[win7] update ie8 met msu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monta
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02 08:00
Van Microsoft een msu bestand gedownload. Dit is een patch die geinstalleerd moet worden voor IE8 in Windows 7. Dit gaat normaal gesproken via automatische updates maar die staat op iedere computer uit.
Een batchbestand gemaakt die de update.msu stil en met geen restart start. Bij het uitvoeren start de msu update wel maar kan niet geinstalleerd worden. Dit komt wellicht omdat de automatische updates service op disabled staat. Deze wil ik echter op een aantal computers niet aanzetten daar dit tot gevolg heeft dat ze automatische updates gaan downloaden en installeren...

Op de een of andere manier wil ik dus die msu file via GPO installeren maar weet nog niet hoe zonder automatische update service aan te zetten.
Er zijn wel alternatieven maar heb nog geen goed gratis programma die bijv. een msi kan maken wellicht is dat ook een oplossing..

monta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dit komt wellicht omdat de automatische updates service op disabled staat. Deze wil ik echter op een aantal computers niet aanzetten daar dit tot gevolg heeft dat ze automatische updates gaan downloaden en installeren...
Dit is grote onzin. De WU service is nodig om update te kunnen installeren, maar doet het niet uit zichzelf. Je kan namelijk aangeven of updates automatisch geïnstalleerd moeten worden, met daarbij een tijd, of 't moet zoeken en downloaden, waarna een melding komt dat ze er zijn, of alleen melden dat er updates zijn. Als laatste is de optie om helemaal niet te zoeken naar updates, zodat je het handmatig moet doen via start > programma's > windows update.

Je slaat de plank volledig mis en je hebt niet goed gezocht wat je opties zijn. Hoe goed ken je Windows? Waar heb je op gezocht op Google? Welke resultaten kreeg je voor je die niet werkte, en waarom werkte het niet?
Daarbij vraag ik mij ook af waarom je nog IE8 wilt gebruiken, IE9 is beter.

Commandline FTW | Tweakt met mate