Pricewatch op frontpage is reclame?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-09 19:36
Hoi,

ik zie net dat de eerste 4 producten op de frontpage enkel uit apple producten bestaat.
klik je vervolgens op de link naar de top100 dan krijg je een totaal andere lijst te zien.

Kun je dus ala google de eerste plaatsen op de frontpage kopen bij tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Heb je al eens op F5 gedrukt? Voor zover ik kan zien worden er vier willekeurige producten uit de top100 getoond.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ik snap niet helemaal welke lijst je bedoelt, kan je het misschien verduidelijken met een screenshot? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Volgens mij bedoelt matty___ dit lijstje:

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/1253mlg.png

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:18
T staat er bij he, populaire producten op dat moment. Met release van Iphone 5 dus logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
8088 schreef op maandag 24 september 2012 @ 18:17:
Volgens mij bedoelt matty___ dit lijstje:

[afbeelding]
precies dit lijstje. thx voor de shot.

Waar het mij om ging was dat ik vervolgens 4 apple producten te zien krijg maar dit totaal niet terug komt op de top100 lijst.

dus ik vroeg me af waar dat lijstje (op de frontpage) gebaseerd is en of je plaatsen kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:50

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Ah ok. Ja dat zijn inderdaad letterlijk de populairste producten op basis van het aantal views. Als het gesponserde koppelingen zouden zijn, zou het erbij staan, dat is in dit geval dus niet zo. Nu kan het zijn dat de 4 frontpagekoppelingen en de daadwerkelijke top 100 lijst niet tegelijkertijd refreshed worden, waardoor je soms zal zien dat de 4 frontpagekoppelingen anders zijn dan de top 4 uit de grotere lijst. Ik weet dat de frontpage over het algemeen meer voorrang krijg op het refreshen van content, dan de grotere lijsten die erachter staan, wat meer serverkracht kost etc. Maar dat weet ik niet zeker, ik weet niet hoe het allemaal technisch in elkaar zit.

In Tweakers 7 komt dit niet meer terug, dus dan is het 'probleem' ook weg. Het wordt dus automatisch opgebouwd en het kan voorkomen dat het soms niet helemaal overeenkomt met elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
Duidelijk thx.

dus de random 4 uit de top100 zal straks weg zijn? beetje jammer eigenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

matty___ schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:38:
ik zie net dat de eerste 4 producten op de frontpage enkel uit apple producten bestaat.
Dat kan gebeuren... Ik heb er ook wel eens 4 Samsungproducten in gezien. Dat zijn nou eenmaal hele populaire producten.

Dat groepje van 4 bestaat niet zomaar uit willekeurige uit de top100, de bovenste hebben (veel) meer kans om te verschijnen dan de onderste. Bovendien wordt niet op ieder product evenveel geklikt naar winkels toe, en omdat we er toch ons brood mee verdienen krijgen producten waar relatief veel op geklikt wordt daardoor ook wat meer kans gegeven om te verschijnen.
Al met al doen Apple-producten het blijkbaar best goed in die combinatie. We doen geen moeite om producten van dezelfde fabrikant of uit dezelfde categorie te weren, dus er is dan een kans dat je er 4 van 1 merk of uit 1 categorie ziet.

Maar kortgezegd antwoord op je vraag: is het reclame? Als je bedoeld: "Is het reclame van/voor Apple?" dan is het antwoord 'nee'.
Als je bedoeld: "Is het reclame voor de populairste producten ongeacht het merk of type, die Tweakers.net ook relatief veel opleveren?" Dan is zou je als antwoord eventueel "ja" kunnen lezen... Maar ik neem aan dat je het eerste bedoelde. Het screenshotje van 8088 bewijst wel het tegendeel op je vraag ;)

Maar zoals collega Glaanie al aangeeft, het blokje krijgt een andere invulling met "Tweakers 7" waardoor dit specifieke probleem verdwijnt.
Pagina: 1