Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[RAID] Hardware RAID1 ingebouwd in MOBO?

Pagina: 1
Acties:

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:09

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Ik wil in mijn server in RAID gaan draaien, echter ben ik vrij onbekend op dit gebied.
Mijn moederbord M4A78LT-M ondersteund RAID 0, 1 en 10.
Houdt dit ook meteen in dat er een RAID controller is ingebouwd? Of moet ik alsnog een RAID controller aanschaffen?
Als die is ingebouwd in het moederbord, hoe krijg je dan melding als een schijf corrupt is geworden en vervangen moet worden?

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• Rannasha
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19-04 13:44

Rannasha

aka "Species5618"

Moederborden die RAID ondersteunen hebben geen extra RAID controller nodig. Alle benodigde berekeningen worden door de chipset en de processor gedaan. Het instellen van de RAID array doe je in de BIOS en achteraf kun je vaak drivers/software van de moederbord-producent downloaden en installeren om de boel in de gaten te houden. Meldingen over een defecte schijf kunnen dan ook direct bij het opstarten getoond worden of door de Windows-drivers. Omdat er veel verschillende implementaties zijn, hangen de precieze details af van het moederbord/chipset.

Dutch StarCraft League || Vierkant voor Wiskunde || Olympus OM-D E-M1 MkII, 9-18, 12-40, 40-150, 70-300, 50

• VorCha
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 10-04 07:13
Let op dat, als je nu nog geen raid hebt geconfigureerd maar wel data op die disk(en) hebt staan, je bij het aanmaken van een raid array, de data op die schijf verliest

• J-P
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 15:09

J-P

Syntax erro....

Topicstarter
Bedankt voor jullie antwoorden, helemaal duidelijk nu!

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

OnePlus 7 Microsoft Xbox One S All-Digital Edition LG W7 Google Pixel 3 XL OnePlus 6T (6GB ram) FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True