Toon posts:

Waarom merkgeheugen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik m'n PIII 450 (4,5 x 100) wil overclocken ben ik van plan m'n "128 MB SDRAM PC100" te vervangen door "128 MB SDRAM PC133".
Dit omdat het geheugen de bussnelheid moet kunnen bijhouden. >:)

Volgens mij is het helemaal niet nodig dat ik geheugen koop dat nog hoger kan draaien dan 133 Mhz (A - merk) aangezien de FSB van m'n computer waarschijnlijk toch niet hoger zal gaan dan 133 Mhz en de FSB draait aan de snelheid van het geheugen, niet? :?

De snelheid van m'n FSB zal dus nooit hoger zijn dan 133 Mhz.
Besluit: M'n geheugen moet slechts 133 Mhz kunnen draaien.

Waarom zou ik dan A - merk geheugen kopen? :?

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:15

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Je geeft zelf het antwoord al. Is dus niet nodig. |:(

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

omdat je dan meer moet betalen :)

heb zelf 2x kingston 128mb, 4x corsair 128mb, 1x OEM 128mb...

allemaal pc133...

kingston haalt 140MHz CAS2 - 150MHz CAS3
corsair haalt 160 CAS2 - te hoog CAS3
OEM haalt 136MHz CAS2 - 145 CAS3

zoals je ziet... kingston is niet veel beter dan de oem.. maar de oem is wel goedkoper!!

de corsair is overigens PC150... vandaar de hoge snelheid :)

Verwijderd

Topicstarter
Waar zit hem dan het verschil tussen merkgeheugen en niet - merkgeheugen buiten het feit dat je merkgeheugen beter kan overklokken?

Verwijderd

langere garantie.. gaan minder snel kapot.... maar mijn merkloze geheugen is ook al een jaar oud... en ik heb 2 merkloze blokjes van 64 en die zijn van 98!!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 10:50
je hebt a-merk en a-merk:

b-merk: no name
a-merk: pc100 of 133 met merknaam
a-merk: geheugen dat extra rap kan of cas2 haalt

de eerste stap lijkt me logisch: geheugenproblemen door verkeerd/slecht geheugen wil je NIET hebben....geeft allemaal rare fouten en je kan er bijna niet achter komen waar het aan ligt.....ik heb dus gekozen voor geheugen van DANE-ELEC. dat hebben ze bijna overal en er zit 10 jaar garantie op. kost niet veel meer dan merkloos geheugen.

Daarna heb je nog het A-merk geheugen voor overclockers van Kingston, Corsair, Mushkin e.d.

Daar betaal je meer voor omdat het sneller is (Cas2) of hogere FSB aankan (voor overclockers).

Dat doe je niet en is ook een pittig stukkie duurder weer. Onnodig in jouw geval
Pagina: 1