Toon posts:

Mainstream Gaming PC 800€ hulp?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zou de mogelijkheid tot Overclocken willen openlaten. Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar ik kan het eventueel door alternate laten doen, of door iemand van mijn vrienden.

Mijn resolutie is 1920x1080. Games die ik wil spelen zijn: Battlefield 3, Max Payne 3, Guildwars 2. Liefst alles op highest settings.

Verder blijft mijn CPU keuze toch op de Intel® Core™ i5-3570K. Die wordt echt overal aangeraden, bij tweakers, pc gameplay, door al mijn vrienden en IT kenners.

Dit is mijn verlanglijstje van de onderdelen waarover ik niet meer twijfel:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST1000DM003, 1TB€ 69,03€ 69,03
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 201,-€ 201,-
1Samsung 830 series 128GB€ 88,10€ 88,10
1Corsair XMS3 CMX8GX3M2A1600C9€ 33,32€ 33,32
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 391,45

Kwa voeding wil ik graag een 600watt voeding, maar ik blijf maar twijfelen tussen CoolerMaster, Antec en Crosair.

Kwa kast vind ik design en uiterlijk vrij belangrijk. Ik zou graag een window side panel hebben met LED lichten (blauw of rood) en toch onder 100€. Maar het moet ook kwaliteit zijn. Stevig genoeg voor lan-parties. Ook liefst USB3.0. Zeker ook een midi-tower.
Mag ik merken als zalman, aercool, thermaltake vertrouwen? Of ga ik toch best voor Antec, CM of Crosair?

Voor het mobo ben ik er ook nog niet echt uit. Asus is misschien toch het beste voor gaming en overclocking? MSI heb ik gehoord dat het te luid is. Ander zeggen dan weer dat Gigabyte het meest betrouwbare is.

Edit: liefst geen third party koeler. Ik uiteindelijk toch meer waarde aan performance en duurzaamheid. Het moet wel stil zijn, maar ook niet extreem stil. Moest ik ooit OC'en zou ik daar ook niet in willen overdrijven. Ik wil wel performance, maar het mag niet ten koste zijn van de duurzaamheid. Ik wil dat mijn PC zo lang mogelijk meegaat (+-5j, incl. upgrades).

Het is ook de eerste keer dat ik een PC in elkaar ga steken, dus liefst zo weinig mogelijk onderdelen. DVD-RW drive ga ik wss ook recuperen uit mijn oude PC.

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:08
Geen van ons zullen begrijpen waarom je liever geen third party koeler wilt hebben, de stock koeler werkt maar werkt niet zo heel erg goed, een third party koeler kost je geld, en daarom kan je het laten, maar je kan er wel een stillere koelere en zelfs duurzamere pc voor terug krijgen. Alleen heb jij het nergens over 'geen third party omdat dat me geld kost'. Dus het is een raadsel ;-) Zonder overclock is stock prima, maar een goede third party is altijd beter.

Behuizingen en voedingen hoef je niet alleen van die merken te kopen nee, zoek een leuke kast, lees de reviews, oordeel of de kast geschikt voor je is. M.b.t. voeding heb je eventueel nog de vraag of die zuinig moet zijn en of je wil uitbreiden met een tweede videokaart. Efficient zijn kan niet als je een veel te hoge wattage voeding in het systeem steekt, mijn systeem is gelijkend aan de jouwe (maar dan wel met een redelijke overclock en een videokaart waar je de genoemde spellen op high-ultra mee kan spelen) en het systeem trekt nooit meer dan 250 watt totaal (uit de muur)

[ Voor 3% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 24-09-2012 19:05 ]

• MarcusAntonius
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 15-12-2025
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z11 Plus€ 57,90€ 57,90
1Gigabyte GV-R787OC-2GD€ 221,60€ 221,60
1XFX Pro 550W€ 54,95€ 54,95
1Asrock Z75 Pro3€ 77,45€ 77,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 803,35

Voor zo ver even een lijstje. Videokaart kan je ook aanpassen naar een GTX 660 als je voorkeur bij Nvidia ligt. Ik snap niet waarom als je wilt overclocken je de stock cooler wilt gebruiken en niet een "3rd party" cooler.

De kast kan je natuurlijk ook aanpassen naar jou voorkeur, dit is maar even een voorbeeld.

Verder heb je voor 15 euro meer een 2TB HDD (2x zo veel).
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,70€ 86,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,70

Verwijderd

Topicstarter
TWeaKLeGeND schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:04:
Geen van ons zullen begrijpen waarom je liever geen third party koeler wilt hebben, de stock koeler werkt maar werkt niet zo heel erg goed, een third party koeler kost je geld, en daarom kan je het laten, maar je kan er wel een stillere koelere en zelfs duurzamere pc voor terug krijgen. Alleen heb jij het nergens over 'geen third party omdat dat me geld kost'. Dus het is een raadsel ;-) Zonder overclock is stock prima, maar een goede third party is altijd beter.

Behuizingen en voedingen hoef je niet alleen van die merken te kopen nee, zoek een leuke kast, lees de reviews, oordeel of de kast geschikt voor je is. M.b.t. voeding heb je eventueel nog de vraag of die zuinig moet zijn en of je wil uitbreiden met een tweede videokaart. Efficient zijn kan niet als je een veel te hoge wattage voeding in het systeem steekt, mijn systeem is gelijkend aan de jouwe (maar dan wel met een redelijke overclock en een videokaart waar je de genoemde spellen op high-ultra mee kan spelen) en het systeem trekt nooit meer dan 250 watt totaal (uit de muur)
Ik ga sowieso niet op korte termijn overclocken. Als ik dat ooit zou doen, dan is dat binnen enkele jaren, als mijn cpu/gpu etc niet meer meekan met de huidige generatie maar nog niet toe ben aan een upgrade/nieuwe pc. Ik heb verder geen ervaring met OC'en. Ik vind het riskant om het te doen zonder enige voorkennis. Ook heb ik mijn twijfels bij de garantie en duurzaamheid na het hele gebeuren. Daarom zou ik de optie gewoon willen openlaten.

Ik wil mij verder liefst niet teveel bezig houden met het tweaken van bestelde componenten. Het zal al een hele ervaring zijn om de standaard onderdelen op een correcte manier te assembleren en ervoor te zorgen dat de pc draait. Ik begin morgen een IT cursus van 3 maand dus kan ik eventueel later nog een third party cooler aankopen indien ik dit nodig vindt (en wat meer kennis omtrend hardware heb opgebouwd)

Verwijderd

Topicstarter
marcoman schreef op maandag 24 september 2012 @ 19:26:
#ProductPrijsSubtotaal
1Zalman Z11 Plus€ 57,90€ 57,90
1Gigabyte GV-R787OC-2GD€ 221,60€ 221,60
1XFX Pro 550W€ 54,95€ 54,95
1Asrock Z75 Pro3€ 77,45€ 77,45
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 803,35

Voor zo ver even een lijstje. Videokaart kan je ook aanpassen naar een GTX 660 als je voorkeur bij Nvidia ligt. Ik snap niet waarom als je wilt overclocken je de stock cooler wilt gebruiken en niet een "3rd party" cooler.

De kast kan je natuurlijk ook aanpassen naar jou voorkeur, dit is maar even een voorbeeld.

Verder heb je voor 15 euro meer een 2TB HDD (2x zo veel).
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 86,70€ 86,70
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 86,70
1TB lijkt me meer dan voldoende. Ik ben sowieso niet iemand die veel data opslaat. Op mijn PC momenteel gebruik ik maar 450GB. Op mijn nieuwe PC zal mijn OS en games op mijn SDD vliegen, en de rest van data (films, foto's) op mijn HDD. Meer dan genoeg plaats dus. Toch bedankt voor de tip.

Die Zalman is inderdaad een super lekkere case, maar is helaas niet meer verkrijgbaar op alternate.be (waar ik mijn bestelling ga plaatsen)

Verder nog de vraag kwa voeding, waarom raad iedereen de XFX Pro 550W aan? Is het puur vanwege die 5j garantie? Geef ik niet beter iets meer geld uit aan een 600W voeding? Als ik kijk naar de toekomst en later mijn PC misschien OC of upgrade, heb ik dan niet wat meer wattage nodig? Ik ken het merk ook niet.

Voor de GPU, bedankt voor de tip maar daarop ga ik echt besparen. Ik ga mijn GTX560TI van mijn vorige PC versteken. Is een prima gpu, en dan komt er meer geld vrij voor mijn andere onderdelen.

• MarcusAntonius
  • Laatst online: 15-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:19:
[...]

1TB lijkt me meer dan voldoende. Ik ben sowieso niet iemand die veel data opslaat. Op mijn PC momenteel gebruik ik maar 450GB. Op mijn nieuwe PC zal mijn OS en games op mijn SDD vliegen, en de rest van data (films, foto's) op mijn HDD. Meer dan genoeg plaats dus. Toch bedankt voor de tip.

Die Zalman is inderdaad een super lekkere case, maar is helaas niet meer verkrijgbaar op alternate.be (waar ik mijn bestelling ga plaatsen)

Verder nog de vraag kwa voeding, waarom raad iedereen de XFX Pro 550W aan? Is het puur vanwege die 5j garantie? Geef ik niet beter iets meer geld uit aan een 600W voeding? Als ik kijk naar de toekomst en later mijn PC misschien OC of upgrade, heb ik dan niet wat meer wattage nodig? Ik ken het merk ook niet.

Voor de GPU, bedankt voor de tip maar daarop ga ik echt besparen. Ik ga mijn GTX560TI van mijn vorige PC versteken. Is een prima gpu, en dan komt er meer geld vrij voor mijn andere onderdelen.
Als 1TB genoeg is moet je dat lekker doen, scheelt weer 15 euro.

Jammer dat de Zalman niet verkrijgbaar meer is, maar je kunt vast een andere kast vinden (Sharkoon heeft veel kasten met een window erin).

Je systeem gebruikt nu max 300W, verder als je XFX niet vertrouwt kan je altijd met een corsair voeding gaan zoals deze

Zelfs als je SLI gaat draaien moet 600W genoeg zijn.

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 05-04 13:45

mirno

私の名前はMirnoです

Oke al heb je veel budged:

Behuizing: antec one
Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-UD3H, goed overclockend moederbord! En heeft goede componenten op het bord zelf zitten.
CPU: i5 3570k
SSD: samsung 830 128GB
HDD: Seagate barracuda 2TB
RAM: 2x4GB Corsair vengeance LP(low profile)
CPU koeler: Gelid tranquilo rev. B
GPU: GTX660ti ( er zijn een hoop alternatieven bij zowel Nvidia als AMD, moet je zelf maar bekijken welke videokaart je wilt)
optische drive: LG 24NS90...
Voeding: Kwaliteit
: Seasonic X serie (660Watt) of de corsair AX serie (650Watt),
wil je budget voeding: XFX pro 550W, al wil je echt geen XFX heeft corsair HX, TX, en CX builder serie nog goede alternatieven.

我的名字是Mirno

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
mirno schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:09:
wil je budget voeding: XFX pro 550W, al wil je echt geen XFX heeft corsair HX, TX, en CX builder serie nog goede alternatieven.
Met die XFX is totaal niets mis, integendeel, het is een uitstekende voeding :)
Behalve als je echt een modulaire voeding wil hebben, moet je voor geen andere gaan ^.^
(vind ik persoonlijk niet bepaald beter als je een goede kast hebt)

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:09:
Oke al heb je veel budged:

Behuizing: antec one
Moederbord: Gigabyte GA-Z77X-UD3H, goed overclockend moederbord! En heeft goede componenten op het bord zelf zitten.
CPU: i5 3570k
SSD: samsung 830 128GB
HDD: Seagate barracuda 2TB
RAM: 2x4GB Corsair vengeance LP(low profile)
CPU koeler: Gelid tranquilo rev. B
GPU: GTX660ti ( er zijn een hoop alternatieven bij zowel Nvidia als AMD, moet je zelf maar bekijken welke videokaart je wilt)
optische drive: LG 24NS90...
Voeding: Kwaliteit
: Seasonic X serie (660Watt) of de corsair AX serie (650Watt),
Bedankt voor de reactie. Maar ik ga waarschijnlijk op alternate.be bestellen, en daar hebben ze geen third party coolers van Gelid. Ze hebben wel de Cooler Master Hyper 212 EVO, Scythe Big Shuriken 2 Rev. B, Scythe Mugen 3 Rev. B, etc.
Welke neem ik dan het beste?

Ook heb ik al gezegd dat ik mijn gtx 560ti die ik eerder dit jaar heb gekocht ga recupereren uit mijn vorige pc. Dit is nog steeds een super goeder kaart hoop ik (goed genoeg voor BF3, Max Payne 3, Guildwars 2, Arma II ('dayZ)? Wel van de vorige reeks maar toch. Spaar ik een hele hoop geld uit. Mijn budget is dus 800€ voor mobo, RAM, CPU, HDD, SSD, case en voeding.

Het enige dat ik nog aan het afwegen ben nu is: ga ik besparen op o.a mijn case en voor bv. een Sharkoon gaan van rond de 50€ die toch mooie design hebben (LED lichten, windowed side panels) en voor een Intel® Core™ i7-3770 gaan met een duurder mobo? Dit geeft misschien nu geen meerwaarde op vlak van gaming, maar geeft mij misschien wel meer mogelijkheden voor in de toekomst? Of heeft dat geen zin en moet ik echt voor een K model gaan en neem ik beter een kwalitatief betere case zoals een CM Storm Enforcer, Een Antec Darkfleet, whatever...

Verwijderd

Topicstarter
SmokingCrop schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:44:
[...]

Behalve als je echt een modulaire voeding wil hebben, moet je voor geen andere gaan ^.^
Ik weet dat er niets mis is met XFX. Echter dat model is nu net niet verkrijgbaar op alternate.be
Ik vind pricewatch en BBG enzo wel handig, maar als ik niet alle onderdelen op 1 site kan krijgen en op verschillende sites moet gaan bestellen vanuit Nederland, is dit net iets minder handig.
Alternate is misschien wel iets duurder maar wel goede service, levering, garantie etc.

Ook heb ik gehoord dat je best niet bespaart op een voeding, en 550 watt is misschien net iets te weinig als ik ga overclocken, en mijn PC misschien later nog wil upgraden met SLI enz. Vandaar ga ik wss voor een Corsair of iets dergelijks gaan van rond de 95€.

Edit: Voorbeeld 1:
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.14 ST2000DM001, 2TB€ 87,-€ 87,-
1LG GH24NS90 Zwart€ 15,-€ 15,-
1Cooler Master HAF X€ 132,98€ 132,98
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 32,10€ 32,10
1Intel Core i5 3570K Boxed€ 200,-€ 200,-
1Samsung 830 series 256GB€ 158,98€ 158,98
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 36,44€ 36,44
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 118,-€ 118,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 780,50

De reden dat ik volgens velen onder jullie misschien voor een "overkill" case ga is omdat ik met een soort van trauma zit met de case die ik nu heb. Ook een CM maar super standaard gewoon zwart. Ik ga af en toe ook naar lan-parties en ik vind het uiterlijk toch wel vrij belangrijk. Ik zou mij misschien ook willen verdiepen in case modding dus als jullie een beter voorstel hebben van een goedkoper model dat ik kan ombouwen, altijd welkom.
Ik had bijna de Antec DF-30 gekocht, maar afgehaakt omdat die geen USB 3.0 heeft en toch al vrij oud is? CM Storm Enforcer + Window heeft geen side panel LED dacht ik? En de Cooler Master CM690II Advanced +Window is misschien net iets te basic qua design.

Ik vind het trouwens vrij bizar van mezelf dat ik zolang blijf steken bij de keuze van een case en een voeding, nooit gedacht lol ;)

Edit 2: ik heb het geheugen toch weer veranderd naar de Vengeance LP, omdat ik zag dat die andere maar mainstream geheugen is, en met deze heb ik zeker genoeg plaatst voor die third party cooler. Wel XMP, maar als ik toch wil leren met de bios werken voor te overklokken, zal dat ook wel lukken :p

Edit 3: komt er trouwens op 1 oktober weer een nieuwe versie van de BGG uit en meerbepaald opnieuw voor mainstream en high-end gaming systems? Dan wacht ik lekker tot maandag, en bestel ik gelijk de nieuwste shit. 3 oktober is mijn verjaardag dus :)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 00:37 ]

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 18:45

Madrox

Oh, Pharaoh!

Deze is veel sexier dan die hoekige HAF-X :9
pricewatch: Cooler Master CM Storm Trooper

Zaag er desnoods zelf een gat in als je met je interieur wil pronken :+
Of sloop dat mesh eruit en plak er een leuk plexiplaatje op, je mooie afgwerkte randen heb je al.

[ Voor 31% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 00:44 ]

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Verwijderd

Topicstarter
Zit er veel verschil tussen het Asrock Z75 Pro3 en de Gigabyte GA-Z77X-D3H ?

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

http://tweakers.net/pricewatch/compare/834/307714;308236

De een heeft wat meer usb 3.0 poortjes bijv en wat meer sata600. Heb je natuurlijk pas profijt van als je dat allemaal gaat vullen.

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 03:42:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/834/307714;308236

De een heeft wat meer usb 3.0 poortjes bijv en wat meer sata600. Heb je natuurlijk pas profijt van als je dat allemaal gaat vullen.
Dat is het enige verschil? Dus die Asrock kan ik ook keihard gaan overclocken, gaat evengoed performen voor games, even lang meegaan etc? Dan ga ik toch lekker voor die Asrook? Kan ik wat meer geld uitgeven aan bv cpu/ram/SSD

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Weet niet hoe kei hard je wil gaan overklokken, maar je kan er wel een leuke overklok mee neerzetten.
http://www.tweaktown.com/...rboard_review/index4.html
4.6Ghz is haalbaar, misschien meer ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 08:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Link Interface ATi Crossfire
Heb een GTX 560ti... :p
Ga toch maar voor de Gigabyte GA-Z77X-D3H gaan

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 09:09 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Dat over "later misschien overklokken" als die te traag word voor games..blabla, hoor ik vaak en is
nogal overtrokken, als je het mij vraagt:
http://intelvsamd.wordpress.com/2012/07/01/more-game-tests/
Zie je hoe eem 3.4Ghz net zo vlot draait als een opgeklokte 4.5Ghz ?
Conclusie; vooral je gpu(s) zullen mogelijk gaan bottlenecken.

Een i5 3550 draait op 3.3Ghz, die zal daar net zo makkelijk meedraaien.

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ben ik van gedacht veranderd en ga ik hem waarschijnlijk gelijk overclocken. Ik ga gewoon een i3570k nemen.

Het enige waar ik nog niet wijs ben uit geraakt is de prijsverschillen in het geheugen van de Corsair 8 GB DDR3-1600 Corsair Vengeance serie. Die gaan van 35€ tot boven de 100€. Is er dan zo'n groot kwaliteitsverschil of is dit puur marketing?

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 24-02 22:33
Neem gewoon pricewatch: Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile alle duurdere sets zijn hun prijs niet waard in een systeem van 800€.

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Klopt, maar sommige mensen vinden het merk XFX niets, en corsair hebben ze liever qua merk, vandaar. Het is idd een goede voeding die van XFX
SmokingCrop schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:44:
[...]

我的名字是Mirno

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

Oke, de Noctua D14 koeler is ook erg goed (weet de exacte serie naam niet meer ) maar hij is gemakkelijk te vinden. voor de rest kan je overwegen 2x8GB te nemen. een i7 is vrijwel overbodig al maak je geen gebruik van hypertreading ondersteunende programma's. Het Gigabyte moederbord wat ik voorschreef is al een erg goed moederbord, de componenten zijn stuk allemaal van hoge kwaliteit! ik heb een lijstje va gebruikte componenten van Z77 moederborden, en de cijfers die aan het soort component gegeven wordt (Denk aan mosfets en capicators etc.) met die opstelling redt je het prima! zonder videokaart haal je de €800 niet eens. qua goedkopere kasten vind ik de antec one nog steeds een erg goede kast, wil je meer kwijt geef ik de voorkeur aan de corsair carbide 500r.
mvg. Mirno
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:11:
[...]

Bedankt voor de reactie. Maar ik ga waarschijnlijk op alternate.be bestellen, en daar hebben ze geen third party coolers van Gelid. Ze hebben wel de Cooler Master Hyper 212 EVO, Scythe Big Shuriken 2 Rev. B, Scythe Mugen 3 Rev. B, etc.
Welke neem ik dan het beste?

Ook heb ik al gezegd dat ik mijn gtx 560ti die ik eerder dit jaar heb gekocht ga recupereren uit mijn vorige pc. Dit is nog steeds een super goeder kaart hoop ik (goed genoeg voor BF3, Max Payne 3, Guildwars 2, Arma II ('dayZ)? Wel van de vorige reeks maar toch. Spaar ik een hele hoop geld uit. Mijn budget is dus 800€ voor mobo, RAM, CPU, HDD, SSD, case en voeding.

Het enige dat ik nog aan het afwegen ben nu is: ga ik besparen op o.a mijn case en voor bv. een Sharkoon gaan van rond de 50€ die toch mooie design hebben (LED lichten, windowed side panels) en voor een Intel® Core™ i7-3770 gaan met een duurder mobo? Dit geeft misschien nu geen meerwaarde op vlak van gaming, maar geeft mij misschien wel meer mogelijkheden voor in de toekomst? Of heeft dat geen zin en moet ik echt voor een K model gaan en neem ik beter een kwalitatief betere case zoals een CM Storm Enforcer, Een Antec Darkfleet, whatever...

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de vele reacties. Weet 1 van jullie toevallig of op 1 oktober weer een nieuwe versie van de BBG gaat verschijnen, en meer specifiek voor gaming systemen? Of is het maar om de 2 maanden en gaat het nu weer over laptops zijn?

Edit: Ik ben trouwens aan het overwegen om mijn bestelling via SI computers te doen. Staat bovenaan in de shop review list van pricewatch. Raden jullie die mij aan?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 15:42 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Maar om de twee maanden ... :o

ps:ik zit daar ook vaak en in mijn sig staan recente game configs ;)

[ Voor 54% gewijzigd door Madrox op 27-09-2012 15:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geen reden om te wachten dus. Waarschijnlijk ga ik vanavond bestellen. Welke webshops raden jullie mij aan?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 15:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:41:

ps:ik zit daar ook vaak en in mijn sig staan recente game configs ;)
Intresting, thx ^^

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 00:15:
[...]
Alternate is misschien wel iets duurder maar wel goede service, levering, garantie etc.
Afuture.nl is ook top ;)
Heb daar begin deze maand zelf mijn beast pc gekocht vanuit België :)
mirno schreef op donderdag 27 september 2012 @ 15:26:
Klopt, maar sommige mensen vinden het merk XFX niets, en corsair hebben ze liever qua merk, vandaar. Het is idd een goede voeding die van XFX
[...]
Dat ze het merk XFX niets vinden is omdat ze niets van voedingen kennen dan :+
Staat trouwens niet voor niets in de best buy guide (Mainstream - 950 euro) + 5 jaar garantie op je voeding is ook niet mis :D

[ Voor 43% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2012 18:08 ]

• mirno

mirno

私の名前はMirnoです

1 oktober wordt de BTW 21% !, dus de prijzen zullen dan wel stijgen.

我的名字是Mirno

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:30:
Ze hebben wel XFX maar niet die editie uit de BBG (misschien out of stock ofzo, weet ik veel). Ik wel niet slecht spreken over alternate.be, supergoede service enzo maar gwn overpriced

Verwijderd

Topicstarter
mirno schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:30:
Bedankt voor de herinnering, dan ga ik zeker vandaag of ten laatste morgen bestellen!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog een vraagje over die Webshops. Als ik bv. een bestelling plaatst op Sicomputers.nl, hoe zit het dan met de garantie? Hebben zij vestigingen waar ik terecht kan als ik problemen heb met mijn pc?

• marineII7
  • Laatst online: 01-05 08:35
Ik heb zelf al mijn onderdelen bij sicomputer gehaald, eerlijke man met goede aanbiedingen. Is zeker te vertrouwen. Hij heeft geen vestiging doet alles vanaf huis dat wel.

• SmokingCrop
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 27 september 2012 @ 18:38:
[...]

Ze hebben wel XFX maar niet die editie uit de BBG (misschien out of stock ofzo, weet ik veel). Ik wel niet slecht spreken over alternate.be, supergoede service enzo maar gwn overpriced
Jawel?

http://afuture.nl/productview.php?productID=217257
-> pricewatch: XFX Pro 550W

10+ in stock = direct leverbaar

--
Bij Afuture kan je bv. rma aanvragen

[ Voor 4% gewijzigd door SmokingCrop op 27-09-2012 21:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik had het toen nog over Alternate ...

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 27-09-2012 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb je ook 2 jaar staandaard carry in fabrieksgaranatie op elk apart onderdeel als je via overschrijving betaald ipv via visa?

• SmokingCrop
  • Niet online
inderdaad, zie ook hier op de europa.eu website:
http://europa.eu/youreuro...d/guarantees/index_en.htm
The two-year guarantee period starts as soon as your goods are delivered, and you must inform the seller of the fault within two months of discovering it.
of met andere woorden, het maakt niet uit op welke manier je betaald hebt

[ Voor 47% gewijzigd door SmokingCrop op 28-09-2012 21:42 ]

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Niet helemaal waar. Als je 100% voouitbetaald en de zaak gaat failliet, kan je gewoon naar je centen en je pc fluiten (als die nog niet onderweg is).

Bij een grote, bekende shop misschien niet zo'n issue maar toch....
Rembours is wat duurder, maar je krijgt dan tenminste wel een doos geleverd eer je betaald :+

[ Voor 36% gewijzigd door Madrox op 28-09-2012 21:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 21:57:
Niet helemaal waar. Als je 100% voouitbetaald en de zaak gaat failliet, kan je gewoon naar je centen en je pc fluiten (als die nog niet onderweg is).

Bij een grote, bekende shop misschien niet zo'n issue maar toch....
Rembours is wat duurder, maar je krijgt dan tenminste wel een doos geleverd eer je betaald :+
Shhhht, heb net 720€ overgeschreven :p

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wist je ook dat ze dat wettelijk gezien niet eens mogen eisen, 100% vooruitbetaling ?

Verwijderd

Topicstarter
Tja, ik vertrouw SIComputers... Het was dat of Alternate

• Madrox

Madrox

Oh, Pharaoh!

Verwijderd schreef op zaterdag 29 september 2012 @ 15:03:
Tja, ik vertrouw SIComputers... Het was dat of Alternate
SiComputers is aspirant deelnemer bij ICTWaarborg

Deelnemers van ICTWaarborg moeten zich houden aan de gedragsregels van de brancheorganisatie. Eén van de belangrijkste daarvan is het hanteren van consumentvriendelijke algemene voorwaarden. Daarnaast biedt ICTWaarborg consumenten extra zekerheden (zie hiernaast).

1 Als aspirant-deelnemer doorloopt SiComputers momenteel onze certificering die vereist is om definitief aangesloten te worden bij ICTWaarborg. Op dit moment zijn de zekerheden van ICTWaarborg nog niet van toepassing voor dit bedrijf.
>:)

toch wel grappig, dat wij, de consument, al snel iets vertrouwd terwijl bedrijven in de regel de consument totaal niet vertrouwd. Ze willen bijv. niet voor niks,dat je 100% vooruitbetaald. Zelfs als dat wettelijk niet eens verplicht mag worden.

[ Voor 14% gewijzigd door Madrox op 29-09-2012 19:56 ]

Pagina: 1