[ST] Verkoop je gebruikte game via Bol.com & verdien 5 euro.

Pagina: 1
Acties:
  • 5.030 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweaker,

Wil je als eerste de nieuwste games kopen? Voor iedere gebruikte game die je verkoopt via bol.com, verdien je 5 euro extra!

Puilen je kasten uit van de oude games of ben je ze na 6 uur al zat? Laat dat geld niet op de plank liggen maar verdien aan je oude games. Bol.com kan een rol spelen in het verkoopsucces van jouw games.

Dagelijks bezoeken steeds meer mensen de site van bol.com omdat ze op zoek zijn naar een tweedehands game. Bol.com geeft je onder andere tips over welke games veel verkocht worden en waar momenteel weinig tweedehands aanbod voor is. Dat betekent een grotere kans op verkoopsucces.

Heb jij al ervaring met het tweedehands verkopen of kopen via Bol.com? Wat zijn jouw ervaringen? We horen het graag!

Naast een grotere verkoopkans, krijg je in de actieperiode van 17 september t/m 31 oktober per verkochte game een waardebon van 5 euro cadeau. Deze kun je dan, naast het geld dat je verdiend hebt, besteden om de nieuwste games van te kopen.

Is je verkoop zo’n succes dat je in de actieperiode de meeste games verkoopt? Dan maak je ook nog eens kans op 400 euro aan waardebonnen! Om bijvoorbeeld de nieuwste console te kopen.

Ga voor meer informatie over deze actie naar : De actiepagina

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2012 11:59 ]

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 08:11

C0nscious

Mysteryman.

Een aardig staaltje klantenbinding, al vind ik persoonlijk dat de marges die overblijven voor tweehands verkopers te laag liggen. Hoop dat jullie je staande kunnen houden wanneer Amazon.nl verschijnt binnen enkele maanden. Zij staan overigens ook bekend als een betrouwbaar platform voor tweehands verkopen.

Bron: http://www.nu.nl/boek/290...in-oktober-nederland.html

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 09:40
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:03:
Heb jij al ervaring met het tweedehands verkopen of kopen via Bol.com? Wat zijn jouw ervaringen? We horen het graag!
Wellicht dat het nu al veranderd is, maar dit is een verhaal van toen:

Jaren terug (4 jaar ong.) tweedehandse schoolboeken geadverteerd via Bol.com, zelf prijs bepaald en uiteindelijk ook verkocht. Dat de verkoper een provisie moet betalen vond ik nog wel kunnen, maar dat je als verkoper zijnde ook de verzendkosten voor je rekening moet nemen verbaasde mij wel en als het pakket verzonden moest worden kreeg je een zogenaamde toeslag van ik gok zo'n 3 euro om de verzendkosten enigszins te dekken. Dit is natuurlijk grote onzin, aangezien je dan weer zo'n 3 euro "verliest". Is dit nog steeds zo of is het inmiddels al wat verbeterd?

Buiten dat, eens met bovenstaande reactie dat er van de verkoopprijs netto voor de verkoper niet heel veel overblijft.

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 18-09 21:44

jeka

Support your local club.

Bol.com is volgens mij nooit het goedkoopste met nieuwe games dus dan helpt 5 euro ook niet. Aangezien je dan nog steeds duurder uit bent.

FCG

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-09 23:01
Is die cadeaukaart van 5 euro alleen voor games of voor alles op Bol.com? Want zoals hierboven al wordt gezegd is Bol.com vaak niet de goedkoopste, maar als het voor andere producten ook geldt, dan is het wel interessant.

The devil is in the details.

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
Ik begrijp überhaupt niet dat mensen bij bol.com kopen...ze zijn ontzettend duur (vaak zelfs duurder dan een fysieke winkel) en daarnaast faken ze enorme kortingspercentages. Het succes vind ik dan ook onverklaarbaar en zal naar mijn mening ook nooit kunnen blijven voortduren. Een internetwinkel moet het toch vooral van scherpe prijzen hebben IMHO.

Laat maar..

• Baatje
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02-2024
jeka schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:06:
Bol.com is volgens mij nooit het goedkoopste met nieuwe games dus dan helpt 5 euro ook niet. Aangezien je dan nog steeds duurder uit bent.
_/-\o_ :*) Waarheid is hard he ;) Misschien kunnen ze van Bol een reactie geven.....

Fear leads to anger, anger leeds to hate, hate leeds to suffering....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-09 22:33

IceStorm

This place is GoT-like!!!

jeka schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:06:
Special Editions zijn bij Bol.com meestal goedkoop tot 'meest goedkoop'. Dan heb ik het wel over PC (de rest heb ik geen verstand van ;)). Zelf AC III Freedom Edition bij Bol in bestelling staan, krijg hem nergens goedkoper gevonden dan de € 80,- waarvoor hij daar te koop staat.
Nederlandstalige boeken hetzelfde verhaal, die zijn meestal ook gewoon het goedkoopste bij Bol.

Wat ik kwalijker vind, het gaat hier enkel om consolegames. Ja dat is logisch maar nee dat is niet wat er gesuggereerd wordt.
En daarbij, ik verkoop mij oude (PC) games liever hier op V&A, dan weet ik tenminste een beetje met wie ik te maken hebben en hoef ik niks af te dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

melk0r schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:36:
Ik begrijp überhaupt niet dat mensen bij bol.com kopen...ze zijn ontzettend duur (vaak zelfs duurder dan een fysieke winkel) en daarnaast faken ze enorme kortingspercentages. Het succes vind ik dan ook onverklaarbaar en zal naar mijn mening ook nooit kunnen blijven voortduren. Een internetwinkel moet het toch vooral van scherpe prijzen hebben IMHO.
Ik koop er wel vaak. Koop gemiddeld een spel of 30 per jaar, en vaak wil ik dat de game 100% de dag erna op de deurmat ligt. Dat is bij Bol.com altijd zo, en heb er honderden keren iets besteld. Eveneens is de klantenservice perfect. Snelle reacties, coulante regelingen en geen gezeur. Dat vind ik ook geld waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:09:
[...]

Ik koop er wel vaak. Koop gemiddeld een spel of 30 per jaar, en vaak wil ik dat de game 100% de dag erna op de deurmat ligt. Dat is bij Bol.com altijd zo, en heb er honderden keren iets besteld. Eveneens is de klantenservice perfect. Snelle reacties, coulante regelingen en geen gezeur. Dat vind ik ook geld waard.
Wat hij zegt, alleen is bij mij de frequentie niet zo hoog en koop ik pc spellen vaak op steam. Console games haal ik 9/10 keer bij Bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07:38

SuBBaSS

-has Ryzen

melk0r schreef op donderdag 27 september 2012 @ 13:36:
Ik begrijp überhaupt niet dat mensen bij bol.com kopen...
Nee maar toch wel ff toehappen op die fout geprijsde laptop van 92 euro.
The hypocrisy is strong in this one!

Wat ik niet begrijp is waarom Bol.com, nota bene met een bedrijfsaccount als dit hier niet op dit forum reageert. Dit is toch de uitgelezen mogelijkheid, aangezien hier blijkbaar een kern van mensen zit die dit soort fouten opspoort en uitbuit.
Hele dikke gemiste kans Bol!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21-09 16:02

painkill

Pain(k)(ill)

Ik heb het even geprobeerd, maar er worden onder de €10 50% kosten in rekening gebracht..
Onder de €5 is het zelfs bijna 100%..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
Heel leuk 5 euro per game... alleen haal je dan je kosten er nog steeds niet uit.. :+
Wat kost het mij om via bol.com een artikel te verkopen?
Het aanbieden van een 2ehands artikel op onze site is gratis. Wanneer u een artikel verkoopt, rekenen wij standaard € 0,99 per verkocht artikel +15% van de verkoopprijs van het artikel. Voor console games rekenen wij € 2,99 +15% van de verkoopprijs. De kosten voor verzending zijn voor rekening van u als verkoper.
Stel ik verkoop een game voor 20,- dan kost mij dat via bol 2,99 + 15% van 20 = 3,- totaal al: 5,99
(dan komen er nog kosten voor verzenden bij..)

Titel klopt in mijn ogen dus niet helemaal en vindt het zelfs 'misleidend'

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09 16:01
mr_zippey schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:08:
Heel leuk 5 euro per game... alleen haal je dan je kosten er nog steeds niet uit.. :+

[...]

Stel ik verkoop een game voor 20,- dan kost mij dat via bol 2,99 + 15% van 20 = 3,- totaal al: 5,99
(dan komen er nog kosten voor verzenden bij..)

Titel klopt in mijn ogen dus niet helemaal en vindt het zelfs 'misleidend'
Ja maar normaal had je die 5euro korting dus niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_zippey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:43
GrooV schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 11:28:
[...]

Ja maar normaal had je die 5euro korting dus niet
Daarom 'verdien' je het nog niet.. |:(
Verdienen doe je door winst te maken.. (tja, je hebt tijdens de actie periode wel minder kosten als je via bol verkoopt)

[ Voor 3% gewijzigd door mr_zippey op 01-10-2012 12:08 ]

W211 E200K - GSF 600 Bandit '95 - GSF 1200 Bandit '04 - TDM 850 '00 - Svartpilen 401 '22 - Te koop: Yamaha TDM 850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• melk0r
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 19:34
SuBBaSS schreef op zondag 30 september 2012 @ 19:04:
[...]

Nee maar toch wel ff toehappen op die fout geprijsde laptop van 92 euro.
The hypocrisy is strong in this one!

Wat ik niet begrijp is waarom Bol.com, nota bene met een bedrijfsaccount als dit hier niet op dit forum reageert. Dit is toch de uitgelezen mogelijkheid, aangezien hier blijkbaar een kern van mensen zit die dit soort fouten opspoort en uitbuit.
Hele dikke gemiste kans Bol!
Heeft niets met hypocrisie te maken..Dus als bol.com IN HET ALGEMEEN veel te duur is zou ik daarom niet meer mogen profiteren van een uitzonderlijke aanbieding waarvan helaas achteraf blijkt dat hij niet geleverd gaat worden? Bovendien blijkt de correcte prijs achteraf weer eens veel en veel te hoog wat mijn initiële bewering slechts onderbouwt. Rare redenering hou jij er op na.

Laat maar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mr_zippey schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 12:06:
[...]

Daarom 'verdien' je het nog niet.. |:(
Verdienen doe je door winst te maken.. (tja, je hebt tijdens de actie periode wel minder kosten als je via bol verkoopt)
Incorrect, verdienen doe je als je een beloning krijgt voor een dienst/product. Of deze verdiensten leiden tot winst heeft daar niets mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat jammer zeg dat men hier zo loopt te zeuren. Volgens mij draagt het ook helemaal niks bij aan het topic. Iedereen kan zelf een afweging maken of een bepaalde aanbieding interessant is of niet of dat een bepaalde verkoper leuke prijzen hanteert. Prijsverschillen kun je zelf makkelijk opzoeken/controleren en dat hoeft wat mij betreft niet nog eens door een stelletje zure tweakers dunnetjes over gedaan te worden.

Logisch dat Bol hier zelf niet op reageert, het zou deze onnodige discussie immers alleen maar aanwakkeren. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Nou heb een spel verkocht. 15 euro, ben je een derde kwijt aan bol. Erg veel als je het mij vraag. Koper betaald ook nog 1,95 servicekosten. Ze verdienen dus bijna net zoveel als de verkoper. Maar goed business model moet ergens op staan.

Wat ik wel apart vindt in het proces:
Je krijgt 3 dagen de tijd om na een order te bevestigen... erg lang voor een koper om te moeten afwachten of een deal door gaat.

Accepteer je dan krijg je een melding dat je binnen 24 uur MOET verzenden. Nou meneer bol.com u gaat niet bepalen of ik vandaag of morgen naar het postkantoor toe ga, dit doe ik wanneer mij dat uitkomt 8)7

Als je eerst kopers maximaal 3 dagen laat wachten op een bevestiging en dan eisen om binnen 24 uur te verzenden komt dat nogal raar over.

Mijn advies draai deze twee regels om, bevestigen kan iedereen op elk moment tegenwoordig wel doen. Het daadwerkelijk verzenden moet je tijd voor maken, product bij je hebben etc. Dit kan dus best iets langer duren als een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:26

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

thefox154 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:30:
Accepteer je dan krijg je een melding dat je binnen 24 uur MOET verzenden. Nou meneer bol.com u gaat niet bepalen of ik vandaag of morgen naar het postkantoor toe ga, dit doe ik wanneer mij dat uitkomt 8)7
Ik kan mij juist heel goed voorstellen dat ze dit soort voorwaarden stellen. Het is immers geen marktplaats of een heel vrijblijvend iets. Als koper zou ik het ook de dag van bestelling of de dag erna verzonden willen zien. Als je bv nog een week moet wachten heeft de handel via bol.com boven marktplaats voor een koper weinig voordelen.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C0nscious
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-09 08:11

C0nscious

Mysteryman.

Daar komt bij dat het erg eenvoudig voor de koper is om te zeggen dat je niets hebt ontvangen, vrijwel direct wordt de factuur ongeldig verklaard en kan je fluiten naar je centen. Maargoed, dit heb je met bijv. Paypal ook, al gaat het dan nog iets minder makkelijk. Ohja, het kost 3,5 week voordat bol.com je verdiende inkomsten stort.

"My life has taken another turn again. The days can go on with regularity over and over, one day indistinguishable from the next. A long continuous chain. Then suddenly, there is a change."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 18:03
Bor de Wollef schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:33:
[...]

Ik kan mij juist heel goed voorstellen dat ze dit soort voorwaarden stellen. Het is immers geen marktplaats of een heel vrijblijvend iets. Als koper zou ik het ook de dag van bestelling of de dag erna verzonden willen zien. Als je bv nog een week moet wachten heeft de handel via bol.com boven marktplaats voor een koper weinig voordelen.
Ja en wel 3 dagen laten wachten voordat iemand een order kan bevestigen? Heb je de wel de kern van mijn post gelezen, los iets eruit quoten trekt alles uit zijn verband. Als koper wil juist direct weten of een deal doorgaat, omdat je anders het spul al ergens anders kunt gaan kopen. Of de verzending dan 1 of 2 dagen duurt, is ondergeschikt aan of je het product wel of niet gaat krijgen.

[ Voor 7% gewijzigd door thefox154 op 06-10-2012 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C0nscious schreef op zaterdag 06 oktober 2012 @ 01:21:
Ohja, het kost 3,5 week voordat bol.com je verdiende inkomsten stort.
Pfff het wordt er niet aantrekkelijker op. Zie niet in waarom ik Marktplaats zou verruilen voor Bol om zaken te verkopen.
Ook heel typerend dat Bol wel de openingspost maakt maar vervolgens niet ingaat op de genoemde kritieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht jaren lang games bij bol .Totdat ik vorig jaar een bestelling niet kreeg.De bestelling werd bij buren afgegeven en die zeiden niks te hebben ontvangen.Maar Bol wel claimen bij mij.Uiteindelijk is het zelfs bij de kanton rechter gekomen.Daar moet ik mij nu in november gaan verdedigen t.o bol. b.v.
De hele houding van bol in mijn case deze vind ik zo arrogant .
Als je zeker wilt dat iets aan komt dan vraag je een handtekening,maar meteen de klant als leugenaar bestempelen zonder enig bewijs vind ik erg klantontvriendelijk.
Sinds dien bestel ik er nooit meer wat.

Ik vraag mij af hoe dat indeze is geregeld. Wat als jij een game verkoopt en de koper zegt ;ik heb niks ontvangen? ,wat is de regeling dan?

Logisch dat Bol hier zelf niet op reageert, het zou deze onnodige discussie immers alleen maar aanwakkeren

Want ?........ communicatie is slecht ?.. })

Ik vind juist wel dat het bol min of meer verantwoording moet nemen,en als je zo`n topic opend juist wel de belangstelling en vragen (be)handeld .
Het is nu juist typerend dat ze niks zeggen .

Zie je vaker bij dat soort bedrijven. Na mate ze groter worden,is het steeds onmenselijker en steeds arroganter.
Hun afdeling met juristen draagt zorg voor alle problemen die evt toch nog er door komen,maar echte menselijkheid bestaad niet meer.De winst is de drijfveer .

Daarom vind ik het jammer te zien dat dit soort dingen Tweakers uiteindelijk gaat bepalen.
Niet meer de mensen,de tweakers die hun hobby delen,maar de grote bedrijven die de inhoud en topic`s gaan bepalen.( En dan niks terug zeggen wat sommige nog normaal vinden ook onder het motto van; Logisch dat Bol hier zelf niet op reageert, het zou deze onnodige discussie immers alleen maar aanwakkeren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:58:
Ik kocht jaren lang games bij bol .Totdat ik vorig jaar een bestelling niet kreeg.De bestelling werd bij buren afgegeven en die zeiden niks te hebben ontvangen.Maar Bol wel claimen bij mij.Uiteindelijk is het zelfs bij de kanton rechter gekomen.Daar moet ik mij nu in november gaan verdedigen t.o bol. b.v.
Jaren geleden konden ze al een trackingnummer opzoeken (voormelden jeweets) en een onderzoek laten verrichten. Dikke kans dat de bezorger zijn werk niet heeft gedaan. Normaal gesproken past bol.com dan een coulance toe, tenzij het wel erg vaak voorkomt bij de betreffende klant of wellicht buurt. Maar bij iemand die vaak besteld en betaald, lijkt me dat vreemd. Daarnaast zie ik de uitslag voor kanton in jouw voordeel, vanwege het feit dat het risico pas overgaat op de koper bij aflevering. En er is niet afgeleverd... althans ze kunnen dat niet waarmaken zonder behoorlijk bewijs.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bol vind ik ook een slordig bedrijf. Kocht vorig jaar eind November een Sinterklaas-DVD voor iemand. Die werd uiteindelijk in Maart 2012 geleverd :') Heb wel vaker dat soort ervaringen. Als er staat 3-5 dagen dan kan je sowieso al beter ergens anders wat bestellen aangezien het dan maar afwachten is of ze kunnen leveren. Dan kan je dus beter via Marktplaats/Ebay handelen, waarbij je ook die marges niet hoeft af te dragen.

Centrale vraag is dus: wat is de meerwaarde om iets via Bol te verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
thefox154 schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 23:30:
Nou heb een spel verkocht. 15 euro, ben je een derde kwijt aan bol. Erg veel als je het mij vraag. Koper betaald ook nog 1,95 servicekosten. Ze verdienen dus bijna net zoveel als de verkoper. Maar goed business model moet ergens op staan.

Wat ik wel apart vindt in het proces:
Je krijgt 3 dagen de tijd om na een order te bevestigen... erg lang voor een koper om te moeten afwachten of een deal door gaat.

Als je eerst kopers maximaal 3 dagen laat wachten op een bevestiging en dan eisen om binnen 24 uur te verzenden komt dat nogal raar over.

Mijn advies draai deze twee regels om, bevestigen kan iedereen op elk moment tegenwoordig wel doen. Het daadwerkelijk verzenden moet je tijd voor maken, product bij je hebben etc. Dit kan dus best iets langer duren als een dag.
Als je op dag 1 al weet dat je akkoord met de koop wilt gaan als verkoper, maar pas op dag 3 kunt verzenden bevestig je toch pas gewoon op dag 2? Probleem opgelost lijkt me...
Als koper (in ieder geval bij boeken) is mijn ervaring dat een koop eigenlijk altijd doorgaat. Waarom zou een koop niet doorgaan? Prijs staat al vast, dus je krijgt wat je verwacht als verkoper.

Ben persoonlijk niet van het verkopen op bol (vanwege de hoge marches), maar boeken wil ik nog wel eens kopen. Door het gewicht van boeken is het kopen op marktplaats vaak al geen optie (koop je een boek voor een euro of 2-3, krijg je nog 6 euro verzendkosten 8)7 ). Daarnaast is het zoeksysteem op bol 100 keer beter dan op marktplaats. En ook dat is me wat waard.
Gamen doe ik de laatste tijd steeds minder, en vooral retro, dus daarvoor hoef ik niet meer op bol te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
De enige meerwaarde is de schijnzekerheid die Bol je biedt. Zoals aangegeven kan een koper vrij simpel aangeven dat hij niks heeft ontvangen. Daarnaast wordt er een vrij groot percentage van de verkoopprijs voor Bol gereserveerd. Dit zou niet eens zo erg zijn als je bijvoorbeeld een wasmachine o.i.d. groots verkoopt, maar bij tweedehands games liggen de prijzen vaak om en nabij de 20 euro. Dan gaat het hard met de prijzen die Bol rekent voor haar service.

Niet interessant dus.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:29
De meerwaarde zit hem erin dat Bol.com ook kopers aantrekt. En kopers zullen ook eerder tweedehands bij Bol.com kopen dan op bijv. Marktplaats. Natuurlijk is het aantrekkelijk dat als iemand een nieuwe game koopt jouw tweedehands game er gelijk onder staat. En je kan wel klagen dat je inkomsten dalen omdat een deel naar Bol.com gaat, dit kost je echter niets omdat als je het niet verkoopt heb je helemaal niks en misschien kan je wel meer vragen omdat je bij Bol.com een grotere kans hebt een geïnteresseerde te vinden. Ik heb heel wat schoolboeken verkocht via Bol.com en wellicht doe ik dat ook wel met games, want games verkopen op bijv. Marktplaats is ook een crime.

Overigens is Bol.com op individuele producten niet vaak het goedkoopst, maar wel vaak tweede of derde met bovendien een ruim assortiment, dus als je meerdere aankopen tegelijk doet en dan dus ook nog verzendkosten bespaard kan je bij Bol.com best weleens leuk zaken doen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Hartelijk dank voor jullie feedback, wij lezen graag mee op dit forum om te kijken naar alle reacties op onze actie. Zo ontdekken we ook hoe wij onze dienstverlening verder kunnen optimaliseren.

Alle suggesties nemen we mee in onze eindevaluatie. We hopen je met onze cadeaubon-actie tegemoet te komen in de gevraagde bijdrage als het gaat om de verkoop van tweedehands games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 09:02:
En je kan wel klagen dat je inkomsten dalen omdat een deel naar Bol.com gaat, dit kost je echter niets omdat als je het niet verkoopt heb je helemaal niks
En dat is is een reden om via Bol te verkopen? Als ik via Marktplaats iets niet verkoop heb ik ook geen inkomsten zonder dat het met iets kost. Onzinnig.
misschien kan je wel meer vragen omdat je bij Bol.com een grotere kans hebt een geïnteresseerde te vinden.
Waar baseer je op dat je op bol meer kans hebt om het te verkopen? Juist daar heb je tevens concurrentie van nieuwe exemplaren waardoor je voorzichter moet zijn met de prijs die je rekent. Daarnaast wordt dat beetje dat je meer kan rekenen teniet gedaan door de marges die ze rekenen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 10:39:
Beste Tweakers,

Hartelijk dank voor jullie feedback, wij lezen graag mee op dit forum om te kijken naar alle reacties op onze actie. Zo ontdekken we ook hoe wij onze dienstverlening verder kunnen optimaliseren.

Alle suggesties nemen we mee in onze eindevaluatie. We hopen je met onze cadeaubon-actie tegemoet te komen in de gevraagde bijdrage als het gaat om de verkoop van tweedehands games.
Het leukste deel van deze post vind ik het deel waarin ze specifiek op de vragen en kritiekpunten uit het topic ingaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 07:00:
Bol vind ik ook een slordig bedrijf. Kocht vorig jaar eind November een Sinterklaas-DVD voor iemand. Die werd uiteindelijk in Maart 2012 geleverd :') Heb wel vaker dat soort ervaringen. Als er staat 3-5 dagen dan kan je sowieso al beter ergens anders wat bestellen aangezien het dan maar afwachten is of ze kunnen leveren. Dan kan je dus beter via Marktplaats/Ebay handelen, waarbij je ook die marges niet hoeft af te dragen.

Centrale vraag is dus: wat is de meerwaarde om iets via Bol te verkopen?
Je weet dat je voor Ebay + Paypal ook gerust 15% af kunt dragen aan kosten? Om van Marktplaats maar niet te spreken, daar komt in een aantal gevallen het volk niet opdraven of ze plaatsen onzinbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:44:
[...]

Je weet dat je voor Ebay + Paypal ook gerust 15% af kunt dragen aan kosten? Om van Marktplaats maar niet te spreken, daar komt in een aantal gevallen het volk niet opdraven of ze plaatsen onzinbiedingen.
Met Ebay heb ik als verkoper geen ervaring. Met Marktplaats wel. Daar zit ik al flink wat jaren op en heb er nooit nare ervaringen als verkoper meegemaakt. Je moet uiteraard wel een beetje je best doen om te kijken of de koper betrouwbaar is en of het geen Nigeriaanse prins is ;) maar als je een beetje je best doet kom je er al snel achter of het iemand is met wie zaken te doen zijn.

Ik maak daarnaast geen gebruik van biedingen op marktplaats maar plaats gewoon een vaste prijs. Doe je dat wel dan kan ik inderdaad inschatten dat je onzinnige biedingen krijgt. Gewoon niet met biedingen werken en je hebt dat probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:12:
[...]

Met Ebay heb ik als verkoper geen ervaring. Met Marktplaats wel. Daar zit ik al flink wat jaren op en heb er nooit nare ervaringen als verkoper meegemaakt. Je moet uiteraard wel een beetje je best doen om te kijken of de koper betrouwbaar is en of het geen Nigeriaanse prins is ;) maar als je een beetje je best doet kom je er al snel achter of het iemand is met wie zaken te doen zijn.

Ik maak daarnaast geen gebruik van biedingen op marktplaats maar plaats gewoon een vaste prijs. Doe je dat wel dan kan ik inderdaad inschatten dat je onzinnige biedingen krijgt. Gewoon niet met biedingen werken en je hebt dat probleem niet.
Dat zegt dan toch wel iets over de gebruikers, als je bepaalde functionaliteiten niet kunt gebruiken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:46:
[...]

Dat zegt dan toch wel iets over de gebruikers, als je bepaalde functionaliteiten niet kunt gebruiken. :D
Klopt, maar het zegt ook wat over mij, dat ik intelligent genoeg ben om jaren lang mensen zo in te schatten dat het nooit verkeerd gaat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:06

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Referrer=ADVNLTWE002012ACTIETOPIC

Natuurlijk :)
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:44:
Met het verschil dat je via Ebay wel zeker iets verkoopt en centejs binnen hebt, dan zo'n rare 'hoop op dat er iets verkocht wordt en mischien win je wat' principes.

Trouwens
1,5% t/m 3,4% + €0,35 EUR*, komt niet in de buurt van 15% :)

[ Voor 84% gewijzigd door SinergyX op 09-10-2012 12:56 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-09 20:29
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:13:
En dat is is een reden om via Bol te verkopen? Als ik via Marktplaats iets niet verkoop heb ik ook geen inkomsten zonder dat het met iets kost. Onzinnig.
Je hebt bij Bol.com ook geen kosten, je krijgt alleen iets minder. Iets minder ontvangen is altijd nog beter dan niet verkopen.
Verwijderd schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 11:13:
Waar baseer je op dat je op bol meer kans hebt om het te verkopen? Juist daar heb je tevens concurrentie van nieuwe exemplaren waardoor je voorzichter moet zijn met de prijs die je rekent. Daarnaast wordt dat beetje dat je meer kan rekenen teniet gedaan door de marges die ze rekenen.
De reden is dat je op marktplaats bepaalde types vindt en er alleen mensen komen die specifiek denken "laat ik eens 2e hands gaan kopen." Bij Bol komen mensen die iets nieuws zoeken, misschien wel een ander product, en die zien dan "he, met dezelfde moeite en hetzelfde risico heb ik het zelfde product voor een paar Euro minder."

Je gaat natuurlijk niet je auto verkopen via Bol.com, maar ik denk dat je een veel groter publiek trekt als je advertentie naast een advertentie voor hetzelfde product nieuw staat, dan het publiek wat je trekt wat specifiek op marktplaats gaat zoeken naar die game tweedehands. Ook leg je het niet af tegen mensen die hun concurrerende aanbieding nou eenmaal later hebben geplaatst en dus voor je staan of betalen om voor je te staan.

Ik heb geprobeerd schoolboeken via Marktplaats te verkopen, dat lukt je niet. De kans dat iemand precies dezelfde studie doet en dus dat boek nodig heeft en dan op Marktplaats gaat kijken is niet heel groot. Aangezien Bol een van de weinige sites was die ze nieuw verkoopt komen die mensen die dat boek zoeken vaak bij Bol uit, en daar verkocht ik dus met gemak alles. Met games zou het ook kunnen werken.

[ Voor 11% gewijzigd door ph4ge op 09-10-2012 15:06 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SinergyX schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 12:51:
Referrer=ADVNLTWE002012ACTIETOPIC

Natuurlijk :)

[...]

Met het verschil dat je via Ebay wel zeker iets verkoopt en centejs binnen hebt, dan zo'n rare 'hoop op dat er iets verkocht wordt en mischien win je wat' principes.

Trouwens
1,5% t/m 3,4% + €0,35 EUR*, komt niet in de buurt van 15% :)
Ebay rekent 8% met een maximum van 40 euro. Plus die 3,4% van Paypal is dat al 11,4% Wil je serieus wat verkopen dan ben je aangewezen op een winkeltje, als je die kosten ook doorrekent (+ de plaatsingskosten) dan kom je met gemak aan die 15%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 19:26
Verwijderd schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 13:58:
De hele houding van bol in mijn case deze vind ik zo arrogant .
Als je zeker wilt dat iets aan komt dan vraag je een handtekening,maar meteen de klant als leugenaar bestempelen zonder enig bewijs vind ik erg klantontvriendelijk.
Sinds dien bestel ik er nooit meer wat.
Ik heb laatst een boek bij Bol.com besteld. Alleen de envelop kwam aan. Ik heb dit gemeld bij bol.com en binnen een week had ik mijn geld terug. Ik bestel net bij bol.com omdat ik dit soort service krijg. Geen discussies en gewoon net afhandelen. Jammer dat jouw ervaring dan heel anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk om te lezen dat mensen zich druk maken over wat er gebeurt als de koper zegt dat het product nooit ontvangen is.
Ergens in dit topic post iemand die met Bol.com voor het gerecht bezig is omdat de koper (hij dus) claimt dat het product niet is geleverd en Bol.com hier geen verantwoordelijkheid voor neemt. Mits Bol.com deze strategie ook toepast in deze tweedehands verkoopbusiness lijkt er m.i. geen gevaar te zijn voor de verkopende partij indien deze situatie zich voordoet :)

Ik zou zelf nooit gebruik maken van deze dienst om games te verkopen, heb tot nu toe alleen maar positieve ervaringen gehad met marktplaats/briefjes bij de supermarkt. (ze bestaan nog!) In al deze gevallen kon ik rekenen op 100% van de inkomsten zonder problemen m.b.t. verzending/niet komen opdagen. Mocht er toch ooit eens iets fout gaan op de huidige manier dan zit er ondertussen al genoeg geld in mijn persoonlijke waarborgfonds dat ik heb opgebouwd door mijn opbrengsten niet aan Bol.com te schenken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
Gesponsord topic van Bol.com