Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473943

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik ben opzoek naar software om mijn backup servers te monitoren, zowel of standaard functies als dat mijn backup elke uberhaupt succesvol is. Op dit moment moet ik elke keer via putty inloggen en dan alle mappen bij langs om te kijken of alles is gebackuped maar dat moet toch makkelijker kunnen.

Ikzelf zat te denken aan nagios maar volgens mij kun je hier niet mee zien of mn server zijn backups uitvoert en of ze succesvol zijn. Ook zou ik graag een melding krijgen zodra er iets fout is (mail/sms maakt niet uit)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63975

en wat heb je zelf al gevonden naast nagios?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-07 16:46

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Tja...

Het wordt wel wat lastig voor ons als je niet aangeeft welk OS je backupservers gebruiken en welke backupsoftware je gebruikt.

Bovendien ben ik ook heel erg benieuwd wat je zelf al gevonden hebt, en waarom deze oplossingen niet voldeden? En waarom zit je te denken aan Nagios als je (volgens jouw) hiermee niet kunt zien of je backups uitgevoerd worden en/of succesvol verlopen zijn?

Kortom, ik mis nog een aardig stukje eigen inzet van jouw kant. Dit topic gaat om die reden ook op slot. Je mag rustig een nieuw topic openen, maar houd even rekening met hetgeen eigenlijk verwacht wordt van een goede topicstart. Zie daarvoor ook het beleid: Het algemeen beleid #quickstart

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Dit topic is gesloten.