Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-07 19:18
Dag allen,

Beetje een dom probleem, maar ik kom er zelf even niet meer uit. Bij mij op kantoor hebben een drietal gebruikers (van 90) een probleem met een netwerkshare. Ze draaien allemaal Windows XP Pro SP3.

Het is een share die met een group policy naar de gebruikers wordt gestuurd en wijst naar \\servernaam\users$\username. Alle gebruikers hebben dus een 'home-schijf' die als netwerkshare gekoppeld wordt bij het inloggen.

Dit werkt perfect, maar sinds een aantal dagen heb ik bij een drietal gebruikers het probleem dat de share hardnekkig naar de bovenliggende map blijft verwijzen (\\servernaam\users$) en dus niet naar hun persoonlijke share. Ik heb al een profielreset geprobeerd en zelfs een nieuw image. Als je gpresult opvraagt blijkt de policy gewoon toegepast.
Het is dus één policy die bij 87 gebruikers goed gaat en bij 3 niet.

Waar-o-waar kan ik zoeken naar een antwoord op dit probleem? Ik hoop dat iemand het probleem herkent en een oplossing voor me heeft.

Alvast bedankt,

Bram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Is dat niet toevallig een rechtenkwestie op NTFS niveau op de users$ share?

Om dit trucje te kunnen doen heb je namelijk het "traverse folder right" nodig. Controleer de rechten dus even. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En kijk ook gelijk even of de map überhaupt bestaat. Er is niets ergers dan alle systemen herinstalleren als het probleem op de server is door een missende map.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramSd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-07 19:18
Dank voor de reacties. De oplossing bleek toch in een andere hoek te liggen

Ik dacht zelf ook aan rechten omdat het op gebruikersniveau verkeerd ging. Uiteindelijk zat het toch in de Policy zelf, waarbij er een optie aangevinkt moest worden om af te dwingen dat de Policy wacht op het netwerk voordat hij toegepast werd. Dit bleek het probleem op te lossen.

Topic kan dicht wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Topic blijven in principe altijd open, tenzij deze niet voldoen aan het beleid. Een afgerond of opgelost topic "zakt" van vanzelf wel weg...

Thx voor het terugkoppelen van de oorzaak van het probleem! :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B