Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-09-2020
Ik ben eigenlijk nooit bezig met videobestanden maar ik moet voor een presentatie het een en ander doen. Gezien ik handig ben met photoshop leek me dit ook wel een leuk klusje voor de verandering. Wat ik wil klinkt heel simpel: 4 videobestanden in 1 beeld samenvoegen, elk een kwart oppervlak.
Maar! zowel Womble MPEG editor, Pinnacle ultimate 14 en AVS video editor stoten hun kop tegen bepaalde dingen.

Exacte details van wat ik wil:
4 filmpjes (avi uncompressed) van 500x500 wil ik een 1000x1000 fimplje van maken - vervolgens met zwarte randen zodat het 4:3 aspect is voor een beamer. Dus uitendelijk 1600x1200(meer gangbaar, geen afronding) of 1330x1000. Eigenlijk verwachtte ik 3 handelingen: timesynchen, croppen en samenvoegen met Picture in Picture.
--------------
Probleem met AVS:
Eerst een zwart 'canvas' met paint gemaakt van 1600x1200. Dan lekker makkelijk 4 overlays aanmaken en (tijds)trimmen. So far so good, maar (pixel)croppen kan niet! Zo jammer want de suite ziet er verder goed uit.

Probleem Womble:
Croppen kan! Hij voelt vrij vlot aan en er is een leuke feature waarmee je clips van je timeline kan bewaren zonder echt te moeten saven.
PiP effect moet met een iteratief / recursief proces dus 4x 'nieuw project ->PiP effect toepassen'.

(Wederom begonnen met mn zwarte image in plaats van "load 1 v/d filmpjes->direct PiP met 2e film", want ik weet niet of hij het resizen intern dubbelop doet bij exporten naar een resolutie >500x500.)

Probleem is dat het PiP effect pas 2 seconden (pakweg) gebeurt na aanvang van het filmpje. Dus door recursie moet ik elk filmpje anders timesyncen zodat als ze allemaal bezig zijn het echt synchroon loopt; nachtmerrie!!! Oh en hij wil geen avi groter dan 2GB maken.

Probleem Pinnacle:
Maar 1 overlay track, gelukig wel een preset multimix zodat ik 2x2 filmpjes kan doen in een editsessie. Kan de montage vervolgens croppen, maar dat gaat dus wel per 2 filmpjes :(. Trimmen in de tijd is dan al helemaal niet te doen gezien dit per clipje moet gebeuren.
Ook hier kan ik de native resolutie van mn filmpjes niet behouden omdat aan het eind het geheel een bepaalde resolutie moet krijgen voor de export, en ik weet niet hoe mijn gecropte clipjes zich verhouden tot de zwarte pinnacle achtergrond.

Algemene eigenaardigheden:
Mpeg1 kan niet 1600x1200? hij reset naar 1088 in de hoogte zowel in womble als in AVS? Dan nog bij export opties kan ik niet exact fps opgeven enkel kiezen uit een lijst (en 15 fps zit er niet tussen).
Ook snap ik niet waarom als ik wil exporten(elke preset) ze allemaal standaard een kleine resolutie van (bv 640x480) kiezen. Mn main file (die image) heeft toch geen gekke afmeting? *zucht*
--------------
Is er een editor, liefst geen dure van 200-600 euro, die wel genoeg controle geeft voor mijn voorbeeld? Of moet ik mijn heil zoeken in een combinatie van software? Ik had eerder al vidcroppro geprobeerd maar je kon niet eens je crop dimensies exact opgeven (enkel een box slepen met fixed aspect ratio T.T)

Ik vraag me zelfs af of video editing leuk is met een laptop-die-niet-vastloopt-als-ik-achterwaards-een-h264-te-snel-afspeel :p

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-09 08:25

DonMetal

Doet Iets Met Media

Download eens een trial van Adobe Premiere. Daarin is dit geen enkel probleem.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayvol09
Bedankt, maar dat is een dure optie, plus die applicatie is best cpu / memory intensief. Mn laptop is ongeveer 5.5 jaar oud. 4GB Intel 1.86Ghz dualcore met crappy intel gfx.

"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-09 16:46
De trail kan je 30 dagen zonder restricties uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Probeer eens Lightworks: http://www.lwks.com/

Is een gratis professionele editor, zelf geen ervaring mee dus weet niet zeker of je jouw dingen kan doen, maar hoor er wel goede dingen over.

Flickr | Instagram

• jayvol09
Ben er ondertussen uit met sony movie studio. Mooi 4 beelden in 4:3 en timesynched. Enige mindere is de export opties zijn niet echt flexibel qua resolutie en codec.
Uiteindelijk denk ik Womble met Movie studio te gaan combineren als ik vaker dingen moet doen. Gebruik van meerdere editors ipv 1 production suite voor niet-pixel-perfecte dingen is fijner vanwege de learning curve en lage systeem eisen (En goedkoper!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 18:37

Caveman

whahoehaha

Misschien is dit ook wat voor je.... http://www.x360soft.com/products/multivideoplayer/

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

Pagina: 1