WAG54G ombouwen tot kabel-koppelaar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473928

Topicstarter
Om op zolder cat5 te hebben heb ik een cat5-kabel getrokken van meterkast (netgear router met dhcp) naar zolder bovenkant trap. De kabel bleek echter niet lang genoeg om helemaal naar de zolder-PC door te trekken. Nu wil ik de kabel dus verlengen. Ik heb daartoe een tweede cat5-kabel gekocht. Eerst geprobeerd beide kabels te koppelen met een ICIDU coupler maar dat resulteert in een mega snelheidsverlies (mijn maximale 50 Mbps internetspeed bij rechtstreeks cat5 aansluiten op router valt terug naar 8 Mbps).

Ik heb nog een oude WAG54G uit 2004 liggen. Volgens mij kan ik deze gebruiken als "koppelaar" maar dan hopelijk zonder het snelheidsverlies van zo'n ICIDU coupler.

Enige suggestie of dit kan, en zo ja, hoe ik die WAG54G zou moeten instellen?

Andere oplossingen om kabels te koppelen ook welkom (afgezien natuurlijk van 1 nieuwe kabel van voldoende lengte kopen).

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

DHCP uit en beide kabels in de LAN poorten.

Maar als je beneden een gbit verbinding wilt zul je een andere switch moeten kopen. Zijn niet zo duur meer tegenwoordig :)

pricewatch: TP-Link TL-SG1005D € 16 :P

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 24-09-2012 14:05 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 473928

Topicstarter
Tnx. Trouwens; kan ik die WAG54G dan eigenlijk ook nog gebruiken als tweede WIFI punt op zolder? Het WIFI signaal van de router in mijn meterkast haalt de zolder namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik antwoord hier wel hoor :P
Hi Glashelder, dank voor je snelle reactie en je koopadvies. Twee vraagjes nog:

- tot welke intranetsnelheid val ik dan terug, zolang ik die WAG54G gebruik en niet de TP-Link ? Mijn meterkast-router is inderdaad een (netgear) gigabit router.
Dat ligt aan jouw internetverbinding. Als je bijvoorbeeld Ziggo 120mbit hebt (of zelfs 500mbit glasvezel :P) dan ga je nooit hoger dan 100mbit halen.
- kan ik die WAG54G dan eigenlijk ook nog gebruiken als tweede WIFI punt op zolder? Het WIFI signaal van de router in mijn meterkast haalt de zolder namelijk niet.
Ja dat moet geen probleem zijn. Stel dezelfde SSID, encryptiemethode en encryptiesleutel in op die WAG54G and you are good to go. Elk apparaat wat inlogt het op draadloze netwerk komt terecht op het 'LAN' netwerk van de router. Alsof je een extra netwerkkabel erin plugt dus.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc