Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venraiden4K
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12:04
Hallo beste mede-tweakers,

Normaal doe ik dit soort berichten niet, maar ik kom er dus echt niet meer uit. 8)7
Het probleem:
Ik had een medion MD8818 BTX pc. maar heb recentelijk (eind zomervakantie) een CoolerMaster gekocht en heb daar alles wat ik van de Medion kon gebruiken ingestopt, waaronder een Nvidia GT440.
Een klasgenoot had nog een Mobo + Processor liggen, en die nam ik graag over voor een 10tje (die prijs kwam overigens door zijn OCZ Nvidia sli werkgeheugen :D). Maar toen ik eenmaal klaar was met bouwen, werd mijn GT440 niet meer herkend door windows VISTA :-( , dus dacht ik dat het aan VISTA zou liggen, gelukkig had ik nog een old-skool windows XP schijfje liggen, dus nu staat er XP op, maar ik heb nog steeds hetzelfde probleem. Ik hoop niet dat mijn Videokaart dood is, want hij is nog maar zo'n 7 maanden oud. Het moederbord is overigens de ASROCK DUAL-VSTA 775.

Hopelijk kan iemand mij helpen.

Mvg,

Leon

Professioneel koffiedrinker en stoelzitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

2 vragen die kunnen helpen bij het opsporen van het probleem:
- Werkt deze videokaart wel in een andere pc?
- Werkt een andere videokaart wel in deze pc?

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• Venraiden4K
Zal ik dit weekend even proberen, wat ook handig is om bij te voegen hier is dat de processor een E2180 (ofzo) is, en ik zelf een E6600 nog wel heb liggen (ergens in het BTX bordje).
En wat nog handiger is om bij te voegen, is dat hij ook niet in slaapstand en sluimer kan.

OS is XP Proffesional Black Edition (pirated edition)

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:34
Of ik lees het verkeerd of: je geeft aan dat je XP heb geinstalleerd, je kunt dus wel een OS installeren met de videokaart? Dus je hebt wel beeld..?

• Venraiden4K
Precies ja.

Maar dat is dus het vreemde:
Ik heb wel beeld, maar het is een heel erg laggend beeld en als ik Vtune opstart geeft hij aan dat ik de drivers en het programma moet updaten, maar dat heb ik al gedaan. Nvidia geeft aan dat er geen nvidia GPU op een beeldscherm is aangesloten en MSI afterburner geeft aan dat er geen compatible hardware is. In Dead Island geeft hij ook een vage hardware error aan, maar die heb ik al verwijdert.

Vandaar dat ik niet zeg: Ik heb geen beeld, maar: Hij wordt niet herkend?

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-07 15:54
Ik neem aan dat je dus al de drivers hebt geïnstalleerd van de Nvidia site, maar dat deze de kaart niet herkend.

- Weet je zeker dat je een Nvidia kaart hebt?
- Heb je de drivers voor de juist Nvidia kaart gedownload(van de 400 series dus)
- Zit je VGA/DVI kabel niet per ongeluk in de onboard kaart(hoewel hij dan zeker geen beeld mag geven)

Wat zie je staan in apparaatbeheer bij videoadapters nu?

http://specs.tweak.to/16567

• Venraiden4K
- Ja, want het staat op de doos 8)7 en ik heb hem zelf gehaald, het is niet dat ik een leek ben ofzo.
- Ik heb ze eerst geinstalleerd van het meegeleverde cd'tje en daarna via SlimDriverUpdater de meest recente voor mijn videokaart gedownload (in SDU word hij trouwens wel herkend als een Nvidia GT440)
- Dit mobo heeft geen onboard.
- Bij apparaatbeheer staat hij wel als Nvidia GT440, maar met een geel driehoekje met uitroepteken erbij en error code 43.

• julian19haas
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-06 11:23
probeer de drivers nog eens te her installeren of de nieuwste drivers van de site van de fabrikant te downloaden.

[ Voor 57% gewijzigd door julian19haas op 27-09-2012 16:41 ]

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Welke versie van de BIOS heb je? Hier is iemand met een vergelijkbaar probleem die het heeft opgelost door een nieuwe versie van de BIOS te flashen en wat instellingen in de nieuwe BIOS te veranderen:
http://forums.techguy.org...y-geforce-gtx-550-ti.html

Anoniem: 188596

Weet je zeker dat de settings in de bios goed staan aangezien dit moederbord zowel een AGP als een PCIe
slot voor videokaarten heeft.

• Venraiden4K
Ik heb de meest recente BIOS geflashed, en in de bios alle 3 geprobeerd: PCI & AGP & PCI EXPRESS GFX CARD. Allemaal met hetzelfde effect.
Ik denk dan dat het eerder aan het moederbord ligt.

• Venraiden4K
Hier mag een slotje op! :D

Cens _/-\o_ , je word hartelijk bedankt voor je linkje, in de bios heb ik Downstream pipeline en VC1 request queu op disabled ipv Auto gezet, en nu werkt mijn oude trouwe GT440 weer zoals ik hem hebben wil.

Nu nog even Win7 erop en bf3 weer doen :*)

• Cens
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-06 15:09
Graag gedaan :)
Pagina: 1