Om op zolder cat5 te hebben heb ik een cat5-kabel getrokken van meterkast (netgear router met dhcp) naar zolder bovenkant trap. De kabel bleek echter niet lang genoeg om helemaal naar de zolder-PC door te trekken. Nu wil ik de kabel dus verlengen. Ik heb daartoe een tweede cat5-kabel gekocht. Eerst geprobeerd beide kabels te koppelen met een ICIDU coupler maar dat resulteert in een mega snelheidsverlies (mijn maximale 50 Mbps internetspeed bij rechtstreeks cat5 aansluiten op router valt terug naar 8 Mbps).
Ik heb nog een oude WAG54G uit 2004 liggen. Volgens mij kan ik deze gebruiken als "koppelaar" maar dan hopelijk zonder het snelheidsverlies van zo'n ICIDU coupler.
Enige suggestie of dit kan, en zo ja, hoe ik die WAG54G zou moeten instellen?
Andere oplossingen om kabels te koppelen ook welkom (afgezien natuurlijk van 1 nieuwe kabel van voldoende lengte kopen).
Dank!
Ik heb nog een oude WAG54G uit 2004 liggen. Volgens mij kan ik deze gebruiken als "koppelaar" maar dan hopelijk zonder het snelheidsverlies van zo'n ICIDU coupler.
Enige suggestie of dit kan, en zo ja, hoe ik die WAG54G zou moeten instellen?
Andere oplossingen om kabels te koppelen ook welkom (afgezien natuurlijk van 1 nieuwe kabel van voldoende lengte kopen).
Dank!