Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop batterij wil niet verder laden dan 43%

Pagina: 1
Acties:

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:35
Ik gebruik mijn HP 8510w laptop dagelijks icm docking station.
De laptop wordt dus vrijwel nooit op de accu gebruikt.
Een tijdje terug gebruikte ik hem wel een paar uur op de accu, toen ik echter de stroom weer aansloot, wilde de laptop niet meer verder laden dan 43%. Hierna stopt hij gewoon met laden en zegt windows "43% available (plugged in, not charging)".

De logische conclusie is dat mijn batterij dus gaar is, echter is het normaal dat dat zo ineens gaat? (hij ging hiervoor altijd netjes door to rond de 100%). Volgens mij stopt de batterij ook met opladen zodra hij vol is en werkt hij volledig op netstroom. De accu erin hebben zitten als hij op de docking station staat zou dus ook niet uit moeten maken.

De laptop is zo'n 4 jaar oud dus hoewel dat een redelijk te verwachten leeftijd is voor een batterij, vind ik het apart dat hij zo ineens meer dan de helft van zijn vermogen verliest.
Is er iets anders te doen dan een nieuwe batterij van Ebay vissen ofzo? en wat kan ik doen om dit bij mijn volgende batterij te voorkomen?

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Kun je de accu niet opnieuw calibreren ?

Of eens met Battery Eater aan de slag?

Abort, Retry, Quake ???

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-11 19:30

Sebazzz

3dp

Op mijn werk heb gebruik ik ook een HP laptop, die ook altijd met docking station werd gebruikt. De accu werd vrijwel niet gebruikt. Dit heeft uiteindelijk tot gevolg dat de accu slijt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:03
Als je 'm eigenlijk nooit op de accu gebruikte, dan was het misschien verstandiger geweest om de accu eruit te halen als 'ie in de dockingstation zat. En met een 4 jaar oude laptop is dit vrij normaal ja, ik vind het al knap dat 'ie überhaupt nog enige tijd op de accu heeft kunnen werken :+

The devil is in the details.

• Gtoniser
aZuL2001 schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:47:
Kun je de accu niet opnieuw calibreren ?

Of eens met Battery Eater aan de slag?
Zal hem eens proberen zo leeg mogelijk te krijgen (dat zou niet heel lang moeten duren), misschien dat hij dan iets anders doet hoewel ik dat niet verwacht.
Hahn schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:47:
Als je 'm eigenlijk nooit op de accu gebruikte, dan was het misschien verstandiger geweest om de accu eruit te halen als 'ie in de dockingstation zat.
Maakt dat veel uit? De accu wordt toch niet gebruikt op zulke momenten?

• Gtoniser
Ok, ik heb hem dus helemaal leeg laten lopen, hij bleef een paar minuten steken op 0%, maar dat was het dan ook.
Hij laadt nu op to precies 50%, zou dat betekenen dat 2 cellen van mijn 4-cellige accu het niet meer doen ofzo?
Pagina: 1