Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Thumbnails brede images nemen onnodig veel ruimte in

Pagina: 1
Acties:

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-11 14:13

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Heb hier een tumbnail van een 3 schermen screendump, wat je dan krijgt is een hele brede maar lage foto, zou het niet mogelijk zijn om de hoogste of breedte van de tumbnails aan te passen aan de gebruikte afbeelding formaat, ipv van een standaard formaat te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ugu8OcYsxZZAtg6TgKCHyIWd/medium.jpg
Zo als je kan zien is er echt veel verspilling van de hoogte, en het komt de opmaak ook niet ten goede.

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

De thumbnails zijn bedoeld om samen met andere thumbnails getoond te worden... Het is daarbij expliciet de bedoeling dat e.e.a. er ongeacht de afmetingen van de originelen netjes uit blijft zien. En ja, dat heeft nadelen bij ongelukkige verhoudingen zoals die hierboven.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ACM schreef op maandag 24 september 2012 @ 20:53:
En ja, dat heeft nadelen bij ongelukkige verhoudingen zoals die hierboven.
Weet niet of het veel werk is, maar is het dan niet mogelijk om van de grote en kleine thumbnails twee types te maken, een in de huidige form en een andere met de originele proporties.

Want hen net even mijn fotoalbum door gekeken, en bijna 10% van mijn plaatjes heeft meer of minder dit probleem, het is niet een rampzalig probleem, maar netjes is het ook niet.

• Misha
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-11 12:58
Wat ACM zegt. Ook met een extra zal het er niet hetzelfde uit gaan zien. Dat het er niet netjes uitziet ben ik met je eens, maar ik vind het netter dan thumbs die naast elkaar staan maar allemaal een apart formaat hebben

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Misha schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 16:04:
Wat ACM zegt. Ook met een extra zal het er niet hetzelfde uit gaan zien. Dat het er niet netjes uitziet ben ik met je eens, maar ik vind het netter dan thumbs die naast elkaar staan maar allemaal een apart formaat hebben
Nee wat ik bedoel is niet om de huidige thumbnails te vervangen, maar om daar naast ook thumbs te genereren die correct zijn qua dimensies van het origineel.

Zo als in mijn voorbeeld naast een thumb van de standaard 234x176 ook een van 234x50 genereren.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

En waar zouden we die dan moeten tonen? Toch op plekken waar we nu de huidige thumb gebruiken? En dan komt toch Misha's en mijn verhaal weer helemaal terug?

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ACM schreef op woensdag 26 september 2012 @ 22:45:
En waar zouden we die dan moeten tonen? Toch op plekken waar we nu de huidige thumb gebruiken? En dan komt toch Misha's en mijn verhaal weer helemaal terug?
Wat ziet er netter uit?

Dit?
jada jada jada een heel verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Ugu8OcYsxZZAtg6TgKCHyIWd/medium.jpg
jada jada jada, en het vervolg van het hele verhaal.

Of dit?
jada jada jada een heel verhaal.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yZanJwOg9GF69ZLaJ56ryLCp/full.jpg
jada jada jada, en het vervolg van het hele verhaal.

Het is puur een vraag van hoe thumbnails ge genereert worden.

En in de meesten gevallen word er maar een plaatje weer gegeven, en niet een hele reeks, wat uiteraard ook voor komt, maar dan heb je daar de huidige "thumbs'' voor

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:13

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Thumbnails genereer je door een afbeelding te gaan resizen zodat deze binnen een 'bounding box' passen. Die box wil je over het algemeen gelijk houden om redenen die eerder door ACM genoemd zijn. Wat je nu voorstelt zou een "fitting" thumbnail zijn, en een "normale" thumbnail. Die "fitting" is leuk wanneer iemand maar 1 plaatje post, maar zodra er meerdere langs elkaar staan wordt je lichtelijk scheel van het geheel.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
MueR schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 10:34:
Die box wil je over het algemeen gelijk houden om redenen die eerder door ACM genoemd zijn.
Ooo daar ben ik het ook in zijn geheel mee eens
Die "fitting" is leuk wanneer iemand maar 1 plaatje post
ben geen forum junky, maar is het niet zo dat een groot of zelfs grootste deel van de gebruikte thumbs van enkele plaatjes zijn?

En als er meerdere zijn kan men altijd gebruikmaken van de klassieke thumbs.

Pagina: 1