Acer 9410 afgestoft maar laad niet

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraph1987
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01-05 14:55
Hallo,

Ik heb een oude laptop gekregen van iemand die er vanuit ging dat hij nog zou werken. Die persoon had er echter een 19V 9,7A adapter aangehangen (batterij was helemaal leeg) en de laptop gaf na de post een zwart beeld. Vervolgens werd pas de bijbehorende adapter opgezocht en deze was 19V 4,74A. Verder er nog niet naar gekeken te hebben gaf de laptop de volgende dag bij het opstarten de waarschuwing battery criticaly low, en ging meteen uit. De adapter is niet instaat ook maar een lichtje van de laptop te laten branden (ook niet met de accu er uit).
Ik heb vervolgens de hele laptop uit elkaar geschroefd en er is geen zichtbare schade bij de AC connector. Als ik op die connector meet krijg ik 155-160k ohm tussen de ground en de 19V baan. Toen ik eerder de plug van de adapter op spanning ging meten gaf deze wel 19V aan maar toen ik hem in het moederbord had zitten en aan de achterkant van de connector ging meten was er geen spanningsverschil. Met de plug er uit probeerde ik deze nog eens op te meten maar hij geeft geen spanningsverschil meer tussen de binnen en buitenkant. Nu ongeveer 15 min later kan ik wel weer 19V meten op de plug. Maar aangesloten geeft hij weer 0V, eruit bleef hij nu wel 19V tussen binnen-buitenkant.

Ik las in een ander topic dat het gebruiken van een verkeerde adapter met de juiste spanning maar te veel ampere niet erg is, in alle andere gevallen wel. Klopt dit? als het namelijk veilig is wil ik nog eens proberen om die andere adapter aan te sluiten om te kijken of deze adapter gewoon stuk is.

Overigens is de bijbehorende adapter van 'Delta electronics' dus hoewel de waardes kloppen is het denk ik niet de originele.

Ik heb plaatjes van het moederbord en de gevraagde + geleverde spanning/current mochten die nog nodig zijn.