• Royvano97
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 25-05-2021
Ik heb net een oude, werkende pc van mijn vader uit elkaar gehaald.
Deze heb ik nu uit de kast gehaald en op een moederbord doos gezet om er een beetje mee te klooien. ( dus pc kast niet erom heen en het moederbord ligt bloot.)
En nu start die niet meer op behalve als ik het ram geheugen eruit haal en dan de stekker in de voeding duw, start
Die wel op. Eerst krijg ik dan zoon bleep code omdat er geen ram inzit en alle ventilatoren draaien, ook hoor ik mijn hdd draaien.
Als ik het ram geheugen er in heb, en dan de stekker in de voeding duw, gebeurt er niks, alleen wordt 1 lampje geel. Ik ben erachter gekomen dat dat betekent dat hij niet goed aan gesloten is, maar alles zit zover k zie goed..

Het is een dell 620gx,
pentium 4 cpu,
een voeding met output 160W
en is aangesloten op een sony hd tv dmv vga..

Hij werkte voordat ik hem uit de kast haalde

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10:03

Rannasha

Does not compute.

Het lijkt erop dat er een probleem is met de RAM module of het RAM slot. Probeer de module eens in een van de andere slots te plaatsen. Als dat niet werkt, zoek dan een andere RAM module (kan lastig zijn, gezien het oude hardware is) en test of die het wel doet.

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• Royvano97
Rannasha schreef op maandag 24 september 2012 @ 17:09:
Het lijkt erop dat er een probleem is met de RAM module of het RAM slot. Probeer de module eens in een van de andere slots te plaatsen. Als dat niet werkt, zoek dan een andere RAM module (kan lastig zijn, gezien het oude hardware is) en test of die het wel doet.
Dat heb ik al geprobeert, voeding ook vervange..

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

Even meedenken. Heb je de geheugenbank goed aangedrukt in de bank?
Die witte klipjes zoals je die ziet hieronder:

Afbeeldingslocatie: http://img.tomshardware.com/us/2004/11/11/intel/memorybank.jpg

• Royvano97
LnC schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 12:54:
Even meedenken. Heb je de geheugenbank goed aangedrukt in de bank?
Die witte klipjes zoals je die ziet hieronder:

[afbeelding]
Ja die zijn goed aan gedrukt, als ik ze erin duw hoor je een klik en zit die goed, zover ik weet.
Maar voor de duidelijk, ik krijg alleen een foutmelding als de ram eruit is en alles draait alleen zonder ram (alles draait van ventilatoren en als ik ram erin doe, gaat er allleen 1 lampje midden op mobo geel branden. Ik doe zometeen alles opnieuw aansluiten