Toon posts:

Aanschaf game systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik wil graag een game systeem gaan kopen rond een prijs van 1250 euro. Nu had ik dus de BBG van Juli besteld maar omdat de grafische kaart zeer moeilijk leverbaar is word hij iets anders. Als ik alleen de grafische kaart verander moet ik het hele systeem appart bestellen en komt de prijs een stuk hoger uit dan gepland.
Mij werd dus het volgende voorgesteld maar omdat ik er vrijwel geen verstand van heb wilde ik het aan de experts voorleggen.

het systeem is nu:

Club 3D Radeon HD 7970 royalQueen
Scythe Mugen 3 Rev. B PCGH Edition
LG GH24NS90 Super Multi
Corsair Enthusiast Series TX750 V2
Corsair Carbide Series 500R
Seagate Barracuda ST2000DM001
Samsung 830 Series MZ-7PC128B
Corsair Vengeance 8GB
Intel Core i5 3450 / 3.1 GHz
MSI Z77A-G45

•Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Ik word een systeem voornamelijk voor gaming.
•Wat mag het systeem gaan kosten?
1250 euros
•Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Geen dingen die ik mee wil nemen naar dit systeem
•Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Nope
•Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik zou graag een HD7970 kaart in het systeem houden

Ik wil graag met dit systeem 3 a 4 jaar vooruit voordat ik er iets aan hoef te doen en wegens gebrekkige kennis van pc ga ik het systeem niet overclocken. Het moet dus eigenlijk meteen goed zijn zonder extra werk eraan.

Is dit een goed game systeem?
Zijn er dingen die ik beter kan veranderen? Zo ja, wat en waarom?
Zijn er nog dingen die ik absolutie niet moet doen of kopen?

Alvast bedankt.

ps. Sorry dat het niet in een mooie tabel staat met prijzen erachter enzo maar weet niet hoe ik dat moet doen.

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-05 08:24
Als je niet gaat overklokken > goedkoper moederbord, en i5 3450 :) bespaart weer geld, en als je de optie voor Crossfire open wilt houden, zou ik de 750W versie van die voeding halen, die heeft namelijk genoeg PCI-e kabels :)

daarnaast, hoeveel Corsair Vengeance ram (8GB is genoeg maar is niet vermeld)? en de Cooler zou ik vervangen door een Gelid Tranquillo of iets dergelijks ;) verder strak systeem :)

Verwijderd

Topicstarter
Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:21:
Als je niet gaat overklokken > goedkoper moederbord, en i5 3450 :) bespaart weer geld, en als je de optie voor Crossfire open wilt houden, zou ik de 750W versie van die voeding halen, die heeft namelijk genoeg PCI-e kabels :)

daarnaast, hoeveel Corsair Vengeance ram (8GB is genoeg maar is niet vermeld)? en de Cooler zou ik vervangen door een Gelid Tranquillo of iets dergelijks ;) verder strak systeem :)
Wat voor een moederbord zou ik dan nemen? Is een ASRock 970 Extreme4 goed? Zijn er nog dingen die ik moet weten?
En is een 750W voeding niet wat veel? Bij de BBG staat een 650W en daar hebben ze al ruim voldoende aan.
De Corsair Vengeance heeft 8 GB ram(2x 4GB). Waarom de keuze voor juist die Cooler? Ik probeer een beetje wijzer hier van te worden dus wil ik graag de beweegredenen weten.

• Nilsepils
Die Asrock is voor AMD, dus nee die is niet goed :P

pricewatch: MSI Z77A-G45 bijvoorbeeld :) het moet dus in ieder geval een Socket 1155 zijn!

En de 750W is inderdaad teveel voor nu, maar mocht je over een paar jaar willen upgraden naar een dual-gpu opstelling heb je aan die 650W niet genoeg, die heeft te weinig aansluitingen, aangezien het nu maar een tientje scheelt? :)

Die cooler, omdat ie stil is, en goede prestaties levert :) pricewatch: Scythe Mugen 3 PC Games Hardware Edition is ook goed, maar iets duurder, en als je echt wilt uit pakken is het kiezen tussen pricewatch: Noctua NH-D14 en pricewatch: be quiet! Dark Rock Pro 2 ;) ik heb eigenlijk nog nooit van de EVGA cooler gehoord, vandaar dat ik daar niet zo snel voor zou kiezen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Een 2e grafische kaart is dat dual-gpu toch? De grafische kaart is toch wel dusdanig goed dat ik daar heel wat jaren mee door kan? Of zie ik dat verkeerd? Over 3 jaar hoeft niet alles meer op hoog te draaien. En als het alleen over de aansluitingen gaat is er dan nog een alternatief dat wel de aansluitingen heeft en toch nog 650W is?

• Nilsepils
3 jaar, moet wel lukken inderdaad, maar als je voor een tientje meer de optie open kan houden, waarom niet? AFAIK niet voor de prijs van de TX750M ;) en je kan je voeding heel goed meenemen naar je volgende build, dat kan bij een videokaart of cpu niet als de performance daar niet voldoende is :)

[ Voor 33% gewijzigd door Nilsepils op 24-09-2012 22:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Daar heb je gelijk in. Dus het huidige systeem zou prima moeten werken en hoef ik pas over enkele jaren wat aan te doen? Zijn er verder nog dingen die je nog aanbeveelt als extra in het systeem?

• Nilsepils
Eventueel een goedkopere kast, de 500R is enigzins overkill, maar als je hem mooi vindt, waarom niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Naast dat het een mooie kast is zitten er ook redelijk wat fans in zodat alles goed gekoeld word. Leek mij ook wel handig. Aangezien ik weinig verstand heb van pc's is dat wel handig want er is dan een kleinere kans dat iets over verhit raakt of dat er soldeer puntjes los gaan zitten dus hoef ik niks te repareren :)

Verwijderd

Nilsepils schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:21:
De Corsair TX650 V2 en TX650M zijn sowieso voor 9 van de 10 mensen een slechte koop, aangezien een 650W voeding met maar twee PCI-e stekkers best wel nutteloos is voor hun. De TX750 V2 en TX750M zijn dan weer te duur voor wat je krijgt en dus ook niet aan te raden.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 22:39:
[...]

De Corsair TX650 V2 en TX650M zijn sowieso voor 9 van de 10 mensen een slechte koop, aangezien een 650W voeding met maar twee PCI-e stekkers best wel nutteloos is voor hun. De TX750 V2 en TX750M zijn dan weer te duur voor wat je krijgt en dus ook niet aan te raden.
En is er dan ook nog een gouden middenweg?

Verwijderd

Het lijkt mij niet dat je gaat upgraden naar een tweede HD7970, als één te traag is zijn er allang weer nieuwe videokaarten, welke veel sneller zijn maar niet meer verbruiken.

Dan is een voeding welke 400W op de 12V kan leveren meer dan genoeg.
Pagina: 1