Ik ben bezig met een C# cursus en moet daarvoor een simpele oefening doen (een repeater op een webpagina bouwen die een dataveld uit een database weergeeft).
Gebruikt: VS-10 pro, SQL-server 2008. Dit alles is geinstalleerd onder mijn windowsgebruikersnaam (Stefijn), en in de SQL-server is die gebruikersnaam ook sysadmin.
Als ik echter de volgende connectie-string gebruik
Krijg ik de melding dat de
Ik krijg niet gevonden waarom dit niet werkt; ik kan vanuit VS10 probleemloos met de Server Explorer een verbinding maken (waarbij ik ook van integrated Security gebruik maak) en de tabellen browsen. Ook kan ik SQL-managementstudio openen met gebruik van IS
Ook de voorbeeldpagina van de docent die linked naar Northwind geeft dezelfde fout. De Northwind-db draait op de SQL-server
Gebruikt: VS-10 pro, SQL-server 2008. Dit alles is geinstalleerd onder mijn windowsgebruikersnaam (Stefijn), en in de SQL-server is die gebruikersnaam ook sysadmin.
Als ik echter de volgende connectie-string gebruik
code:
1
| objDb = new SqlConnection("Data Source=.\\SQLEXPRESS;Initial Catalog=testdatabase;Integrated Security=SSPI;"); |
Krijg ik de melding dat de
code:
1
| $exception {"Cannot open database \"testdatabase\" requested by the login. The login failed.\r\nLogin failed for user 'DESKTOP\\Stefijn'."} System.Exception {System.Data.SqlClient.SqlException} |
Ik krijg niet gevonden waarom dit niet werkt; ik kan vanuit VS10 probleemloos met de Server Explorer een verbinding maken (waarbij ik ook van integrated Security gebruik maak) en de tabellen browsen. Ook kan ik SQL-managementstudio openen met gebruik van IS
Ook de voorbeeldpagina van de docent die linked naar Northwind geeft dezelfde fout. De Northwind-db draait op de SQL-server
[ Voor 5% gewijzigd door Stefke op 24-09-2012 21:03 ]