Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:50

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
normaal weet ik wel hoe ik een bios moet resetten, maar dit keer kom ik er niet uit.

ik gebruik het moederbord als server en heb de usb poorten uitgeschakeld.maar t probleem is dat ik dan ook niet meer in het bios kan komen om het uit te zetten.booten doet ie verder prima.

ik in de handleiding gekeken: ik moet blijkbaar 2 pinnetjes kortsluiten om het bios te resetten (kan ook met jumper)dus netjes afgesloten, stroom er nog wel op, en dan voor 5 seconden kortsluiten. en dan weer los. vervolgens mobo aan gezet krijg ik een schermpje met "moederbord informatie ,dram groote is [staat niets]" waarin staat welke apparaten op de sata poorten zijn aangesloten. heel karig. het toetsenbord doet het nog steeds niet. dus weer met de aanknop uitgezet. en weer aan na de post boot ie in windows maar toetsenbord werkt nog steeds niet.

ook geprobeerd de stroom eraf te halen + de batterij eruit, geen resultaat
als hij na een reset opstart, gaan de fans eventjes draaien, en met een kleine tussenpauze daarna weer normaal draaien. maar toetsenbord wil nog steeds niet werken 8)7

het toetsenbord zelf is prima, maar de power is van de usb poort af

ik heb geen ps2 toetsenbord helaas, want die poort zou nog wel moeten werken
heb ook gezocht naar usb->ps2 adapters, hier thuis ook niet gevonden

dus hoe krijg ik het bios gereset zodat ik wel weer mn toetsenbord kan gebruiken?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakker
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07 19:11

Hakker

a.k.a The Dude

waarom zowieso je USB uitschakelen als je geen PS2 invoer heb? het is bij voorbaat al niet slim en de besparing is minimaal en dat is het nog ruim genomen.

Anyways heb je wel op de jbat1 een jumper gegooid en bij toeval niet iets anders?

Anders zou je kunnen kijken of je het via Click Bios 2 weer aan kan zetten.

Artificial Intelligence is no match for natural stupidity | Mijn DVD's | Mijn Games | D2X account: Hakker9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
Hakker schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:49:
waarom zowieso je USB uitschakelen als je geen PS2 invoer heb? het is bij voorbaat al niet slim en de besparing is minimaal en dat is het nog ruim genomen.

Anyways heb je wel op de jbat1 een jumper gegooid en bij toeval niet iets anders?

Anders zou je kunnen kijken of je het via Click Bios 2 weer aan kan zetten.
tja dat het niet slim is geweest geef ik toe, maar hiermee maak ik de instellingen niet ongedaan
en ik heb wel een clickbios, maar moet nog wel eerst op F2/DEL drukken vòòr de post om bij de instellingen te kunnen komen. ik heb op JBAT even een juper gegooid maar heb die voor het drukken op de aanknop ook weer verwijderd. de handleiding is vaag over hoe en wanneer je daar een jumper op moet zetten

is het flashen van mn bios soms de enige oplossing?

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
niemand een idee?

ora et labora

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-07 09:02

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ja, koop een PS/2 keyboard / usb-ps/2 converter.

Ik heb hetzelfde gedaan per ongeluk bij een MSI Z77 bord en een BIOS reset reset NIET de USB settings schijnbaar want daar werkte het ook niet.

Ik ben geëindigd met een PS/2 toetsenbordje van Eminent voor €8..

[ Voor 4% gewijzigd door Imprezzion op 26-09-2012 11:20 ]

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

• mrc4nl

mrc4nl

Procrastinatie expert

Topicstarter
heb vandaag een ps2 adapter gekocht en geprobeerd met mn toetsenbord. geen succes.

toen bedacht ik me dat msi het over een clickbios beschikte, waarvan de gui hetzelfde is als in het het bios.Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CURJOFN4EQFw48Vi7oUQ6hLY/thumb.jpg
ik kan namelijk nog wel remote in windows inloggen :) ik denk dat ik hiermee verder kan komen

[ Voor 6% gewijzigd door mrc4nl op 27-09-2012 22:59 ]

ora et labora

Pagina: 1