Hoi allen
Ik zie echt hele goed adviezen langskomen hier en heb in andere topics al wat ideeën opgedaan
Nu wil ik mijn ideeën en wensen verder specifiek maken en zou blij zijn met jullie ervaring en expertise
Mijn gebruik:
- Een beetje gamen (wordt hopelijk meer wanneer ik een betere pc heb
), met name spellen als Civilization, Ceasar, Settlers, maar wie weet wat me nog meer gaat boeien. Gemiddelde game specs á lá de Basis Game BBG denk ik aan, en dan moet mijn €600 een aardig budget zijn denk ik
- Beetje videobewerking, maar dat is absoluut geen harde eis. Dat doe ik zo weinig dat wat vertraging daarbij niet erg is
- Verder vooral standaard gebruik zoals internet, e-mail, word, excel, foto's kijken/bewerken etc
Mijn wensen:
- Een SSD als systeemschijf met beetje extra ruimte voor de meest gebruikte applicaties. Ik heb al een prima harde schijf met media data
- Energie zuinig vind ik erg belangrijk
- Stil is fijn, maar muisstil is niet essentieel
- Overclocken ben ik niet van plan. Is ook flink minder zuinig heb ik gelezen
- Uiterlijk doet er niet toe want hij staat onder het bureau
- USB aan de voorzijde
- Er moet nog Windows 7 bij komen, dus €75 van het budget af.
Een advies van een vriend was:
Processorkeuze:
Ik kom in adviezen ook vaak de i3 2120T tegen. Voornaamste verschil dat ik zie is 22nm procestechn bij de 3220 tegen 32nm bij de 2120. Kleiner betekent dus vooral zuiniger? Ik kan er zo even geen info over vinden, maar dit kon ik me herinneren.
Ik weet niet zeker of ik nou Dual core wil of liever quad core zou willen. Ik draai nog geen al te heftige applicaties, dus dual lijkt me oke, maar aan de andere kant doe ik graag veel dingen tegelijk. Als quad core zou ik de Phenom II X4 965 kunnen doen uit de BBG, maar die zou flink meer energie verbruiken en niet altijd sneller zijn dan een i3. Wel €25 goedkoper in dit geval..
SSD keuze:
De OCZ is geloof ik echt de goedkoopste in die maat. Maar is deze dan ook betrouwbaar genoeg, of kan ik beter een andere nemen, zo ja welke?
Videokaartkeuze:
Als Videokaart heeft hij de 7850 1GD5 genoemd, maar voor €15 extra heb ik de 2GD5-V2. Dat lijkt mij een hoop meer voor weinig extra geld. Klopt dat?
Kast, voeding en koeling:
Die Coolermaster heeft alles-in-één. Dat is een stuk goedkoper dan de Basis Game PC in de BBG. Voldoet dit met dit systeem, of kan ik beter deze zaken opsplitsen in losse delen?
Schiet maar
. Ik ben benieuwd naar jullie ideeën en adviezen
Ik zie echt hele goed adviezen langskomen hier en heb in andere topics al wat ideeën opgedaan
Nu wil ik mijn ideeën en wensen verder specifiek maken en zou blij zijn met jullie ervaring en expertise
Mijn gebruik:
- Een beetje gamen (wordt hopelijk meer wanneer ik een betere pc heb
- Beetje videobewerking, maar dat is absoluut geen harde eis. Dat doe ik zo weinig dat wat vertraging daarbij niet erg is
- Verder vooral standaard gebruik zoals internet, e-mail, word, excel, foto's kijken/bewerken etc
Mijn wensen:
- Een SSD als systeemschijf met beetje extra ruimte voor de meest gebruikte applicaties. Ik heb al een prima harde schijf met media data
- Energie zuinig vind ik erg belangrijk
- Stil is fijn, maar muisstil is niet essentieel
- Overclocken ben ik niet van plan. Is ook flink minder zuinig heb ik gelezen
- Uiterlijk doet er niet toe want hij staat onder het bureau
- USB aan de voorzijde
- Er moet nog Windows 7 bij komen, dus €75 van het budget af.
Een advies van een vriend was:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i3 3220T Boxed | € 108,95 | € 108,95 |
1 | LG GH24NS90 Zwart | € 15,70 | € 15,70 |
1 | Cooler Master Sileo 500 Black | € 80,50 | € 80,50 |
1 | Asus HD7850-DC-1GD5 | € 177,70 | € 177,70 |
1 | OCZ Agility 2 120GB | € 53,50 | € 53,50 |
1 | Corsair CMV8GX3M2A1333C9 | € 29,95 | € 29,95 |
1 | Asrock H61M/U3S3 | € 55,- | € 55,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 521,30 |
Processorkeuze:
Ik kom in adviezen ook vaak de i3 2120T tegen. Voornaamste verschil dat ik zie is 22nm procestechn bij de 3220 tegen 32nm bij de 2120. Kleiner betekent dus vooral zuiniger? Ik kan er zo even geen info over vinden, maar dit kon ik me herinneren.
Ik weet niet zeker of ik nou Dual core wil of liever quad core zou willen. Ik draai nog geen al te heftige applicaties, dus dual lijkt me oke, maar aan de andere kant doe ik graag veel dingen tegelijk. Als quad core zou ik de Phenom II X4 965 kunnen doen uit de BBG, maar die zou flink meer energie verbruiken en niet altijd sneller zijn dan een i3. Wel €25 goedkoper in dit geval..
SSD keuze:
De OCZ is geloof ik echt de goedkoopste in die maat. Maar is deze dan ook betrouwbaar genoeg, of kan ik beter een andere nemen, zo ja welke?
Videokaartkeuze:
Als Videokaart heeft hij de 7850 1GD5 genoemd, maar voor €15 extra heb ik de 2GD5-V2. Dat lijkt mij een hoop meer voor weinig extra geld. Klopt dat?
Kast, voeding en koeling:
Die Coolermaster heeft alles-in-één. Dat is een stuk goedkoper dan de Basis Game PC in de BBG. Voldoet dit met dit systeem, of kan ik beter deze zaken opsplitsen in losse delen?
Schiet maar