis. Een gig extra geheugen (~15 euro) en een supergrote accu van DealExtreme (~35 euro) erbij en voor nog geen 120 euro een netbook die je echt overal mee naartoe sleept zonder dat je merkt dat je hem bij je hebt. Maar dan moet je wel bereid zijn er wat tijd in te steken, als je een kant-en-klaar ready to go systeem wil kun je beter naar de Windows variant van deze netbook kijken (die hebben ook een normale hardeschijf in plaats van een traaaage SSD).

Let wel: ik gebruik er geen word/libreoffice op, hij kan het op zich wel aan, maar ik heb het gewoon niet nodig. Plaintext werkt goed genoeg voor mij, en dat kun je dan thuis ook op de grote laptop uitwerken.
Films (in SD) gaan prima, er zit ook een VGA aansluiting op. Accuduur is LANG, mijn grote is nu ~2 jaar oud denk ik, en ik haal nog steeds makkelijk 6-7 uur. 6-7 uur non-stop actief internetten met de brightness op laag. Zet de wireless af en je hebt zo 30-60 minuten extra. Scherm is wel klein (9") maar dat is een uitvinding voor als je in de bus zit. De meeste flash-spelletjes trekt hij dan weer niet.

Het blijft allemaal persoonlijke voorkeur. Ikzelf had de tijd om onnodige rommel uit het OS te gooien, services die ik niet gebruik uit te zetten, en hem helemaal open te schroeven voor het extra geheugen. Als je die tijd niet hebt, of er niet heel handig mee bent, dan is dit niet iets voor jou.
maar het is wel supergoedkoop op deze manier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
In mijn ogen bieden de windows8 tablet een vergelijkbare ervaring als netbooks maar dan met tabletfunctionaliteit als bonus.
Het is natuurlijk afwachten of de praktijk net zo werk als de theorie, maar in essentie worden tablets voor mij persoonlijk pas interessant vanaf windows 8 tablet (lees on the go desktopvervanger voor office, internet en alles wat ik op een pc buiten gaming ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor al jullie snelle reacties! Het wordt wel echt een netbook.. Een tablet wordt wil je een mooie hebben
toch al gauw boven de 400 euro en dat was niet echt mijn bedoeling.
Nou zag ik vanmiddag mensen in de collegezaal werken met zo'n Asus EEE pc en die vonden hem prima werken! Ik dacht echter dat zo'n ding heeeeeeel traag en slecht was.
Maar blijkbaar dus niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Watvoor EEE PC hadden ze ik denk er ook over na om zo'n kleine netbook te kopen. Lekker goedkoop en handig. Rond de 300 euro heb je zon asus EEE 1025C

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 474156 op 25-09-2012 22:25 ]

Topicstarter
Ik ben vanmiddag even naar een winkel geweest en daar werd me toch zo'n EEE pc afgeraden.. Hij is wel prima maar een youtube filmpje kan hij al moeite mee krijgen dus dat wordt hem voor mij niet.
Nog steeds in twijfel tussen pricewatch: Acer Aspire One AO756-877B2kk voor €318 (aanbieding :D) of http://www.laptopshop.nl/...-pavilion-dm1-4139sd.html van €400.
Het verschil zit hem met name in de processor waarvan mij verteld werd dat de hp een betere had (?)
Dus is dit de €82 euro waard voor een arme student?

Ik ben er bijna uit dus nog een laatste advies nodig :D

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 475225 op 26-09-2012 22:35 ]

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Als je die Acer in de aanbieding voor die prijs kunt krijgen zou ik daarvoor gaan. Ik heb een vriendin met zo'n apparaat en die is zeker niet onaardig. De HP vond ik maar gammel aandoen toen ik hem ging uitproberen in de mediamarkt.

Topicstarter
Oke thanks! Ja die aanbieding is nu bij die winkel (was trouwens €336 en niet €318) maar kon de hp daar niet vinden vandaar dat ik dacht dat ik alleen die aanbieding op de acer zou hebben.. Wanneer/waar heb jij de hp bij de MM gezien?

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 475225 op 27-09-2012 00:22 ]

Die acer heeft we low battery life ;\

Topicstarter
En hoelang is 'low'? Ik weet namelijk niet hoe ik dat kan zien :p

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-07 17:01
5~6 uur

• lolcode
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-11-2024
5-6 uur op de standaard batterij noem ik nou niet bepaald low. Tenzij dat de fabrieksspecs zijn, dan kun je er gerust een uur afhalen (wireless enzo). Maar zelfs dan vind ik t nog best netjes.
Ik ken iemand met een (duurdere, >500 dus niet dit budget) ASUS 11" en dat ding kan ook uren op de standaard accu.
En voor <350 een 11" met 4-5 uur accu, 4GB RAM en een 500GB schijf is volgens mij echt geen slechte deal. De CPU is zeker niet de snelste, maar de meeste flash-spelletjes zijn dan ook echt bagger geprogrammeerd (onder Windows heb je volgens mij wel hardware-acceleration voor video's op Youtube, kan iemand dat even confirmen want in dat geval is deze snel zat lijkt me)
Die Intel HD Graphics dingen zijn geweldig, onze HTPC heeft het ook en dat ding speelt op z'n sloffen alle denkbare videoformaten af.

Edit: vraag bij jezelf dus na in hoeverre je dit als complete desktopvervanger wil gebruiken, moet het echt per se dat ene brak geprogrammeerde flash-spelletje aankunnen? en 2 minuten de tijd nemen om in ieder geval die Windows Search Indexer af te zetten scheelt ook al een hoop

[ Voor 23% gewijzigd door lolcode op 27-09-2012 17:46 ]

Topicstarter
Inderdaad niet bepaald low.. ben met 3-4uur al redelijk tevreden!
En ik ga morgen naar de winkel waar beide netbooks zijn en maak dan m'n keuze :)
Het is zeker geen complete desktopvervanger ik heb gewoon voor in m'n kamer deze hp pavilion dv6 dus het is puur voor in de trein en bij ouders/collegezaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En wat is het geworden?

Topicstarter
Het is de HP Pavilion dm1-4110sd geworden!
Ben er echt super blij mee; de batterij gaat echt 5-6 uur denk ik mee bij normaal gebruik.
Ook is hij zeker snel genoeg, geen moeite met internet, office, youtube, spotify tot nu toe!
Als je houdt van een stevig geluid is deze laptop ook zeker de moeite waard; de beats audio die erin zit doen het echt goed.Toetsenbord en muis werken perfect, het enige waar ik nog een beetje moeite mee heb ik het scrollen..
Kortom een top mini-laptop (dit kun je zeker geen netbook meer noemen)!!
Pagina: 1