Hallo mede-tweakers,
Ik zou graag wat advies willen van jullie. Een korte uitleg.
Nu is er ook nog het probleem met de verhoudingen, ik voel meer voor 16:10. Maar ik zie in de BBG's ondertussen vooral 16:9. Is er echt een nadeel of voordeel aan de 16:9? Daarnaast heb ik niet echt voorkeuren voor merken, al heb ik nu goede ervaring met Samsung.
Alvast bedankt,
Gert
Ik zou graag wat advies willen van jullie. Een korte uitleg.
Doelstelling
Voor mijn 2 beeldschermen Samsung Syncmaster 226BW zoek ik 1 vervangend scherm. Dat scherm moet aan de volgende eisen voldoen:- Minimaal 22"groot.
- Minimale resolutie 1680 x 1050.
- Verbinding DVI-D.
- Prijs maximaal 200, hoger alleen met goede reden.
Achtergrond
Waarom zou je 2 monitoren inruilen voor 1? Mijn schermen zijn ondertussen al 4 jaar oud, dus ik ben van plan om ze te vervangen. Nu ben ik pas sinds kort over op dualmonitor en vind het voor mij thuis toch niet zo geschikt. Ik gebruik thuis de pc vooral voor gaming sinds ik een baan heb.Mogelijkheden
- Dell Ultrasharp U2312HM Zwart
- Samsung Syncmaster S24B750VS Zwart
- Dell Ultrasharp U2412M Zwart
- Samsung Syncmaster S24A450BWT Zwart
Overwegingen
Nu zit ik met de volgende problemen, is er een voordeel aan IPS of TN panelen? Moet ik daar echt op letten?Nu is er ook nog het probleem met de verhoudingen, ik voel meer voor 16:10. Maar ik zie in de BBG's ondertussen vooral 16:9. Is er echt een nadeel of voordeel aan de 16:9? Daarnaast heb ik niet echt voorkeuren voor merken, al heb ik nu goede ervaring met Samsung.
Opmerkingen
De Samsung Syncmaster S24B750VS heeft geen DVI-D, maar een converter moet toch geen probleem zijn?De hamvraag
Ik zou dus graag wat advies over het verschil tussen TN en IPS, is het geld waard? 16:9 of 16:10? En welke van de genoemde schermen zou jullie voorkeur hebben? Andere ideeën/mogelijke schermen zijn welkom.Alvast bedankt,
Gert