[network] wat bepaald max snelheid

Pagina: 1
Acties:

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 24-11 07:39
rare situatie bij klant, log extern en en alle systemen lijken op 10mbit te draaien ipv 100mbit sinds al een week of 4. Nu kwamen er eindelijk klachten.

speedtouch adsl router
netgear switch
div xp machines
windows 2003 server

op alle windows apparaten geeft de LAN verbinding 10mbit aan.

Ik kan alleen extern inloggen (tot morgen) en kan de router + machines benaderen. Een Xp machine handmatig gezet op 100mbit krijgt toch maar 10mbit.

Waar moet ik dit zoeken? Bekabeling, Windows server, Switch of ADSL modem???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Kan van alles zijn :)

Lijkt me handig om eerst te beginnen met je switch of je poorten goed zijn ingesteld en van daaruit verder te gaan en er steeds een component aan toe te voegen.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• trekker22
BtM909 schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:22:
Kan van alles zijn :)

Lijkt me handig om eerst te beginnen met je switch of je poorten goed zijn ingesteld en van daaruit verder te gaan en er steeds een component aan toe te voegen.
morgenvroeg er toch maar naar toe. Meteen ADSL modem upgraden en even alles uit de Switch halen en dan een voor een de machines aan...

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-11 19:07
De netwerkverbinding die aangegeven wordt in windows wordt bepaald door de netwerkkaart in de windows machine en de switch waarmee deze verbonden is. Waarschijnlijk is het de switch die problemen geeft.

Wowhead profiel

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Aangezien het om een netwerkprobleem gaat, verplaats ik het topic even naar het juiste forum. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:06

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, met zo weinig informatie kunnen we eigenlijk niets.
Begin inderdaad eens met de switch te bekijken c.q even van het stroom te halen.

Tijd voor een nieuwe sig..

• trekker22
morgen ga ik de switch even testen.

Maar kan het theoretisch dat als 1 Win XP client op 10mbit handmatig is ingesteld, dat de rest van het netwerk zich dan ook omlaag aanpast naar 10mbit? (Deze staan dan dus op Auto maar worden 10mbit)..

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:10
Over het algemeen kan een switch verschillende poorten auto negotiaten naar de hoogste snelheid. Maar misschien is dit niet bij elke switch zo.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

• trekker22
fonsoy schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:00:
Over het algemeen kan een switch verschillende poorten auto negotiaten naar de hoogste snelheid. Maar misschien is dit niet bij elke switch zo.
2 gbit switches neer gezet en netwerk draait weer heerlijk soepel; oude switch niet meer getest;
Pagina: 1