Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:36
Ik zit met een probleem. Mijn pc loopt een of twee keer per dag vast en dan moet ik de pc uitzetten. Ik hou dan de uit knop 5 sec in zodat de pc uitgaat. Vervolgens zet hij zichzelf weer aan. Ik krijg geen beeld en hij start zichzelf een keer of 5-6 opnieuw op. Op een gegeven moment krijg ik weer beeld en staat er op het scherm dat het overklokken mislukt is. Er staat ook bij dat de voltages veranderd waren maar dat ze nu weer teruggezet zijn naar de standaard waarden. Ik weet van niks en heb ook geen software op mijn pc staan waar ik mee kan overklokken. Ik zit zelf te denken aan een of ander overklok virus maar als ik daar op google dan bestaat zoiets niet. Iemand een idee wat er dan aan de hand kan zijn en hoe ik er vanaf kom?

Specs:
MSI X79A-GD45
Corsair 1x8GB, DDR3, PC12800, CL10, Vengeance, LP
i7 3820 3,6 GHz
Crucial M4 CT128M4SSD2
Western Digital Caviar Green WD30EZRX (2x)
MSI Twin Frozen II GTX 570

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 20:46
Het is zeer onwaarschijnlijk dat een virus je bios aanpast. Het lijkt er eerder opdat je moederbord moeilijk doet (auto vcore probeert iets wat niet kan oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
zou ik contact op kunnen nemen met MSI hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-05 20:46
Ik zou eerst proberen om de voltages met de hand in te stellen en kijken of het dan nog fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:46

mrc4nl

Procrastinatie expert

Ik hou dan de uit knop 5 sec in zodat de pc uitgaat. Vervolgens zet hij zichzelf weer aan. Ik krijg geen beeld en hij start zichzelf een keer of 5-6 opnieuw op.
dat het overklokken is mislukt, hoeft niet per se. ik kreeg dat soort meldingen ook als het bios niet wilde doorstarten en ging hangen. bij de 2e keer gaf ie dan ook zo'n melding.

het is meer een veiligheid van het bios die controleerd of de vorige boot goed doorlopen is

[ Voor 11% gewijzigd door mrc4nl op 24-09-2012 13:19 ]

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
mrc4nl schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:17:
[...]

dat het overklokken is mislukt, hoeft niet per se. ik kreeg dat soort meldingen ook als het bios niet wilde doorstarten en ging hangen. bij de 2e keer gaf ie dan ook zo'n melding.

het is meer een veiligheid van het bios die controleerd of de vorige boot goed doorlopen is
Ik moet de melding even opschrijven dan zal ik die aanpassen als het vandaag weer is gebeurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Die melding krijg ik ook als ik iets te fanatiek undervolt. Dan is er dus geen overclock, maar het systeem is niet meer stabiel. Nou wijkt een undervolt natuurlijk ook af van de standaardinstellingen, maar als de pc niet stabiel is met standaardinstellingen (te laag voltage door brakke voeding of moederbord of door verkeerde standaardinstellingen) zal je die melding dus ook kunnen krijgen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:33
Ik zou het zoeken bij de voeding, wat voor voeding hebben we het over?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby Dick
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10-03 20:41

Moby Dick

Ik wil alleen maar zwemmen

Is er niet zo'n MSI utility voor automatisch overklokken? Meen mij te herinneren dat het een aantal keer je PC herstart om een stabiele klok te vinden. Draait een dergelijke util stiekem zichzelf steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
Verderf schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:13:
Ik zou het zoeken bij de voeding, wat voor voeding hebben we het over?
Cooler Master Silent Pro Gold 800W
sjaakwortel schreef op maandag 24 september 2012 @ 13:14:
Ik zou eerst proberen om de voltages met de hand in te stellen en kijken of het dan nog fout gaat.
Ik heb totaal geen verstand van al die voltages dus zit er liever niet aan
Moby Dick schreef op maandag 24 september 2012 @ 14:18:
Is er niet zo'n MSI utility voor automatisch overklokken? Meen mij te herinneren dat het een aantal keer je PC herstart om een stabiele klok te vinden. Draait een dergelijke util stiekem zichzelf steeds?
Ja maar die heb ik niet geinstalleerd. Ik heb zelf ook al zitten kijken voor eventuele programma's op de achtergrond maar ik zag niks bijzonders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Kom je wel in Windows of zegt je BIOS dat het overklokken mislukt is? Als het je BIOS is, zou ik de default settings laten laden vanuit de BIOS.

Edit: je BIOS kent een "Instant OC". Kun je kijken of deze aanstaat en zo ja, uit zetten?

[ Voor 24% gewijzigd door marquis op 24-09-2012 15:12 . Reden: Instant OC ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
marquis schreef op maandag 24 september 2012 @ 15:10:
Kom je wel in Windows of zegt je BIOS dat het overklokken mislukt is? Als het je BIOS is, zou ik de default settings laten laden vanuit de BIOS.

Edit: je BIOS kent een "Instant OC". Kun je kijken of deze aanstaat en zo ja, uit zetten?
Ik kom zeker weer in Windows nadat ik de waarden weer op standaard heb teruggezet. Ik zal straks even kijken of ik daar iets kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sakete
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-04 23:47
Probeer ook eens een BIOS update, misschien zit er wel een bug in je huidige BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-03 10:28
Ik zie in de handleiding staan:
OC Genie Button: OC Genie
This button is used to automatically overclock the system. Press this button once while
the system is off to enable OC Genie. The button will lock remain depressed until it is
pushed again to disable OC Genie. On the next boot, the OC Genie utility will automatically
overclock the CPU settings to optimal performance values. To disable OC Genie,
power off the system and press the OC Genie button again.
The button will depress and
the CPU configuration settings will return to normal values.
De knop zit op je mainboard. Misschien moet je deze eens indrukken om de "OC Genie" uit te zetten.

Edit: Onder de knop "OC Overclocking settings" in de BIOS, kijk eens of ie daar op "STANDARD mode" staat. Zo niet, zet hem daar dan op.

Edit: en das jammer.... Nu horen we niets meer. De hele PC dood???

[ Voor 13% gewijzigd door marquis op 25-09-2012 16:13 . Reden: OC Overclocking settings ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediah
Na de BIOS update heb ik al een paar dagen geen last van meer gehad van onverwachte freezes of de overclock problemen. Het lijkt opgelost zo. Bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249306

kan iemand mij vertellen hoe het nu zit met dat oc genie van msi?
het is voor mij allemaal een beetje dubbel, je hebt control center maar je hebt ook de oc genie knop op je mobo.
click bios 2 nou ja ik vind het allemaal een beetje dubbel en begrijp niet helemaal wat je nu moet gebruiken om op een juiste manier te oc en.
msi z7 mpower bigbang
intel i5 3570k @ 3,8 ghz(turbo mode)
corsair dominator platinum 16 gb 1600mhz
intel 330 ssd 240 gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mirno
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-05 00:52

mirno

私の名前はMirnoです

Als je PC eens wel opstart check of je kloksnelheid en voltage hoger staan dan standaard. Echter kan je de bios resetten. Gewoon even een minuutje de batterij uit het moederbord halen en weer terug doen.
Ook is de voeding checken op die voltages goed om te doen. kijk naar de 3,5 en 12 Volt gegevens en of deze stabiel blijven. Bij hoge uitwijkingen kan je PC idd uitvallen etc.
Mocht het een virus zijn?? Windows opnieuw instaleren denk ik. Ookal denk ik niet dat dit een virus taak is.

我的名字是Mirno

Pagina: 1