Welk OS om thin client omgeving op normale PC te krijgen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07
Hallo,

Ik wil van een aantal Windows PC's een ThinClient maken die verbinding maken met een Citirx server.

Nu kan ik wel wat programma's vinden die op een Windows XP machine geinstalleerd kunnen worden, maar liever heb ik een bepaald OS welke ik kan installeren op een normale PC ipv Windows en daarmee vervolgens naar de Citrix server kan connecten.

Zelf heb ik thinstation gevonden, maar dat is niets iets dat ik zoek.

Verder is het ook niet nodig om een PXE server te maken o.i.d., zoals sommige pakketten gebruiken.

Gewoon een stand alone OS waarbij de gebruiker alleen het icoontje naar Citrix kan aanklikken, bestaat er uberhaupt zoiets?

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joseph
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:43
Windows Embedded.

Hiermee kun je je eigen op-maat omgeving bouwen. Windows Embedded 2012 heeft zelfs een installatie-programma dat lijkt op de installer van Windows 7, zodat je eerst kunt testen.

Daarna is het uiteraard beter om een eigen client-image te bouwen. Dit kan met de Image Builder. Houd er wel rekening mee dat het een complex gebeuren is.

Maar aangezien dit draadje in NOS staat, zou je ook een gemodificeerde Linux distro kunnen bouwen, of gewoon Linux From Scratch. (Al denk ik dat die laatste wat ver gezocht is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 13:40
Waarom is Thinstation niet wat je zoekt? Dat heb ikzelf toegepast om een tiental fat-clients om te bouwen naar thin-clients... Na het opstarten werd direct full-screen de RDP omgeving opgestart dus de gebruikers hadden het eigenlijk niet eens door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07
Bedankt voor je reply. Even vergeten te zeggen dat het het liefst gratis moet zijn.

Zal eens kijken wat Windows Embedded exact is, nog niet bekeken namelijk.
Icey schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:47:
Waarom is Thinstation niet wat je zoekt? Dat heb ikzelf toegepast om een tiental fat-clients om te bouwen naar thin-clients... Na het opstarten werd direct full-screen de RDP omgeving opgestart dus de gebruikers hadden het eigenlijk niet eens door.
Net geinstalleerd op een normale PC en het komt nogal omslachtig over eerlijk gezegd voor ik een simpel Citrix icoontje tevoorschijn krijg.

[ Voor 61% gewijzigd door GZ op 24-09-2012 16:49 ]

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:22
linux install, deze dichttimmeren met een startupscript welke een citrix workspace connectie maakt naar jullie citrix omgeving? Of denk ik nou te simpel ;)

Ff gezocht: http://forums.citrix.com/thread.jspa?threadID=30845

Nog wat aanvullende instellingen:
https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo
http://knoppix.net/forum/...rix-ICA-on-startup-SOLVED

[ Voor 44% gewijzigd door muppet99 op 24-09-2012 16:57 ]

Carpe Diem

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-02 16:04
Stop met rare dingen posten! Je hebt geen zelf-geknutselde oplossing nodig en ook vooral geen windows!

Pak gewoon het beschikbare http://thinstation.org (zoals hierboven), en je hebt een instant thin-client.
Ik heb er sowiso altijd een LiveCD of LiveUSB medium van bij me, kan ik overal direct naar m'n datacenter desktop. Als je Citrix wil doen, kan je zoals op de site zelf staat, gewoon pre-configureren voor Citrix only, zelfs met een lijstje presets voor de servers die je zou willen gebruiken.

De standaard thinstation is best breed, veel breder dan wat je nodig hebt, want het ding doet automatisch X11, NX, VNC, RDP, SSH, Telnet, en heeft volgens mij ook nog eens een browser. Heb je natuurlijk geen drol aan, gewoon configureren voor Citrix only en dan rebooten, en boem, instant citrix thin client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je het echt via Windows wilt doen (kan me zomaar voorstellen als je de XP licenties etc al hebt): Je kunt in windows je shell aanpassen van explorer.exe naar de cintrix executable. Met de juiste instellingen in je citrix client connect je dan automagisch naar je Citrix server. Werkt prima :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:50

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

GZ schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:47:
Bedankt voor je reply. Even vergeten te zeggen dat het het liefst gratis moet zijn.

Zal eens kijken wat Windows Embedded exact is, nog niet bekeken namelijk.

[...]

Net geinstalleerd op een normale PC en het komt nogal omslachtig over eerlijk gezegd voor ik een simpel Citrix icoontje tevoorschijn krijg.
Ik heb net een installatie van TinyCore gedaan in een VM, dat is een linux-distro van 12 megabyte (!) en van wat ik heb gezien zit daar wel een citrix client in (en sowieso kun je zoiets zelf ook fixen lijkt me). Kun je zelfs zonder harde schijf, het draait helemaal in ram :) (met een boot vanaf een usb stick of cd b.v.), in het laatste geval kan de gebruiker zelfs helemaal niks meer sleutelen, na een reboot reset hij weer naar het cd-image dat jij hebt gemaakt :).
Pagina: 1