SSD Kopen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzzzz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 11:41
Beste mensen,

Ik wil graag deze SSD kopen van 120GB.

Mijn huidige moederbord is:
Asus M4A785TD-V EVO, 785G/SB710 , AM3, ATX
Processor: AMD Athlon II X4 620, 2.6GHz, AM3, Box
Videokaart: Radeon HD 7750 1GB
Besturingssysteem: Windows7 64bit
En een voeding van 450 watt.

Mijn vraag is nu of deze compatibel is met mijn huidige systeem.

mvg

[ Voor 3% gewijzigd door Mauzzzz op 24-09-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Compatibel wel, hoewel je geen sata 600 heb en dus niet de volledige snelheid kunt gebruiken (merk je bij huis tuin en keuken gebruik niet dat verschil)

Ik wil je echter sterk afraden om OCZ harde schijven te kopen. Deze maken namelijk gebruik van sandforce controllers die er om bekend staan zeer, zeeer onbetrouwbaar te zijn (geloof 17% gaat kapot in het eerste jaar)

Ik zou je een Crucial M4 of samsung 830 aan raden, deze zijn een heel stuk betrouwbaarder (1-2% gaat kapot in het eerste jaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:47

D4NG3R

kiwi

:)

Met bovenstaande. Als je dan toch veel SSD voor weinig geld wilt hebben, neem de: pricewatch: Kingston SSDNow V200 128GB

Persoonlijk zou ik liever een 64GB Samsung 830 halen. Aangenomen dat je gewoon een HDD in het systeem hebt zitten als hoofdopslag.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mauzzzz
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04 11:41
Bedankt voor de zeer snelle reacties. Heb de Kingston 128GB gekozen!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-07 15:40
Enigszins te laat voor TS gezien de aankoop al gedaan is, maar voor zover ik begrepen heb heeft OCZ inmiddels zijn firmware aangepast waardoor er aanzienlijk minder uitval is.

iRacing Profiel

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-04 12:51

knightofn1

Don't say that word

kroegtijger schreef op donderdag 27 september 2012 @ 09:56:
Enigszins te laat voor TS gezien de aankoop al gedaan is, maar voor zover ik begrepen heb heeft OCZ inmiddels zijn firmware aangepast waardoor er aanzienlijk minder uitval is.
Ach ja, OCZ en firmware. Als je geen zin hebt om proefkonijn te spelen kan je het beste deze dingen vermijden.
Voor die paar euro meer heb je een goede Samsung,Intel of Crucial.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

• kroegtijger
knightofn1 schreef op donderdag 27 september 2012 @ 10:05:
[...]

Ach ja, OCZ en firmware. Als je geen zin hebt om proefkonijn te spelen kan je het beste deze dingen vermijden.
Voor die paar euro meer heb je een goede Samsung,Intel of Crucial.
Ben het er zeker mee eens dat je voor het (relatief) kleine prijs-verschil beter het zekere voor het onzekere kan nemen hoor, maar om OCZ-SSD's nu zo af te gaan zeiken terwijl ze met redelijke zekerheid de problemen die er speelden grotendeels verholpen hebben gaat me wat ver. De SSD's van OCZ zijn zeker niet meer zo slecht als dat ze eerst waren, en qua performance zijn ze prima te noemen. Alleen het grote percentage dat uitval vertoonde was nogal een issue, en dat lijkt nu verleden tijd te zijn.

iRacing Profiel

• SmokingCrop
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 27 september 2012 @ 11:53:
[...]

Ben het er zeker mee eens dat je voor het (relatief) kleine prijs-verschil beter het zekere voor het onzekere kan nemen hoor, maar om OCZ-SSD's nu zo af te gaan zeiken terwijl ze met redelijke zekerheid de problemen die er speelden grotendeels verholpen hebben gaat me wat ver. De SSD's van OCZ zijn zeker niet meer zo slecht als dat ze eerst waren, en qua performance zijn ze prima te noemen. Alleen het grote percentage dat uitval vertoonde was nogal een issue, en dat lijkt nu verleden tijd te zijn.
Het feit dat ze nog steeds zoveel liegen over de snelheiden die de ssd aankan op papier vs real life vind ik al een reden om het niet te kopen..

• kroegtijger
SmokingCrop schreef op donderdag 27 september 2012 @ 12:00:
[...]

Het feit dat ze nog steeds zoveel liegen over de snelheiden die de ssd aankan op papier vs real life vind ik al een reden om het niet te kopen..
Doet niet (vrijwel) elke fabrikant dat? Cijfertjes worden altijd in de meest optimale omstandigheden en theoretische maxima genomen. Pas bij testen kom je er echt achter. Heb nog nooit een fabrikant tegen gekomen die dat niet doet

iRacing Profiel

Pagina: 1