Coppermine 667MHz en BX bord

Pagina: 1
Acties:

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 31-08 22:24
Ik heb een Coppermine 667MHz op een MSI 6163BX PRO moederbordje,,

m'n geheugen is 7,5 Ns dus kan (1000 / 7,5) 133,33 Mhz aan..

alleen krijg ik het systeem niet hoger als 620 Mhz (124 * 5).

Weet iemand waar het aan kan liggen?? AGP misschien?

ik heb een voodoo 3000 agp....

Please help...!!

Verwijderd

AGP is eigenlijk het enige wat het niet zou trekken.
Heb je al geprobeerd om je voltage van de CPU op te hogen??.
Anders moet je eens proberen een PCI kaart erin te doen en dan te testen. Mocht het nu wel werken, dan ligt het aan de AGP.
Als het niet aan de videokaart ligt en het voltage ophogen heeft ook geen zin, dan heb ik er een hard hoofd in dat het gaat lukken.

edit:
Je moet uiteraard wel je temperatuur in de gaten houden.

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Grote kans dat het je AGP poort is. Bij 133Mhz draait die op 89Mhz (2/3) ! Voor veel AGP-kaartjes is dit net iets te veel.
Het kan ook te maken hebben met je PCI-bus divider. Heb je deze op 1/4 gezet met 133Mhz, of staat ie nog op 1/3.

Voor die P3 667 is dat BX-plankje eigenlijk niet geschikt. Mischien kan je die Voodoo3-AGP inruilen voor een Voodoo3-PCI, daar zit toch geen verschil in.

PSN-id: Chrasher

• Chrasher
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-03 00:31

Chrasher

Tevree met z'n PS5

Trouwens .....
Wat voor geheugen zit er op dat bord ?
Als het PC100 is dan kan dit ook weleens het probleem zijn.

PSN-id: Chrasher

• procyon
ok,, maar het voltage verhogen terwijl ie minder snel loopt dan zijn standaard..??
lijkt me niet maar probeer wel wat...

heeft er iemand ervaring met hoe hoog de AGP snelheid mag zijn,, wil de voodoo 3000 nog een beetje lopen..??

• procyon
je hebt gelijk Chrasher,, het bx moederbord is niet echt geschikt voor de 667..
Mijn PCI-bus loopt keurig op 33MHz maar mijn agp (1/3) op 89MHz.. jammer dat die kaart het niet trekt..

Mijn geheugen is een dimmetje 128 100Mhz sandra zegt dat het 133MHz is dus ik weet het niet zeker.. ik weet wel zeker dat het 7,5 NS geheugen is en dus 133 MHz aan moet kunnen..

het lijkt me inderdaad het beste om een pci-kaartje te regelen.

Thanxx

Verwijderd

ok,, maar het voltage verhogen terwijl ie minder snel loopt dan zijn standaard..??
lijkt me niet maar probeer wel wat...
[shame-mode] Sorry had niet goed gelezen. Maar probeer eens een PCI videokaart. En dan inderdaad de PCI divider op 1/4 zetten. Er loopt niks overgeclocked namelijk. Behalve de BX chipset. Kijk ook of de chipset niet te heet wordt. [/shame-mode]

• procyon
Mijn processor = 28 graden
Bx chipset = 32 graden
Kast = 33 graden

moet ik er wel bij zeggen dat die bx chip gelijkt ook door m'n cpu koeler wordt gekoeld global win koelertje..

maar is dat teveel? ik zou het niet weten..
het lijkt me best wel normaal toch?

Verwijderd

Dat zijn temperaturen waar je mee thuis mag komen. Dan lijkt mij toch echt je AGP kaart het probleem. Wat gaat er eigenlijk precies mis. Doet de hele PC het niet, Start windows niet op, crashen de spellen??

• procyon
Start niet op,, geen beeld,, geheugen wordt wel geteld.. harddisk spint op maar verder niets..

ooh ja,, en een dikke vette piep van 3 sec

Verwijderd

99% zeker. Dat is de videokaart.

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb een Abit Bx6 Rev 2.0 met een PIII 667 mhz erin met een slotconverter, 256 mb PC133 RAM. (3 chips, 1x128 2x64)

Voodoo III 3000 zat erin, nu zit er een TNT2 in.

Alleen dat ding loopt alleen stabiel op de volgende voorwaarden.
-1- Geheugen moet als volgt erin:

------------- <--- 128 mb
------------- <--- MOET LEEG ZIJN!
------------- <--- 64
------------- <--- 64

OF

------------- <--- 64
------------- <--- MOET LEEG ZIJN!
------------- <--- 64

------------- <--- 64
------------- <--- 64
------------- <--- leeg
(Dit werkt DUS NIET)

-2- Bovendien MOET precharche mode UIT staan en ras to cas delay ook uitstaan en nog een geheugenoptie (niet CAS latency, die staat op auto) ook uitstaan.

Zodra ik 1 van bovenstaande verander loopt Q3 vast en geeft windows een protecion error bij opstarten.....

Het geheugen veranderen...? --> doet ie het ook niet meer, ook al zet ik geheugenopties in bios uit...

Overigens doet alles het op 128 mhz bus wel en kan ik rustig geheugenchips veranderen

De TNT2 had ik ooit bijna stabiel op 143 mhz bus, dus die agp kaart doet het wel...

Iemand een idee??? . Geheugen is allemaal 133 mhz, dus daar kan het toch niet aan liggen??? Is het het mobo dat het niet aankan?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Meestal inderdaad de AGP, vooral de Voodoo.

Bij mij loopt de 550Viper op 2/3 van 150MHz=100MHz en de hele MSI6163Pro met 2 Hyundai's PC133 loopt op 825MHz.

Maar ik zeg er wel bij dat ik geen moeilijke spellen speel, en mijn brander zit in mijn tweede systeem met AMD K6-3-450.
Dat scheel natuurlijk wel.

• procyon
Kheb nu inderdaad een voodoo3 3000 pci geregeld en een busspeed van 150MHz is nu te halen.. in spellen loopt ie dan niet echt stabiel (lees: NIET stabiel) maar de rest is echt super snel..!!

thanx..!! :) :)

Verwijderd

Dat is netjes gedaan... ;) dus toch AGP!

Verwijderd

Waarom heb je geen 100 mhz coppermine genomen, nu begin je gelijk al met het overklokken van je bord om alleen al de standaard 667 mhz voor je CPU te halen, met de 650E zou je op een lagere fsp bv op 133*6,5 een veel beter resultaat halen, (hogere multiplier).
Nou draai je op 750 en der zit meer in denk ik (866?)
Pagina: 1