Toon posts:

Print server voor HP Laserjet P3005d

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
HP Laserjet P3005d bezit een USB 2.0 poort en parallel

Huidige setup:
HP Laserjet P3005d die via parallel is aangesloten op oude pc met windows 2000.
Via deze PC wordt de printer gedeeld op het netwerk.

Gewenste setup:
De laserjet via usb aansluiten op een print-servertje (geen volledige pc dus) om stroom en plaats te besparen.
De printer wordt gebruikt door pakweg 14 mensen.
Liefst dan ook een print-server waarvoor geen software geinstalleerd moet worden en die door meerdere mensen tegelijk kan gebruikt worden.

Vraag:
kan iemand mij zo een print servertje aanraden? De HP Jet direct oplossingen zijn belachelijk duur dus ik zoek een alternatief.

Alle suggesties welkom!:)

Verwijderd

http://tweakers.net/pricewatch/cat/324/printer-servers.html al gezien?

De goedkoopste van TP-Link lijkt me te kunnen wat jij wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Jep die heb ik al bezien. Het probleem is dat ik niet goed snap of er op elke pc afzonderlijk software moet worden geinstalleerd of dat het kan zonder?
We hebben ooit een soort netwerk USB-hub gekocht waar je ook harde schijven enzo kon aanhangen maar daar moest je enorm bloated software voor installeren...

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Elke CUPS-achtige printserver zal voldoen. Zelfs een Apple AIrport Express zou prima werken! Er zijn echt zat opties hoor...

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
trek gewoon een jetdirect van marktplaats af (170X oid). Ben je voor <25 eur klaar, en heb je een stabiele oplossing.

3rd party printservers, zeker usb, willen nog wel eens dwarsliggen.

Alternatief is om een printer te kopen met netwerkaansluiting, t is een kwestie van tijd voordat ie stuk gaat. De 3005 is de Nvidia-8400 onder de printers.....