Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 244101

Topicstarter
Ik zat mezelf het volgende af te vragen. Er zijn 150 kandidaten die meedoen aan TVOH blind auditions. Elk jurylid mag 16 kandidaten meenemen naar The Battle. Er zijn 4 juryleden dus 64 kandidaten. Stel de juryleden kiezen hun 16 uit de eerste 100, wat gebeurt er dan met de overige 50 deelnemers? Hoeven die dan niet meer op te treden of waar zit de truc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 04-02 11:31
Dan lijkt het me dat de overige 50 verdeeld worden over de jury leden, oftewel het limiet van 16 gaat omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:08
Laat ik voorzichtig zeggen dat het zo geregisseerd is dat dat niet voor gaat komen ;)
Of dacht je echt dat het helemaal willekeurig was wie wanneer omdraait? Er staat meer vast bij dat programma dan dat ze je willen doen geloven...

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
WimPliers schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:18:
Dan lijkt het me dat de overige 50 verdeeld worden over de jury leden, oftewel het limiet van 16 gaat omhoog.
Dit sowieso nooit. Denk inderdaad ook dat het allemaal toneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik weet trouwens wel dat bepaalde kandidaten auditeren en ook daar geld voor krijgen die bijvoorbeeld vanuit Aruba etc hier komen auditeren en die in hun eigen land erg populair zijn zoals die ene vrouw enkele weken terug. Om zodoende toch voldoende kwaliteit binnen te halen voor het programma.

Floortje Smit overigens (L) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
In hoeveel dagen nemen ze dat eigenlijk op? Aangezien ze elke aflevering dezelfde kleren aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:04

Haan

dotnetter

Wel interessant vraagstuk eigenlijk. Zeker helemaal op het eind. Stel je bent nummer 150. Dan is de uitkomst al beslist. Als alle juryleden dan vol zitten, heb je pech. Als er nog een plek over is bij een van de juryleden, weet je zeker dat je wordt gekozen.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:13

Player1S

Probably out in the dark

frumper schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:18:
Laat ik voorzichtig zeggen dat het zo geregisseerd is dat dat niet voor gaat komen ;)
Of dacht je echt dat het helemaal willekeurig was wie wanneer omdraait? Er staat meer vast bij dat programma dan dat ze je willen doen geloven...
Als ik soms zie voor wie ze omdraaien..... dan moet er idd wel een script achter zitten :X

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:36

BM

Moderator Spielerij
TEAMIKKE schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:54:
In hoeveel dagen nemen ze dat eigenlijk op? Aangezien ze elke aflevering dezelfde kleren aan hebben.
Volgens mij is de hele serie in een week opgenomen ofzo. Ik werk op het mediapark, en tijdje terug was het een paar dagen lang een drukte van jewelste bij 1 van de studios hier met een hoop borden van The Voice bij de deur. Na een paar dagen niks meer van gezien :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-06 18:09
Iedere aflevering is volgens mij het resultaat van knip en plakwerk. In ieder geval vorig seizoen werd regelmatig per aflevering van outfit gewisseld.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Dan kunnen ze opnames van verschillende dagen nog wisselen achteraf. Als er een slechte dag zit, kunnen ze wat kandidaten schuiven zonder het opvalt wegens andere kleren :)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:13

Player1S

Probably out in the dark

Als ik er toch wat verder over nadenk. De deelnemers zijn al gescreend dus echte idiotsIdols taferelen zijn er niet,
Hooguit iemand die door de zenuwen beroerd zingt maar in principe kunnen ze allemaal aardig zingen.

De heren en dame lopen dus zelf ook het risico dat ze vol zitten. Ga je, als je er al 15 hebt, drukken voor deze indrukwekkende jongeman/jongedame of gok je erop dat er een nog betere voorbij komt??

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-06 11:05
Ze laten volgens mij ook lang niet alles zien op tv, maar heel beperkt. Nu krijg je vooral de betere, bij idols ed vooral de goede en heel erg slechte/grappige.

Verder zit er best wat achter om alsnog te sturen naar een winnaar, er is vast nog wel eea te vinden over Charly Luske vorig jaar, hij, zn vrouw en gezin kwamen bijna iedere aflevering in beeld enz enz.

Leuke contracten ook die je mag tekenen vooraf :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35872

Kennis van me werkt bij RTL, en die heeft gehoord dat de coaches echt geen invloed hebben op wie bij hun in het team komt..

In de voorselectie worden er een aantal goede uitgekozen, bv 150 en die mogen zelf bepalen bij wie ze in het team komen (mits de coach omgedraaid is).

Als na alle audities nog een team niet gevuld is komen de wildcards. De coaches kan dan nog enkele deelnemers uitnodigen voor een singoff. dit ging vorig jaar via Radio 538, zo werden de laatste plekken nog even vergeven..

Dus echt geregisseerd en vooropgezet is het zeker niet.. alleen de voorselectie wordt door anderen gedaan.. maarja ik vind dit juist een goede zaak.. ik heb geen zin in Herman of andere vage Idols taferelen..
Dit straalt tenminste nog enig niveau uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:17:
Kennis van me werkt bij RTL, en die heeft gehoord dat de coaches echt geen invloed hebben op wie bij hun in het team komt..
Stel dat het wel doorgestoken kaart zou zijn, dan lijkt het mij sterk dat dit uitbundig in de wandelgangen bij RTL te horen zou zijn. Dat een kennis die bij RTL werkt dus iets hoort wil m.i. nog niet zeggen dat hetgeen hij heeft gehoord ook de (volledige) werkgelijkheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:53

MrSleeves

You'll thank me later.

Het is trouwens ook nog zo dat er kandidaten die doorgaan voorbij komen die amper airtime krijgen. Aan het eind van de aflevering (niet altijd dacht ik): Oja, deze zijn ook nog door..

Het zou me trouwens niets verbazen als het doorgestoken kaart zou zijn, al gaan er wel erg veel kandidaten voor Trijntje. Als alle hele goede bij één coach zitten, is de finale niet tussen de beste 4. Je kan als kandidaat dan ook beter kijken wat de samenstelling is bij de coach voor je kiest.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:12
Anoniem: 35872 schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 10:17:

In de voorselectie worden er een aantal goede uitgekozen, bv 150 en die mogen zelf bepalen bij wie ze in het team komen (mits de coach omgedraaid is).

Als na alle audities nog een team niet gevuld is komen de wildcards. De coaches kan dan nog enkele deelnemers uitnodigen voor een singoff. dit ging vorig jaar via Radio 538, zo werden de laatste plekken nog even vergeven..
Als de informatie over de werking van de wildcards ook bij die kennis vandaan komt dan mag je de rest van de informatie met een pak in plaats van een korreltje zout nemen.
Wildcards worden normaal gesproken niet gebruikt om een team te vullen maar zijn er om bij alle vier de teams nog één kandidaat toe te voegen.
In seizoen twee was het overigens Angela die bij de wildcards één persoon extra mocht kiezen om haar team vol te maken.
Komt nog bij dat de keuze voor wildcard deelnemers gemaakt wordt door luisteraars van 538 die met SMS kunnen aangeven wie in aanmerking komt.

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-06 10:13

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Ik denk dat de samenstelling van de teams niet echt geregisseerd hoeft te worden. De personen die 'moeten winnen' komen toch wel in een team terecht. Daarna wordt het pas interessant. Hoeveel airtime krijg je, welke liedjes mag je zingen etc. *Dat* lijkt me pas het moment waarop grootscheepse manipulatie plaatsvindt om de finaleposities te bepalen. Een goedgekozen liedje maakt je of breekt je en die keus heb je echt niet zelf.

Aan de andere kant...Iris won vorig jaar en die helemaal niet zo marketable als menig andere kandidaat. Uit het jaar ervoor boekte Shary-ann of hoe heet ze volgens mij nog het meest succes na Ben en die was toch relatief snel uitgeschakeld.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuvuzela
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:34

Vuvuzela

My spire is forming

Ik hoorde (van een betrouwbare bron) dat de juryleden sowieso niet helemaal blind hoeven te kiezen. Ze krijgen een lijst krijgen met plusjes en minnetjes, max 2- en 2+. En zo weten ze toch of iemand de looks /potentie etc. heeft :/

I served in a company of heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• havana
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 13-06 08:11
Ik ken toevallig iemand die vorig jaar vrij ver is gekomen, is namelijk een student van mij (ben docent). Van deze persoon heb ik vernomen dat het echt slechts zeer beperkt geregisseerd is. Dat blijkt overigens ook duidelijk uit de reacties van de juryleden; zouden goede acteurs zijn als dat nep zou zijn.

Wat natuurlijk wél geregisseerd is, is de volgorde van de kandidaten. Er is een voorselectie geweest. Daaruit is natuurlijk al lang duidelijk wie goed is en wie wat minder. Ze stoppen bij de blind auditions natuurlijk niet alle goede in het begin, maar verdelen ze evenredig over de tijd. Op die manier is een scenario zoals in de TS wordt geschetst vrijwel onmogelijk.

[ Voor 37% gewijzigd door havana op 28-09-2012 08:53 ]

DIT IS MIJN WEBSITE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Wat me wel opvalt is dat oudere zangers/zangeressen weinig kans krijgen. Als ze een oudere prachtige stem horen blijven ze omgedraaid of Nick zegt zelfs tegen Simon "volgens mij is ie oud". En gooien ze het vervolgens 'schitterend gezongen, maar we denken niet dat we je nog veel kunnen leren'. Terwijl als ze een matigere jongere stem menen te herkennen dan is het omdraaien en 'dat sturen we wel bij'. Terwijl dat natuurlijk in die paar maanden echt niet lukt. Dat is verer compleet logisch natuurlijk. Die jongere artiesten zijn beter marketable en er moet na de voice natuurlijk wel geld in het laatje komen vanuit de wurgcontracten. Maar jammer is het wel.

Ze letten ook heel goed op het publiek. Als er een oerlelijk persoon staat reageert het publiek anders dan een hot chick. Zal me ook niets verbazen als er wat 'vrienden' van de jury in het publiek zitten met duimpje omhoog/duimpje omlaag. Het is immers stiekem toch een beetje competitief.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:16

talin

ES-MA

havana schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 08:51:
Ik ken toevallig iemand die vorig jaar vrij ver is gekomen, is namelijk een student van mij (ben docent). Van deze persoon heb ik vernomen dat het echt slechts zeer beperkt geregisseerd is. Dat blijkt overigens ook duidelijk uit de reacties van de juryleden; zouden goede acteurs zijn als dat nep zou zijn.

Wat natuurlijk wél geregisseerd is, is de volgorde van de kandidaten. Er is een voorselectie geweest. Daaruit is natuurlijk al lang duidelijk wie goed is en wie wat minder. Ze stoppen bij de blind auditions natuurlijk niet alle goede in het begin, maar verdelen ze evenredig over de tijd. Op die manier is een scenario zoals in de TS wordt geschetst vrijwel onmogelijk.
dat wat hij zegt.

ik heb zelf jarenlang bij de tv gewerkt, er moet iemand ook ICT dingen doen bij productie bedrijven.

wat eerder aangehaald werd dat er iemand een kennis bij RTL had werken, das mooi maar RTL is geen productie bedrijf, Blue Circle en Eyeworks bijv. wel.

die produceren het hele programma voor een opdrachtgever zoals RTL.

er zijn open voorrondes, daarin word een schifting gemaakt, die mogen door naar de tv opnames enz.

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Ik denk niet dat men kandidaten uitbundig deelgenoot zou maken van een eventueel gevoerde regie. Dat een kandidaat denkt dat e.e.a. slechts beperkt geregisseerd is, is dus geen garantie dat werkelijk slechts sprake is van een beperkte mate van regie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
Vuvuzela schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:00:
Ik hoorde (van een betrouwbare bron) dat de juryleden sowieso niet helemaal blind hoeven te kiezen. Ze krijgen een lijst krijgen met plusjes en minnetjes, max 2- en 2+. En zo weten ze toch of iemand de looks /potentie etc. heeft :/
Ik heb ze al een paar keer verbaasd zien kijken dat de stem die ze hoorde bij een ander geslacht hoorde dan ze hadden verwacht.

Ik snap niet dat iedereen altijd maar roept "oh da's toch doorgestoken kaart" maar niemand die verder komt dan "ja van een kennis gehoord".
Volgens mij kunnen ze zo'n programma prima opzetten zonder dat het gelijk maar doorgestoken kaart is, dus why bother? Het is wel een beetje zwartkijken zo... da's ook jammer!
Dat lijkt me ook wel logisch; als je het een beetje in goede banen kunt leiden zou ik dat ook wel doen, maar het idee achter het programma, dat de juryleden de kandidaten niet kunnen zien, hoef je daar helemaal niet voor op te offeren.

Blijft nog wel de vraag een beetje: wat met de kandidaten die niet aan de beurt zijn geweest omdat de teams al vol zijn? Ik kan alleen maar gokken dat ze gewoonweg pech hebben en dat ze dat risico vooraf wel te kennen is gegeven?

[ Voor 37% gewijzigd door Cyphax op 28-09-2012 16:50 ]

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06-2017
argro schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:25:
[...]
Iedere aflevering is volgens mij het resultaat van knip en plakwerk. In ieder geval vorig seizoen werd regelmatig per aflevering van outfit gewisseld.
Toevallig kwam het bij van der vorst ziet sterren ook ter spraken. Daar zeiden ze dat ze bewust dezelfde kleren aantrekken zodat het met de montage gemakkelijker zou zijn.
Marco Borsato had daarom ook een heel rek met dezelfde overhemden. Op zich wel goed over nagedacht, niet elke dag zal even spectaculair zijn en hierdoor kunnen ze wat goede audities met wat mindere mengen om zo elke aflevering leuker te maken.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Blijft nog wel de vraag een beetje: wat met de kandidaten die niet aan de beurt zijn geweest omdat de teams al vol zijn? Ik kan alleen maar gokken dat ze gewoonweg pech hebben en dat ze dat risico vooraf wel te kennen is gegeven?

Het grappige is ik heb dit aan RTL gevraagd en kreeg als reactie dat ze daar niet op in konden gaan, hmmm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:02
Anoniem: 244101 schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 00:56:

Het grappige is ik heb dit aan RTL gevraagd en kreeg als reactie dat ze daar niet op in konden gaan, hmmm.
Zoals eerder gezegd is de kans daarop klein. De kans is groter dat niet alle team's vol zijn op het eind (zoals de laatste 2 jaar is gebeurd) en dan komen inderdaad de wild-cards tevoorschijn.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Vuvuzela schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 00:00:
Ik geloof ook niet dat de coaches zo oprecht zijn als ze de mensen willen laten geloven. Ze hebben een rol in het geheel en die spelen ze zo waarheidsgetrouw mogelijk.

Het is niet moeilijk om te begrijpen dat wanneer ze moeilijk gaan doen er weinig overblijft van de show.

Een aantal jaar geleden had je nog het akkefietje met Sieneke en vader Abraham. Daar zit niemand op te wachten en andere shows hebben daar waarschijnlijk lering uit getrokken.
www.nu.nl/achterklap/2180...l-doorgestoken-kaart.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Is wel interessant om te zien hoe in de voice USA alle oudere zangers/zangeressen vakkundig worden genegeerd. Jury gaat vrijwel altijd voor 'jonge' stemmen, want marketable enzo.
Komt er een optreden van het zoveelste grietje met aardige stem, maar hier en daar valse noten, dan draaien ze om met een 'geweldig! supertalent!'.
Komt er een prachtig pitch-perfect optreden van een 50+er met zwoele soulstem dan is het 'past niet in mijn team, zingt fantastische voor je leeftijd, snap niet dat anderen niet drukken blabla'

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Wat je ziet als één uitzending is in feite gecompileerd uit meerdere selectiedagen. Vandaar dat ze wel kunnen zorgen dat de uitzendingen evenwichtig zijn. Daarom hadden de juryleden ook steeds dezelfde kleren aan. Vorige week was Peter vd Vorst 'backstage' bij de juryleden. Daar zag je ook dat ze een rek vol hadden met dezelfde kleding.

zie ook bijv.: http://entertainment.be.m...eken-lang-dezelfde-kledij

[ Voor 15% gewijzigd door P_de_B op 08-10-2012 12:18 ]

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik weet nog dat bij Idols je simpelweg dezelfde kleren aan móest doen, anders was je kans verkeken.

Er waren twee auditiedagen, zaterdag en zondag. Op zaterdag was het razend druk en werd je als schapen omstebeurt een duistere hotelkamer ingestuurd, met onbekende jury. Op zondag mochten de geslaagde zangers terugkomen, maar wel - zo werd ons na afloop in de foyer verteld 'met dezelfde outfit!' Stickers werden wel opnieuw uitgedeeld. Maar je trui en broek en sjaaltje en weet ik niet wat moesten gelijk zijn. Wie dat niet deed kwam simpelweg geen ronde meer verder!

Nou kon er achteraf wel creatief geknipt worden, want ik heb ook genoeg deelnemers gezien die alleen maar op de stip gefilmd waren, en niet vooraf in de foyer én op de stip. Maar je had er zeg maar zelf hand in. Er waren genoeg jongeren die door wilden en daar alles voor deden, dus de waarschuwing over dezelfde kleren werd denk ik wel klakkeloos opgevolgd. Niet doen == eruit liggen. Voor jou tien andere.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Laatst online: 02-02-2023
Dat grapje halen ze ook uit met real-life en reality-shows. Dit om de indruk te wekken dat ze commentaar leveren tijdens hetzelfde moment, terwijl het achteraf is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:25
NSTM->FTM
Pagina: 1