Locaties standaardmappen veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01 10:25
Ik wil graag mijn Mac Pro sneller maken met een kleine SSD. Ik zou dan ook heel graag willen weten hoe ik de standaard mappen (Programma's, Downloads, Documenten, etc.) plaats op een andere schijf.

Ik zou dus graag dergelijke mappen naar een secundaire schijf willen verplaatsen, zodat alleen het OS en wellicht de meest essentiele zaken op de SSD staan en de rest gewoon vanaf een HDD gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

System preferences -> Users & Groups -> CMD+Click op gebruikersnaam -> Advanced Options -> Home Directory. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Dat beperkt zich in dat geval tot de gebruikersmappen, maar niet bijvoorbeeld de applicatie map toch? Of zitten de applicaties ook onder de user map (zit nu niet helemaal achter mijn mac)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
Nope de apps niet, maar het lijkt me verstandig die op je SSD te laten. Dan profiteer je van de snelheid ervan. Als je deze verplaatst, dan start je OS wel snel op. Maar je apps doen er nog steeds 'lang' over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Mdehoog schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:23:
Nope de apps niet, maar het lijkt me verstandig die op je SSD te laten. Dan profiteer je van de snelheid ervan. Als je deze verplaatst, dan start je OS wel snel op. Maar je apps doen er nog steeds 'lang' over.
Dat ben ik met je eens, maar het nadeel van de SSD is wel dat ik er maar zeer beperkt de ruimte op heb, primair is het ook bedoeld om het OS snel te laten zijn en eventueel mijn primaire applicaties snel te laten draaien, maar de grotere applicaties en de minder gebruikte apps mogen best wat langzamer draaien als deze daardoor geen ruimte innemen op de SSD.

Kan ik geinstalleerde applicaties bijvoorbeeld wel zomaar verplaatsen?

Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden als ik met SymLinks een applicatiemap kan koppelen aan de primaire applicatiemap (of iets in die trend)

[ Voor 8% gewijzigd door e_balk op 24-09-2012 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kypo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 10:59
e_balk schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:01:
[...]

Dat ben ik met je eens, maar het nadeel van de SSD is wel dat ik er maar zeer beperkt de ruimte op heb, primair is het ook bedoeld om het OS snel te laten zijn en eventueel mijn primaire applicaties snel te laten draaien, maar de grotere applicaties en de minder gebruikte apps mogen best wat langzamer draaien als deze daardoor geen ruimte innemen op de SSD.

Kan ik geinstalleerde applicaties bijvoorbeeld wel zomaar verplaatsen?

Ik zou het bijvoorbeeld geweldig vinden als ik met SymLinks een applicatiemap kan koppelen aan de primaire applicatiemap (of iets in die trend)
Je kan sommige apps op een andere locatie installeren, echter moet je dan wel dit bij je installatie aangeven. En daarnaast moet je HD waar je deze op installeerd op een bepaalde manier formateren (weet ik niet uit mijn hoofd...)

Ik weet niet hoe groot je SSD is, maar ik had een imac waar ik een SSD van 120 Gig in zat. Hierop had ik al mn apps en OS staan. Deze kwam nooit vol :)

Volgens mij was het wel zo, dat je de drag to install apps (chrome bijvoorbeeld), gewoon op een andere locatie kon installeren. Sleep hem naar een map op je HDD met de naam apps en hij werkt nog steeds.
Maar pin me hier niet op vast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• e_balk
Verwijderd schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:37:
System preferences -> Users & Groups -> CMD+Click op gebruikersnaam -> Advanced Options -> Home Directory. :)
Dit lijkt helaas niet te werken in Mountain Lion
Mdehoog schreef op maandag 24 september 2012 @ 16:40:
[...]

Je kan sommige apps op een andere locatie installeren, echter moet je dan wel dit bij je installatie aangeven. En daarnaast moet je HD waar je deze op installeerd op een bepaalde manier formateren (weet ik niet uit mijn hoofd...)

Ik weet niet hoe groot je SSD is, maar ik had een imac waar ik een SSD van 120 Gig in zat. Hierop had ik al mn apps en OS staan. Deze kwam nooit vol :)

Volgens mij was het wel zo, dat je de drag to install apps (chrome bijvoorbeeld), gewoon op een andere locatie kon installeren. Sleep hem naar een map op je HDD met de naam apps en hij werkt nog steeds.
Maar pin me hier niet op vast ;)
Ik heb slechts een 60GB SSD geinstalleerd, dit is wel ietwat krap, ik ben wel ontzettend blij met hoe snel de mac nu boot in 15 sec staat het bureaublad voor mijn neus :D Maar ik zou graag de levensduur van de schijf zo hoog mogelijk willen houden en dus moet ik zaken die veel schrijven en veranderen zoveel mogelijk van die schijf afhouden. Primair mijn documenten mappen en persoonlijke instellingen en secundair applicaties. Maar ik ga eerst wel kijken hoe het zo functioneert.
Pagina: 1