Accucapaciteit te snel omlaag?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Ik heb nu 3 jaar een macbook pro (2009 model, 2,26GHz unibody). Werkt helemaal prima, althans dat dacht ik.

Recentelijk viel het me op dat de macbook soms uit het niets ineens uitviel. Ook kwam het voor dat hij eerst aangaf dat de accu bijvoorbeeld voor 72% vol was en ineens naar 3% schoot en begon te zeuren over lage accuspanning.

Sinds de 3 jaar dat ik de macbook heb is hij 474 keer opgeladen (als ik Istat moet geloven). De accu heeft nog maar een health van 26%. Dit lijkt me wel erg laag voor 474 cycles. Ik vraag me dan ook af of dit normaal is? Ik gebruik de laptop heel veel, maar dacht dat er zoiets als 1000 cycles was voordat de accu er mee zou stoppen? Als het op deze voet doorgaat, haal ik de 1000 cycles never nooit... ;)

Ik heb wat rondgezocht, maar heb mijn probleem niet elders kunnen vinden. Ook vraag ik me af of ik hier bij Apple mee aan kan komen als het niet normaal blijkt te zijn? Erg jammer dit, want ik gebruik de laptop verder naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:20
Schijnt dat (Mountain) Lion redelijk snel van de leg is bij wat oudere MacBooks m.b.t. de batterij. En dat hij daardoor aangeeft dat de batterij snel op. Ik had hetzelfde met mijn MacBook alu unibody van eind 2008. Degene die hem kwam kopen kwam met dit verhaal. Ik had hem terug gezet naar Leopard en daar werd de accu als nieuw aangegeven. Een oplossing heb ik er niet voor.

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Nu online
Die 1000 ga je sowieso niet halen.Ook door ouderdom,letterlijk leeeftijd van de accu en ook warmte van je laptop zelf,kan de accu stuk gaan.

Bij veel gebruik,en dat je accu toch wel en 3 jaar,dan vind ik dat die accu het nog aardig uit heeft gehouden.
enigste remedie is naar mijn mening, een nieuwe accu in je mac te zetten.

Als de accu ineens van 75 naar 3 schiet is ie gewoon stuk en dient vervangen te worden.

[ Voor 18% gewijzigd door freaky35 op 24-09-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacreBleu
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 16:54
Ik had hetzelfde probleem met mijn MacBook Pro Alu, uit 2008. De accu was héél wispelturig. Nu is dat ding eind vorig jaar met koffie in aanmerking gekomen en was hij al sowieso stuk, maar de accu had het al begeven.

In mijn geval gaf OS X dit ook aan. Mijn batterij had een servicebeurt nodig volgens het systeem. Wat de gezondheid van de batterij is heb ik niet op gelet ook het aantal cycles weet ik niet. Ik heb dat ding twee jaar lang wel héél erg vaak gebruikt. Was mijn beste maatje.

NZXT H9 Flow White | MSI MAG X670E TOMAHAWK WIFI | AMD 7800X3D | Lian Li Galahad II Trinity 360 | 64GB 6000CL30 | Nvidia RTX 4080 | Samsung Odyssey G8 OLED | Corsair RM850x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Uiteindelijk lijkt het toch aan Mountain Lion te liggen. Nu ik een paar dagen de health goed in de gaten houd lijkt hij gewoon stabiel op 85% te staan, wat vrij normaal is na 3 jaar gebruik. :) Blijft toch raar dat dit probleem zich ineens voordoet met Mountain Lion...