Beste Tweakers,
Ik probeer (o.a.) onderstaande klasse te compilen, maar krijg dan de fout 'missing return statement' op regel 19.
Als ik er gewoon een extra return null in gooi voor na de sluitende accolade op regel 19 compiled hij wel, maar ik kan niet beredeneren waarom die extra return daar thuishoort?
Kan iemand me dat toelichten?
Ik probeer (o.a.) onderstaande klasse te compilen, maar krijg dan de fout 'missing return statement' op regel 19.
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| public Kamer checkin(String wachtwoord, String naamgast){ if (getVrijeKamer() != null){ //controleer op vrije kamers if(getWachtwoord().testWoord(wachtwoord)){//controleer wachtwoord Gast nieuwegast = new Gast(naamgast); //aamaken nieuwe gast if (this.getKamer(naamgast) == null){ //controleer of Gast al ingecheckt is. nieuwegast.checkin(getVrijeKamer()); //Gast object laten weten in welke kamer die zit getVrijeKamer().setGast(nieuwegast); //Kamer object laten weten welke gast hij bezit } else { return null; //gast al ingecheckt } } else { return null; //wachtwoord fout } } else { return null;//hotel vol } } |
Als ik er gewoon een extra return null in gooi voor na de sluitende accolade op regel 19 compiled hij wel, maar ik kan niet beredeneren waarom die extra return daar thuishoort?
Kan iemand me dat toelichten?