Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Printer print alles in het rood

Pagina: 1
Acties:

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Hallo

Ik ben bezig met het printer van postkaarten. Dit doe ik via het programma publisher. Bij mijn printer instellingen heb ik gekozen voor foto kwaliteit zodat de inkt niet zal uitvegen.

Het probleem is dat wanneer ik iets print, alle tekst in het rood wordt afgedrukt terwijl ik normaal gewoon grijs/zwarte tekst zou moeten krijgen... Eerst dacht ik dat de zwarte inkt bijna op zou zijn, maar het is net omgekeerd. De rode inkt is bijna op... Ook zo'n clean test van de printer lost dit niet op.

Kan iemand me helpen? Alvast bedankt!

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Heb je al een standaard printtestje gedaan?

Zoek eens op welke toetsen op de printer je moet indrukken om de self-test uit te voeren. Elke printer heeft een functie waarmee ie zonder vanaf de pc aangestuurd wordt een testblad kan afdrukken. Wat is daar het resultaat van?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• stefve1
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-11 21:31
Het gaat om een Canon Pixma IP3000. Ik heb opgezocht hoe de self-test werkt en ik heb deze uitgevoerd. Hij print een blad uit waarvan de kleuren juist zijn. Ik zie nu ook elke kleur.

Het probleem doet zich enkel voor wanneer ik bij printer instellingen om 'Glossy photo paper' kies. Als ik normaal papier neem print hij wel alle kleuren juist, maar op de postkaarten heb ik net de instellingen van 'Glossy photo' paper nodig omdat anders de inkt uitveegt.

• ocf81
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

ocf81

Gewoon abnormaal ;-)

Goed. Het is dus een probleem met kleurprofielen of andere softwarematige aansturing. Heb je al geprobeerd om de driver opnieuw te installeren?

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

• darkrain
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:46

darkrain

Moderator Discord / TFV & AWM

Geniet

De kans is groot dat er op glossy photo paper geen zwart gebruikt wordt. Bij deze printer is de zwarte inkt een pigment inkt. Die zwarte pigment inkt is niet doorzichtig en kan hierdoor niet op glossy papier worden gebruikt omdat dat een matte afdruk tot gevolg zou hebben. Daarom maakt de printer zwart door alle overigen kleuren te mengen. Dit kan een rode waas veroorzaken.

Tweakers Discord